Gå til innhold

Fjerne lim etter tape?


monja

Anbefalte innlegg

Vi fikk to helt ordinære, hvite, laminerte garderobeskap fra svigerfar, men de ble frakta til oss hele. Han hadde bare brukt bred blank tape til å holde dørene igjen - og hadde teipa rundt hele skapet. Når jeg tok av tapen i går satt alt limet igjen på dørene og sidene, men hvordan får jeg dette vekk? Kan jeg skrape? Vil ikke det ødelegge skapene? Eller finnes det et vidundermiddel som fjerner tapelim lett som bare det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold ett enkelt avis ark på limet og stryk over med ett varmt strykejern. Da går limet inn i avispapiret og 'voila'!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pleid å bruke aceton, neglelakkfjerner går også bra. Det hjelper også å blåse med en hårføner på, da løsner limet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Plasterfjerner er løsningen her.

Den får du kjøpt på apoteket og den tar lim etter tape, klistremerker, etikketer etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt problemer med lim som har vært for sterkt for white spirit, men hvor neglelakkfjerner ødelegger underlaget også. Kjøpte et spesialmiddel for limfjerning i malerforretning - det virket kjempebra, uten å skade udnerlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Xavia

Rødsprit fungerer kjempebra!

I min ungdom (he he, nå følte jeg meg gammel) hadde jeg julejobb i pakkedisk, før jeg økte i gradene og kom til kassa...

Vi brukte alltid rødsprot for å få disken rein og fri for flekker og tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...