Gå til innhold

Legemiddelskader og feildiagnostisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg kom inn i psykiatrien som ung, jeg var 21 år og fikk feil diagnose og feil medisiner som gav meg til dels store skader og gjorde det helt umulig for meg å velge utdanning og slik forsøke å stable livet mitt på beina igjen.

Det jeg ønsker nå er både en slags erstatning, og jeg ønsker også å gå tilbake i tid og få stilt de ansvarlige for feildiagnostisering og ødeleggende medisinering erstatningspliktige.

Jeg har ingen tro på å gå via Pasientombudet. Kan man via advokat gjøre et sivilt søksmål mot de som var ansvarlige for feildiagnosisteringen og gjorde slik at jeg fikk legemiddelskader, kan man altså saksøke i ettertid?

Er det noen som helst her inne som har peiling på slike sivile søksmål?

Heter dette i det hele tatt sivilt søksmål?

Heter det erstatningssak?

Anonymous poster hash: dd66a...ddc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg kom inn i psykiatrien som ung, jeg var 21 år og fikk feil diagnose og feil medisiner som gav meg til dels store skader og gjorde det helt umulig for meg å velge utdanning og slik forsøke å stable livet mitt på beina igjen.

Det jeg ønsker nå er både en slags erstatning, og jeg ønsker også å gå tilbake i tid og få stilt de ansvarlige for feildiagnostisering og ødeleggende medisinering erstatningspliktige.

Jeg har ingen tro på å gå via Pasientombudet. Kan man via advokat gjøre et sivilt søksmål mot de som var ansvarlige for feildiagnosisteringen og gjorde slik at jeg fikk legemiddelskader, kan man altså saksøke i ettertid?

Er det noen som helst her inne som har peiling på slike sivile søksmål?

Heter dette i det hele tatt sivilt søksmål?

Heter det erstatningssak?

Jeg ser for meg at du med advokat kan kanskje få noe igjennom via NPE? NPE dekker vel advokatkostnader, men finnes sikkert strenge retningslinjer.

Du må nok i tilfelle forvente en årelang kamp, og det er ikke sikkert du vinner frem med noe. Skal du vinne frem med noe i NPE må det kunne bevises ganske klart og tydelig at helsevesenet har gitt deg feil behandling.

• Liker 1
Skrevet

Vel, det blir jo umulig å bevise det rettslig men de tok bl annet og gav meg reaksjonsdempende medikamenter mens de tok reaksjonstester på meg, spilte sykologiske spill med meg på kontoret, tester som liksom skulle vise min intelligens mens jeg var neddopet, papirene med dempet reaksjonsevne ble sendt videre til nav og ble grunnlaget for saken min der, slik at nav sa jeg skulle bli legesekretær eller barnevernsarbeider, men problemet da var at jeg var såpass dopet ned at jeg bare satt og gråt. De dopet meg nemlig ned på antipsykotisk i såpass store doser at jeg ble mer sykotisk. All nyere forskning viser at man blir mer sykotisk også av for lavt dopaminnivå. De var rett og slett meget inkompetente og sletthendte i sin behandling av meg, det er de fremdeles. Hadde det vært opp til meg hadde jeg dratt alle sammen for retten for at de skulle fått dommer for den volden sykisk og fysisk de har utøvd mot meg som ung kom inn i deres forvaring helt blind for hvilken makt de hadde og som de brukte mot meg. Dette systemet er et blindt ondt system med såkalte mennesker/ altså sykiatiere som ikke er seg bevisst sitt ansvar i det hele tatt. Får man feil diagnose så er livet rumpekjørt HARDT. Umulig å stable seg opp etter all den svartemagien de driver med på de kontorene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...