Gjest eminel Skrevet 25. juni 2002 #1 Del Skrevet 25. juni 2002 Jeg får ikke dette til. Synes det bare blir gris og søl (som aldri går vekk... :evil: ) Hvordan skal jeg få penslene rene?? Jeg bruker whitesprit, men malingen går jo ikke vekk. Pleier for det meste å male med akryl, men har hørt at oljemaling skal være lettere og bedre, men det ser ikke sånn ut... Har noen tips?? Thanks :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazee Skrevet 25. juni 2002 #2 Del Skrevet 25. juni 2002 Har ikkje kome i gang med oljemaling sjølv (enno), men i boka mi står det: Erstatningsterpentin til rensing (av penslar og pallett) og den velluktende(!) ekte terpentinen brukest til fortynning av fargen. Hjelper det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feikroze Skrevet 21. mars 2003 #3 Del Skrevet 21. mars 2003 Jeg renser penslene i vanlig white spit, de andre alternativene tar jo knekken på lommeboken :cry: Et godt tips er å smøre penselen inn med VASELIN etter bruk. Da bevarer du bustene lenge Om penselen ikke skulle være helt ren når du da pakker den bort unngår du uttørking også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 21. mars 2003 #4 Del Skrevet 21. mars 2003 VANNBASERT OLJEMALING - kjære dere .......Da slipper dere å grise med løsemidler ......holder med vann og såpe ..og man slipper sterk lukt også ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå