Gå til innhold

Når kan jeg bruke linser igjen etter øyekatarr/øyebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk øyebetennelse/øyekatarr lørdag i forrige uke (merket det litt fredag kveld, våket lørdag morgen med kraftig øyekatarr på det ene øyet). Jeg dro på legevakten, fikk øyedråper med antibiotika som jeg har vert flink til å bruke, og har nå vert symptomfri i 2 dager. Skal bruke øyedråper en dag til ettersom det står at de skal brukes 2-3 dager etter symptomfrihet.

Det jeg derimot totalt glemte å spørre legen om var når jeg kan bruke linser igjen. Jeg er litt blind uten, og har ikke briller i riktig styrke så de bruker jeg kun om det er helt nødvendig siden jeg får vondt i hodet av dem. Regner med at det skal være greit å bruke linser igjen når jeg er ferdig med øyedråpene?

Noen linsebrukere som har hatt øyekatarr som husker hvor lenge de fikk beskjed om å ikke bruke linser? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest incognita
Skrevet

Når behandlingen avsluttes kan du bruke kontaktlinser igjen (da skal du være symptomfri). Dersom du har brukt månedslinser burde du kaste, eventuelt koke etuiet.

Skrevet

Når behandlingen avsluttes kan du bruke kontaktlinser igjen (da skal du være symptomfri). Dersom du har brukt månedslinser burde du kaste, eventuelt koke etuiet.

Yay, linser i morgen igjen med andre ord! :danse:

Bruker å bytte litt på å bruke døgnet rundt linser i 2 uker (tar ut og renser hver 3. dag og sover uten) og endagslinser. Kastet døgnlinsene jeg brukte og etuiet da jeg fikk øyebetennelsen :) Jeg tror jeg skal bruke endagslinser de første dagene for sikkerhets skyld så jeg eventuelt ikke får noe tull på et nytt sett 2-ukers linser :)

• Liker 1
Gjest incognita
Skrevet

Yay, linser i morgen igjen med andre ord! :danse:

Bruker å bytte litt på å bruke døgnet rundt linser i 2 uker (tar ut og renser hver 3. dag og sover uten) og endagslinser. Kastet døgnlinsene jeg brukte og etuiet da jeg fikk øyebetennelsen :) Jeg tror jeg skal bruke endagslinser de første dagene for sikkerhets skyld så jeg eventuelt ikke får noe tull på et nytt sett 2-ukers linser :)

Veldig god plan. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...