Gå til innhold

Tannlege priser

Anbefalte innlegg

Gjest baremeg89
Skrevet

Hvorfor varierer prisene hos tannlegene så veldig?

Ringte litt rundt, noen skulle ha 800, andre 1500 og 2000 for samme behandling.

Er alle tannleger private utenom skoletannlegen?

Videoannonse
Annonse
Gjest baremeg89
Skrevet

Oj! Fra 0 hull til 15 fyllinger?!

Ville tannlegen lage hullene selv?

En stoler jo på en tannlege, hvertfall til de prisene som de etterspør. Hjelp

Skrevet

Er mye forskjell på tannleger! Kan lønne seg å gjøre research på nettet på tannleger, og om man får sånne ekstreme beskjeder som 15 fyllinger, be om å få en second opinion hos noen andre. Dyrt, men er bedre enn at man gjør fyllinger som ikke trengs. Må jo være mulig å klage på en tannlege på et vid.

Jeg dro til en tannlege for noen år siden som ble sint for at jeg ikke hadde vært til tannlegn på 8 år(tannlegeskrekk utta f...), og han mente også at det bare var å trekke to av jekslene(!). Skal nevnes jeg var 23 år... Dro til en annen tannlege et års tid ettrepå. Hun sa jeg bare hadde to små hull, det ene var så lite at hun ikke kunne gjøre noe med det enda.

Har også vært å trukket tenner til en tannlege som er beryktet på hjemplassen min(til tannregulering). Han reiv og sleit i tanna i nesten en time, og måtte holde meg nede med makt for han holdte på å dra meg ut av stolen. Stod med beinet på armlenet og dro, og jeg var i sjokk da jeg kom derifra. Skulle ikke klart å stable meg ut i bilen til faren min. Men nå tok jeg nettopp visdomstennene for en ukes tid siden. Hele trekkeprosessen var over på sånn 10 sekunder. Nå er det jo noen års mellomrom men likevel. Tror man skal være forsiktig med hvem man lar gå løs på tennene sine.

Anonymous poster hash: 173c8...fd3
  • Liker 2
Skrevet

Jeg var hos en tannlege i Bergen som mente jeg måtte ha broer og og annet for ca 25 000 kroner i en alder av 23 år. Dro til en annen tannlege for å sammenligne priser, de tok 600 kroner. Helt sykt at noen misbruker den tilliten man har til tannleger.

Anonymous poster hash: f6471...49d
  • Liker 2
Gjest baremeg89
Skrevet

Dette er jo helt sykt!

Er alle tannleger private siden de bestemmer prisen selv?

Regjeringen burde rydde opp i dette asap!

Skrevet

Det som er så kjipt er jo at du er prisgitt deres vurdering. Hvis en tannlege mener at jeg har hull og det bør bores, så kan jeg jo ikke si noe, bortsett fra å gå til en annen da. Men hvordan vet han at den andre er til å stole på? Rimelig suspekt bransje...

Skrevet

Tannlegen min mener jeg har 6(!) hull og prisantydning er rundt 10.000 kr.

Er det greit å si at han får bore de 2 store hullene og de andre får han la være? :o (Det er så dyrt!!)

Gjest baremeg89
Skrevet (endret)

Tannlegen min mener jeg har 6(!) hull og prisantydning er rundt 10.000 kr.

Er det greit å si at han får bore de 2 store hullene og de andre får han la være? :o (Det er så dyrt!!)

Små hull blir jo til større hull :/

Du kan jo ta de 2 største og vente me de andre til du har råd ? eventuelt få en second opinion? :)

Endret av baremeg89
Gjest incognita
Skrevet

Fikk beskjed av en tannlege å sjekke ut siden da jeg forhørte meg om pris.

Men den hjelper lite hvis tannlegene finner feil som ikke er der!

Ser den. Tenkte jeg bare måtte tipse. :)

Gjest baremeg89
Skrevet
:) har brukt den som veileder da jeg bestilte, likevel blir regningen på 8000 :P
Skrevet

Over 6 uker, har jeg tatt 2 x rotfylling, og reparert intet mindre enn 7 hull. Samlet sum på 16063,00. Jeg tviler på at tannlegen har løyet om antall skader/hull, da han har som rutine å gå igjennom røntgenbildene i forkant.

Anonymous poster hash: c8adb...38a

Skrevet

Hvorfor varierer prisene hos tannlegene så veldig?

Ringte litt rundt, noen skulle ha 800, andre 1500 og 2000 for samme behandling.

Er alle tannleger private utenom skoletannlegen?

Bare meg som har lest meg litt opp på hvordan en sjekker tennene sine og hva en skal se etter?Jeg kan selv se om jeg har hull, eller om det er "påbegynnende" hull som kan opprettholdes med å pusse godt. Ingen tannleger kan lure meg på det.

Anonymous poster hash: 7779e...39f

• Liker 1
Skrevet

Det er jo bare å la tannlegen gå gjennom røntgenbildene med deg på forhånd.

Tannlegen min er meget snill og profesjonell.

Alle tannlegene jeg har vært hos har vist meg eventuelle begynnende hull på røntgenbildet, sagt hvilken tann det var og hvordan jeg skulle stoppe det.

Dessverre så vi på sist røntgen at nå har et av hullene gått langt gjennom emaljen, og det er ingen vei tilbake. Det er klart det må borres da, mens det enda er lite.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes forresten ikke tannleger er noe dyrere enn frisører, restylanebehandling, merkeklær os.v. som folk kaster penger til.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes forresten ikke tannleger er noe dyrere enn frisører, restylanebehandling, merkeklær os.v. som folk kaster penger til.

Enig i denne! Ja, det kan koste penger å gå til tannlegen, men har hørt flere venner som bruker masse penger på "tull" generelt klage over prisene... Skjønner at det er sure penger, men slik er det :) Sjekke rundt å se priser kan spare penger. Ulik praksis og ulike priser.

Anonymous poster hash: 7779e...39f

• Liker 1
Skrevet

Det er en betydelig forskjell på å besøke tannlege og frisør. Tannlegen oppsøker man for å oppretteholde tannhelsen, mens frisøren er for å pynte/fikse på fasaden.

Anonymous poster hash: 8b0d4...aee
Skrevet

Det er en betydelig forskjell på å besøke tannlege og frisør. Tannlegen oppsøker man for å oppretteholde tannhelsen, mens frisøren er for å pynte/fikse på fasaden.

Anonymous poster hash: 8b0d4...aee

Nettopp. Derfor burde jo folk akseptere at tannlegen koster mer enn frisøren.

Anonymous poster hash: 946a2...7c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...