lillemeg90 Skrevet 12. februar 2015 #941 Skrevet 12. februar 2015 Er jo bra puppene er ømme da! Og "alle" smerter er normale når man er gravid (frem til det ikke er normalt..) så er vanskelig å si. Jeg gadde masse menssmerter, så mye at jeg trodde det var SA flere ganger. Men han ligger nå her å sparker meg i ribbeina as we speak Det MÅ gå denne gangen:)
Skyblue Skrevet 12. februar 2015 Forfatter #942 Skrevet 12. februar 2015 Er jo bra puppene er ømme da! Og "alle" smerter er normale når man er gravid (frem til det ikke er normalt..) så er vanskelig å si. Jeg gadde masse menssmerter, så mye at jeg trodde det var SA flere ganger. Men han ligger nå her å sparker meg i ribbeina as we speak Det MÅ gå denne gangen:) Heller at en baby sparker en i ribbeina enn at man går rundt med hoftesmerter Misunnelig jeg? NOT. heh.. Noe av det verste jeg vet er voksesmerter i beina og det har jeg nuuuuuuu. Det sitter mest i hofta ohmygoood. Blir så grinete av det!
Lilleninja Skrevet 12. februar 2015 #943 Skrevet 12. februar 2015 Haha, bør vel prøve det da Ja, det er vel stadig noe å bekymre seg for, uansett hvor langt på vei man er, men det er verst de første 12 ukene, tror jeg. Det er jo tross alt de viktigste ukene i hele svangerskapet! Åh disse sparkene ja... det gleder jeg meg til! blir vel i slutten av mai en gang jeg kan kjenne de første sparkene? Puppene er så mye mindre ømme igjen! Blah forsvinner på morran og kommer tilbake utover dagen gitt. Ja, de første 12 ukene er verst! (Og nå som jeg er på overtid er jeg maks bekymra igjen, men nå får jeg jo hvertfall tegn på at lillemor har det bra!) Ja, blir vel rundt da ^^ Jeg kjente første bevegelse som jeg mener var baby når jeg var 17+5 ifølge menstermin (17+3 ifølge ul-termin), men det er veldig individuelt Gleder meg sånn på dine vegne til første gang du innser at det er bebis du kjenner Hehe, jeg så lenger ned at de var tilbake igjen Og så deeer ble puppene plutselig ømmere igjen! men akk jeg har fortsatt vondt i høyre lår og litt i nederste rygg. Litt menssmerter ish, lignr ikke heelt, men noe sånt. Det er nesten så jeg ikke tørr å gå ut av huset og finne på noe i tilfelle jeg plutselig mister og bløøøør men kan jo ikke tenke sånn! Har så vooooondt i hoftebeinet!! Eller noe.. føltes som det begynner i hofta og går litt nedover låret på høyre side. Det stikker ikke, bare verker sånn. Blaahhhh dumme dumme bein. Prøver å rydde leiligheten, men plagsomt å ha det vondt der. Kjenner det bittelitt over rumpa også, på høyre side. Du er ikke en av de som har maks uflaks og begynner å få bekkenplager allerede, da ? Er det i hofta fremme eller bake? Skjønner at det er vanskelig å ikke tenke sånn, men NÅH! vettu, NÅH! skal det gå bra
Lilleninja Skrevet 12. februar 2015 #944 Skrevet 12. februar 2015 Heller at en baby sparker en i ribbeina enn at man går rundt med hoftesmerter Misunnelig jeg? NOT. heh.. Noe av det verste jeg vet er voksesmerter i beina og det har jeg nuuuuuuu. Det sitter mest i hofta ohmygoood. Blir så grinete av det! Haha, håper ikke du er "uheldig" som meg og får både hofte/bekkensmerter OG baby som sparker i ribbeina da Hvertfall ikke samtidig Hjalp jo ikke at jeg hadde et nylig "oppbrukket" ribbein som ikke hadde fått grodd, da
Skyblue Skrevet 12. februar 2015 Forfatter #945 Skrevet 12. februar 2015 Ja, de første 12 ukene er verst! (Og nå som jeg er på overtid er jeg maks bekymra igjen, men nå får jeg jo hvertfall tegn på at lillemor har det bra!) Ja, blir vel rundt da ^^ Jeg kjente første bevegelse som jeg mener var baby når jeg var 17+5 ifølge menstermin (17+3 ifølge ul-termin), men det er veldig individuelt Gleder meg sånn på dine vegne til første gang du innser at det er bebis du kjenner Hehe, jeg så lenger ned at de var tilbake igjen Du er ikke en av de som har maks uflaks og begynner å få bekkenplager allerede, da ? Er det i hofta fremme eller bake? Skjønner at det er vanskelig å ikke tenke sånn, men NÅH! vettu, NÅH! skal det gå bra Du får mg alltid til å trekke på smilebånda igjen! Haha da er jeg maks uheldig!! Hakke fullført 6 uker engang Håper det bare er livmorbånda eller noe som strekker seg, men hva vet vel jeg. Bare det ikke betyr at spiren holder på å dø så er det greit altså, bare... æsj, jeg hater kroppsvondter! Og så allerede nå?? Kommer til å sitte i rullestol fra uke 12 allerede Får bare håååpe at dere har rett vettu! Jeg har litt trua selv, så håper det er underbevisstheten som prøver å fortelle meg at det går bra denne gangen. Håperhåperhåperhåper.
Lilleninja Skrevet 12. februar 2015 #946 Skrevet 12. februar 2015 Du får mg alltid til å trekke på smilebånda igjen! Haha da er jeg maks uheldig!! Hakke fullført 6 uker engang Håper det bare er livmorbånda eller noe som strekker seg, men hva vet vel jeg. Bare det ikke betyr at spiren holder på å dø så er det greit altså, bare... æsj, jeg hater kroppsvondter! Og så allerede nå?? Kommer til å sitte i rullestol fra uke 12 allerede Får bare håååpe at dere har rett vettu! Jeg har litt trua selv, så håper det er underbevisstheten som prøver å fortelle meg at det går bra denne gangen. Håperhåperhåperhåper. Bra det da Ja, jeg satser på at det er "voksesmerter" Det er nok underbevisstheten din som slår inn Jeg leste forresten "Jeg har litt trusa selv" først
miore Skrevet 12. februar 2015 #947 Skrevet 12. februar 2015 Jeg bekymra meg max og kontinuerlig de første 12 ukene - var livredd for å miste igjen, og tolket alle endringer som dårlige tegn. Tipper det var en liten forsvarsmekanisme. Jeg har fortsatt å bekymre meg utover i 2. trimester, men definitivt ikke i like stor grad! Det hjalp veldig med angle sounds (kjøpte i uke 16 tror jeg), og fra 18+2 har jeg kjent bittelitt bevegelse. Tror mini-me er ganske sterk, for i går (19+2) kunne til og med mannen se og kjenne det utenfra! Så litt ut som en slags bitteliten leamus i magen, for hun er jo ikke store dama ennå Utrolig betryggende å faktisk KJENNE at det er liv. Og hos meg er hun foreløpig så liten at sparkene bare er koslige, og ikke vonde Litt småblødninger og brunlig/rosaaktig utflod er jo høyst normalt i 1. trimester (som om vi ikke var nervøse nok fra før...), så dette er nok ikke noe å bekymre seg for Hvis det blir mer, kan du jo ringe legen din, men tipper det er helt problemfritt! Kan også hende at du har fått en liten rift idet du har tatt crinonen, som har ført til den brunlige utfroden (hvis du har fått riften "på vei opp" trenger ikke blod fra en mini-rift å ha blandet seg med crinonen, om du skjønner).
Skyblue Skrevet 12. februar 2015 Forfatter #948 Skrevet 12. februar 2015 Jeg bekymra meg max og kontinuerlig de første 12 ukene - var livredd for å miste igjen, og tolket alle endringer som dårlige tegn. Tipper det var en liten forsvarsmekanisme. Jeg har fortsatt å bekymre meg utover i 2. trimester, men definitivt ikke i like stor grad! Det hjalp veldig med angle sounds (kjøpte i uke 16 tror jeg), og fra 18+2 har jeg kjent bittelitt bevegelse. Tror mini-me er ganske sterk, for i går (19+2) kunne til og med mannen se og kjenne det utenfra! Så litt ut som en slags bitteliten leamus i magen, for hun er jo ikke store dama ennå Utrolig betryggende å faktisk KJENNE at det er liv. Og hos meg er hun foreløpig så liten at sparkene bare er koslige, og ikke vonde Litt småblødninger og brunlig/rosaaktig utflod er jo høyst normalt i 1. trimester (som om vi ikke var nervøse nok fra før...), så dette er nok ikke noe å bekymre seg for Hvis det blir mer, kan du jo ringe legen din, men tipper det er helt problemfritt! Kan også hende at du har fått en liten rift idet du har tatt crinonen, som har ført til den brunlige utfroden (hvis du har fått riften "på vei opp" trenger ikke blod fra en mini-rift å ha blandet seg med crinonen, om du skjønner). Godt å høre at 2. trimester kan være litt mindre skummelt, fortsatt en del bekymringer, men ikke så ille som første trimester! Må være koselig å kjenne spark! er vel noe av det jeg gleder meg mest til i graviditeten! Ikke sett noe mer til brunlig utflod nå, men nå som jeg sier det, kommer det sikkert snart igjen. Haha.. typisk det der *bankibordet!* Ja, leste jo om crinone før jeg begynte å ta det og står flere steder at man kan evt regne med litt brunlig utflod pga slimhinnene blir litt skjørere med crinone. Så håper det bare skyldes det, eller at det generelt er uskyldig utflod Er ellers ganske tørt her nede hah... *bankibordet* XD Forresten, gratulerer med ei lita jente! Så koselig!
Skyblue Skrevet 12. februar 2015 Forfatter #949 Skrevet 12. februar 2015 Når jeg er i bevegelse merker jeg ikke noe særlig til vondtene i hofta og låret, men så fort jeg setter meg ned er det auau igjen! Kjenner det i rumpa, hofta og låret. Litt på siden av ryggen også. Litt nervøs for disse vondtene, fordi jeg ikke har hatt det før. Hva er det? er det negativt, positivt? Har det en forbindelse med den brune utfloden? tenk hvis det er exu ellr BO! Må google og se hva symptomene for de er...
Skyblue Skrevet 12. februar 2015 Forfatter #950 Skrevet 12. februar 2015 Isjias (eller åssen det skrives) kan kanskje være det? Hvis det ikke blir bedre til Mandag igjen bør jeg kanskje ringe legen og høre hva jeg kan gjøre m det?
lillemeg90 Skrevet 12. februar 2015 #951 Skrevet 12. februar 2015 Hørs litt ut som det jeg hadde i sommer, hadd en låsning i bekkenet som satte en nerve i klem (ikke isjas nerven). Kanskje ringe kiropraktor og høre? tror ikke du skal bekymre deg for BO og exu. Exu er vel mer "blindtarmsmerter". Visste ikke at man hadd vindt med BO?
miore Skrevet 12. februar 2015 #952 Skrevet 12. februar 2015 (endret) Forresten, gratulerer med ei lita jente! Så koselig! Takk Utrolig koselig å være på OUL Når jeg er i bevegelse merker jeg ikke noe særlig til vondtene i hofta og låret, men så fort jeg setter meg ned er det auau igjen! Kjenner det i rumpa, hofta og låret. Litt på siden av ryggen også. Litt nervøs for disse vondtene, fordi jeg ikke har hatt det før. Hva er det? er det negativt, positivt? Har det en forbindelse med den brune utfloden? tenk hvis det er exu ellr BO! Må google og se hva symptomene for de er... Jeg har ikke peiling på hvordan bekkenløsning/låsning kjennes ut, men jeg ville heller mistenkt dét enn BO eller EXU! BO tror jeg ikke man kjenner i det hele tatt, mens EXU visstnok er uutholdelig smertefullt når fosteret blir stort nok - og det er mer i mageområdet på en av sidene enn i hofte/lår. Bekkenløsning og låsning kommer jo ofte litt senere, men siden det er hormonelt betinget er det noen uheldige som får det nesten helt fra starten av. Jeg ville uansett tatt kontakt med lege dersom det fortsetter. Endret 12. februar 2015 av miore
Lilleninja Skrevet 12. februar 2015 #953 Skrevet 12. februar 2015 Når jeg er i bevegelse merker jeg ikke noe særlig til vondtene i hofta og låret, men så fort jeg setter meg ned er det auau igjen! Kjenner det i rumpa, hofta og låret. Litt på siden av ryggen også. Litt nervøs for disse vondtene, fordi jeg ikke har hatt det før. Hva er det? er det negativt, positivt? Har det en forbindelse med den brune utfloden? tenk hvis det er exu ellr BO! Må google og se hva symptomene for de er... Isjias (eller åssen det skrives) kan kanskje være det? Hvis det ikke blir bedre til Mandag igjen bør jeg kanskje ringe legen og høre hva jeg kan gjøre m det? Jeg syns isjas-smerter kjennes ut som elektrisk støt nedover fra over rumpa/korsryggen, hvis ikke jeg husker helt feil ^^ Fysioterapeuten min sa at hvis det ble verre ved bevegelse var det bekkenet? Kan vel kanskje bare være pga relaksinet som frigjøres, at du kanskje hadde litt "slakk" i utgangspunktet? Jeg aner ikke, dette er nå bare det jeg tenkte ^^ Men exu tror jeg nok du ville kjent i magen, uten å ha lest noe særlig om det
Skyblue Skrevet 13. februar 2015 Forfatter #954 Skrevet 13. februar 2015 Bedre i hofta og beinet i dag kjennes det ut som :D Fikk 3+ på digital i dag! Happy! :D
Lilleninja Skrevet 13. februar 2015 #955 Skrevet 13. februar 2015 Bedre i hofta og beinet i dag kjennes det ut som :D Fikk 3+ på digital i dag! Happy! :D Hurraaaa 1
Saltsild Skrevet 13. februar 2015 #956 Skrevet 13. februar 2015 Bedre i hofta og beinet i dag kjennes det ut som :D Fikk 3+ på digital i dag! Happy! :D Ooooh, gratulerer :D 1
miore Skrevet 13. februar 2015 #958 Skrevet 13. februar 2015 Bedre i hofta og beinet i dag kjennes det ut som :D Fikk 3+ på digital i dag! Happy! :D Hurra
Skyblue Skrevet 13. februar 2015 Forfatter #959 Skrevet 13. februar 2015 Jaa, jeg var litt usikker på om jeg skulle vente til mandag eller ta i dag.. så tenkte jeg at jeg har jo to så hvis den fortsatt viser 2-3 i dag får jeg bare ta en ny på mandag. Men det trenger jeg visst ikke! Fifty shades i morra!!!! Flere som skal se den i helga??
blomst12 Skrevet 13. februar 2015 #960 Skrevet 13. februar 2015 Jaa, jeg var litt usikker på om jeg skulle vente til mandag eller ta i dag.. så tenkte jeg at jeg har jo to så hvis den fortsatt viser 2-3 i dag får jeg bare ta en ny på mandag. Men det trenger jeg visst ikke! Fifty shades i morra!!!! Flere som skal se den i helga?? Gratulerer med 3+! Jeg vil og kjøpe ny digital, men den viste så feil sist, så ble bare stressa. Ja, jeg spontanbestilte to billetter til meg og kjæresten ei natt jeg satt og amma. Har lest 2,5 bøker, så typisk jeg ikke rakk og bli ferdig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå