Gå til innhold

Kan noen lære meg opp i strømpekunsten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett på gossip girl at absolutt ingen bruker strømpebukse der, men strømper for å holde kjolene fine. Jeg vil også unngå den stygge strømpebuksekanten og sagging, men jeg aner ikke hvor jeg skal starte. Håper noen av dere kan svare på mine spørsmål!

1. Finnes det strømper som man kan bruke på vinteren? Sånn typ stay-ups? Og fryser man ikke på øverste del av låret?

2. Hva er en hofteholder?

3. Når må man bruke strømpeholder?

4. Når må man bruke stay-ups, og hvordan hindre at folk ser sømmen øverst? (Den som gjør dem så sexy).

Hilsen strømpenoob.

Anonymous poster hash: 5511f...dbb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

bump

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Jeg har sett på gossip girl at absolutt ingen bruker strømpebukse der, men strømper for å holde kjolene fine. Jeg vil også unngå den stygge strømpebuksekanten og sagging, men jeg aner ikke hvor jeg skal starte. Håper noen av dere kan svare på mine spørsmål!

1. Finnes det strømper som man kan bruke på vinteren? Sånn typ stay-ups? Og fryser man ikke på øverste del av låret?

2. Hva er en hofteholder?

3. Når må man bruke strømpeholder?

4. Når må man bruke stay-ups, og hvordan hindre at folk ser sømmen øverst? (Den som gjør dem så sexy).

Hilsen strømpenoob.

Jeg vet NADA om Gossip Gilrs (serie av noe slag tipper jeg?), men jeg vet litt om strømper.

Ergo har jeg ingen formening om hvilken type 'strømper' jentene/kvinnene der bruker.

- det kommer desverre heller ikke frem av innlegget ditt.

Men la oss starte på toppen:

Hold ups (på norsk kalt stay-ups):

Holder seg oppe ved hjelp av silikonstriper på innersiden av strømpens øverste kant.

Den øvre kanten er svært ofte av blonde, men du kan få dem med glatt kant også.

Strømper (klassiske strømper)

Disse er uten silikonkanten som hold ups har, ergo holder de seg ikke oppe av seg selv, de festes til et strømpebelte eller en hofteholder eller noe annet med stropper for å holde seg oppe.

- leveres både med og uten blondekant øverst

Strømpebelte (UK: Suspender belt)

bf07ed2bb7cedd5d39f73917893ccb21181e7d1f

Hofteholder (UK: gridle)

d7e450cd5e7dde66bb10ed9e30f04d95fd077cbc

Så,

1. Ja, det finnes hold ups i ull.

Om du tenker kjøpe så er italienske Trasparenze et merke jeg kan anbefale på generell basis.

lenke til hold ups i ull

Om du er redd for å fryse så fungerer det fint med en av disse.

2. Hofteholder og strømpebelte er vist ovenfor. Nordmenn er ikke presise, og kaller alt for hofteholder.

3. Jeg tror det er strømpebelte du benevner som 'strømpeholder', har jeg rett i det?

Hvis jeg har rett i min antagelse så bruker man noe som har stropper til å feste strømpene i når man bruker strømper, det trengs ikke når man bruker hold ups.

Det er de eneste gangene man 'må' bruke et strømpebelte eller en hofteholder eller en basque

4. Det kan være greit å bruke hold ups under en tynn og veldig trang kjole eller et tynnt og veldig trangt skjørt, men det er ingen ting som sier at man 'må' det ene eller det andre.

Sømmen øverst? :klo:

Er det blondekanten du tenker på?

Uansett er svaret at du velger skjørt eller kjoler som ikke er så mini-mini at den øvre kanten flashes.

Om skjørtet eller kjolen er så kort at kanten vil synes så velger du strømpebuker istedet.

Ok? :)

Edit: Hadde sneket seg inn en dobbel nektelse

Endret av Lille-pus
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...