Gå til innhold

Skyblue og lille E <3

Skyblue

Anbefalte innlegg

Jeg har i de siste ukene her hatt to herpesutbrudd på leppene. Først for noen uker siden som ikke var så stor og jævlig. Og forsvant innen noen dager. Men så ble leppene plutselig tørre for omtrent en uke siden og for to dager siden dukker det opp et lite herpessår på overleppa. Våknet opp i dag til DEN hovne overleppa med stygt sår på. Blemmer og ja.. er så stygt og ekkelt. Og ikke minst plagsomt! Pleier å ha zovirax liggende, og smører på så fort jeg merker det prikker eller noe på leppene. Jeg får herpessår minst en gang i året. Men nå har jeg altså hatt det to ganger på kort tid allerede.

Vet ikke hva det skyldes. Og selvfølgelig tenker jeg at kanskje det er noe galt med meg. Kanskje dette er et tegn på spontanabortene. Kanskje jeg har vitamin mangel selv om jeg tar multivitamin og Omega 3 hver dag. Pluss spiser variert og sunt. Har også tenkt litt på blodsirkulasjonen min.. kanskje den er litt dårlig. Kanskje jeg bør vurdere blodfortynnende også? Albyl e eller noe.

Skal ta blodprøve i morra for å sjekke progesteron nivå, og tenkte at det passer å spørre om blodfortynnende samtidig men størst sannsynlig er det ikke fastlegen min som tar blodprøve så.. og syns det er litt bortkastet tid å bestille time bare for å spørre om jeg kan ta blodfortynnende også. Vet det finnes uten resept men må jo høre m legen først om jeg kan ta det..

Haha mye tanker hos meg plutselig! Bare sitter her og irriterer meg så jævlig over munnsåret. Ser seriøst ut som jeg har tatt botox! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmf kom over at noen kremer kan gi utslag på munnsår. Begynte for noen uker siden m nye kremer og ansiktsrens så kanskje det er grunnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være stress også. Herpes utløses jo gjerne i stressende perioder, og selv om du muligens ikke føler deg direkte stresset, så kan du jo ha et indre stress som nå viser seg som utbrudd.

Trenger ikke være noe galt med deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Immunforsvaret blir også dårligere når man er gravid, så det kan også være at siste sa hatt ført til en oppblomstring.. Håper at du får bukt med det, høres så vondt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok kremene eller indre stress eller noe. Men klarer jo selvfølgelig ikke å la Vær å tenke andre grunner også ;) tørr nesten ikke å vise meg fram i offentligheten siden munnsåret er så stygt. Det synes så veldig også. Svær kul på leppa. Veldig hot!

Sitter på venteværelset og manner meg opp til å få sprøyte i armen.. iiik! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Immunforsvaret blir også dårligere når man er gravid, så det kan også være at siste sa hatt ført til en oppblomstring.. Håper at du får bukt med det, høres så vondt ut!

Ja den tanken slo meg også. Så det kan jo være derfor jeg har hatt munnsår to ganger på kort tid. Typisk min flaks hvis jeg får munnsår under svangerskapet... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den tanken slo meg også. Så det kan jo være derfor jeg har hatt munnsår to ganger på kort tid. Typisk min flaks hvis jeg får munnsår under svangerskapet... :P

Det er vel uansett bedre enn å ha herpes andre steder, selv om det er mer synlig for andre når det er på munnen... :P

Hvor mange dpo er du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel uansett bedre enn å ha herpes andre steder, selv om det er mer synlig for andre når det er på munnen... :P

Hvor mange dpo er du nå?

Kan man ha det andre steder å ja?

4 dpo i dag :)

Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underlivet.. Auau..

Auch!! Det har jeg aldri hatt *bankibordet*! Hørtes enda verre ut enn å ha det på leppene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forberedte meg på stikk i èn arm. Siden det var det jeg måtte sist gang. Men så ba hu dama meg om å ta fram den andre armen også. Au! Jeg må se motsatt vei og tenke på hvordan jeg puster! Hater nåler og sprøyter og det der!! :excl:

Ellers finnes det ikke et snev av håp denne pp! Fortsatt tidlig da, men jeg pleier å synes at spenningen øker litt for hver dag. Men føles egentlig som jeg går rundt og venter på neste pp, da jeg har fått for meg at det er DA det klaffer :P Oppdaget litt bodylotion fest i trusa i stad d a, så da kom det plutselig et lite håp inni meg! Men så kom jeg på at jeg skal overse alle symptomer fram til 6 dpo... og da forsvant det lille håpet igjen.

Jeg prøver å se ting som går igjen i de to månedene jeg ble gravid og det er spesielt bodylotion utflod og vond korsrygg som er fellesnevneren her! Husker ikke om jeg hadde menssmerter tidlig ved første graviditet, men hadde det sist gang jeg ble gravid vet jeg. Har notert det ned også. Men så hadde jeg jo menssmerter allerede 4 dpo i forrige pp også... så da er det ikke så godt å si likevel :P

Jeg blir ihvertfall veldig positivt overrasket om det klaffer denne mnd da :) Ønsker det veldig også, blant annet fordi en venninne av meg nettopp fant at hennes søster er gravid og hun er utnevnt som dagmamma :fnise: , og hun er en av de få som vet vi prøver. Så det hadde vært stas å gå trilleturer sammen med henne og sånt! Men det er jo typisk at jeg ikke blir gravid den mnd det hadde passet fint..

....Og det var dagens tanker! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også kremete ca fra 3dpo(skjedde ikke de andre syklusene. Og vondt i korsrygg var smått annenhver dag frem til 9dpo da det har vært konstant ;) aldri gi opp :) spennende dager forran deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Advarsel: deprimerende innlegg! Så om du ikke orker sånt, turn around og les en litt mer happy diary! ;)

Har hatt menssmerter/elsmerter ja du vet i hele ettermiddag og kveld og det har blitt litt sterkere nå i kveld.. det kjennes i bekkenet og i eggstokkene, så jeg har en dårlig følelse. Er bare 4 dpo så det er vel kroppen som fortsatt jobber for å klare befruktning og sånt men så er den ikke klar enda. Hehe, det er det jeg tror ihvertfall. Det stikker veldig i eggstokkene. Føltes som jeg enten skal ha el eller mens.

Gjør litt vondt nederst i ryggen også. Så aner ikke hva det er men hadde jo litt menssmerter tidlig i forrige pp også så ja.. har også veldig humørsvingninger og kviser bare blusser opp. Skjer mye til at det verken er el, mens eller graviditet :P

Bare tanken på en sa igjen er så fryktelig. Får helt fnatt. At reisen til å få en baby skulle være så lang og tung ante jeg ikke. Vet jo at jeg vil få barn tilslutt, men noen ganger lurer jeg litt på hvor mye jeg må gjennom først før jeg får det jeg ønsker meg. Vet at andre har hatt verre med dødfødsler og de som ikke klarer å bli gravide.. men dette er det jeg må gjennom så langt. Og forhåpentligvis er det verste forbigått. Men akkurat nå er det vanskelig å tro at neste graviditet vil gå bra. Holder det eegentlig m progesteron tilskudd? Etter at jeg leste om albyl e, har jeg ikke klart å legge fra meg tanken om at jeg MÅ ta det også. Og det må man jo ta i rugetiden, noe som betyr at jeg må få tak i legen i morra og høre om jeg kan ta det også. Men som erfart er det nesten umulig å få tak i henne i tlf! Jeg kommer alltid via en annen. Og kjenner jeg blir stressa av det. Jeg vil ikke ta sjansen på at prog tilskudd er nok og så ender det i sa igjen og så tenker jeg "bare hvis jeg også tok blodfortynnende..."

Blah merker jeg har vært veldig humørsvingnende i dag. Føltes noen ganger litt som om jeg har mistet meg selv litt i det siste. Prøvingen og alt det har liksom tatt litt over alt.. Føler meg ikke så heldig om dagen :P har bestemt meg for at 2015 er året mitt. Det skal være et år der jeg kan se tilbake på og være takknemlig. Jeg vil feire nyttårsaften med enten en høygravid mage eller en baby i armene. Eller i det minste at jeg er gravid med en frisk og fin baby. Hvor vanskelig kan det egentlig være?

Men for å få humøret litt opp her, hvis det er noen der ute som faktisk har hatt menssmerter helt siden 4 dpo og likevel blitt gravide så vil jeg gjerne høre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Skyblue :hug:

Disse hormonutbruddene er så fantastisk kjekke.. Alt er supert ene dagen, og bånn i bøtta den neste. Og du har hatt en tøff start på prøvinga, det må jeg si. Jeg beundrer deg enda dette pågangsmotet - men skjønner godt at dette spiser deg opp og blir alt en tenker på. Jeg tenkte jeg ville dele med deg det jeg følte, som minner om hva du følte:

-Murringer venstre side på dpo 2-3, 6-9 og 11--->

-Vondt i korsrygg dpo 2, 4-5, 7, 9--->

-Kviser dpo 7-->

Dette var de tegnene hvor jeg skjønte tidlig at det var noe i gjære. Det skal jo ikke ha noe å bety før 6-7 dpo. Men jeg er ganske sikker på at de tegnene dagene før det hadde med graviditeten å gjøre.

Så skal jeg si noe som en veldig klok jente har sagt til meg:

Det er enda veldig tidlig, og ikke for sent å merke noen tegn :) Selv når IKM nærmer seg og om du enda ikke føler noen tegn - så kan du være gravid.

Håper du når igjennom til legen din i morgen, og at han kan berolige deg :) Om det enten er ved flere piller eller om det ikke er nødvendig - bare du får svar.

Jeg ble ikke deppa av inlegget ditt, jeg ble håpefull :) Ihvertfall om du er som meg, og får slike tidlige tegn ;) Hadde du det de andre gangene du ble gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner jo ikke egentlig hva du går gjennom, men skjønner at det er slitsomt, trist, forvirrende og altoppslukende å gå med disse tankene hele tiden. Syns forresten heller ikke innlegget var deprimerende, det gir heller ett lite innsyn i hvordan det går med deg, og jeg tenker det er fint at du har en plass du kan "ventilere" litt, uten å måtte tenke på hva noen syns og tenker om det :)

:klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

Jeg forstår at du sitter med mange tanker! Håper du snart blir gravid igjen og at spiren denne gangen sitter!

Endret av lillemeg90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Skyblue :hug:

Disse hormonutbruddene er så fantastisk kjekke.. Alt er supert ene dagen, og bånn i bøtta den neste. Og du har hatt en tøff start på prøvinga, det må jeg si. Jeg beundrer deg enda dette pågangsmotet - men skjønner godt at dette spiser deg opp og blir alt en tenker på. Jeg tenkte jeg ville dele med deg det jeg følte, som minner om hva du følte:

-Murringer venstre side på dpo 2-3, 6-9 og 11--->

-Vondt i korsrygg dpo 2, 4-5, 7, 9--->

-Kviser dpo 7-->

Dette var de tegnene hvor jeg skjønte tidlig at det var noe i gjære. Det skal jo ikke ha noe å bety før 6-7 dpo. Men jeg er ganske sikker på at de tegnene dagene før det hadde med graviditeten å gjøre.

Så skal jeg si noe som en veldig klok jente har sagt til meg:

Det er enda veldig tidlig, og ikke for sent å merke noen tegn :) Selv når IKM nærmer seg og om du enda ikke føler noen tegn - så kan du være gravid.

Håper du når igjennom til legen din i morgen, og at han kan berolige deg :) Om det enten er ved flere piller eller om det ikke er nødvendig - bare du får svar.

Jeg ble ikke deppa av inlegget ditt, jeg ble håpefull :) Ihvertfall om du er som meg, og får slike tidlige tegn ;) Hadde du det de andre gangene du ble gravid?

Takk for fine ord :):hug:

Sist gang jeg ble gravid hadde jeg vond/støl korsrygg 2 dpo og menssmertene kom rundt 6 dpo. Men at jeg fikk menssmerter allerede 4 dpo får meg til å tenke at det betyr at kroppen prøver og prøver, men ikke er helt klar. Men det er jo bare tankene mine, jeg vet jo ikke hva som foregår her inne :P

Men jeg er ikke redd for å ikke bli gravid denne mnd, er heller mer at jeg er redd for den dagen jeg blir gravid igjen, at det også skal ende i sa. Eller på enda verre måter: ma, exu eller ja.. så det er det som tynger meg egentlig. Det virket fjernt for meg at jeg skulle kunne føde et velskapt barn når vi først begynte å prøve, men det virker enda mer fjernt nå!

I går var en av de dagene hvor jeg ikke hadde håp og tenkte det verste osv. Pluss at jeg kjenner jeg har hatt veldig humørsvigninger den siste uka her! Så forhåpentligvis er jeg litt mer meg selv igjen i dag ;)

Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det kommer dager hvor håpet svikter, og det er nok mange tanker rundt det å bli gravid igjen. Jeg håper du får gode svar fra legen din i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer::troest: Det blir deres tur en gang også, Skyblue! Jeg forstår veldig godt at du har tunge stunder, og det har du lov til også :hjerte: Det er trist å tenke på hva som kunne vært, men det er glemt når du en gang står der med ditt eget barn i armene. For det er jeg sikker på at du gjør om ikke altfor lenge! :klemmer:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...