Gå til innhold

Styrkepgrogram, please help

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg lage mitt eget ordentlige hardcore styrkeprogram etter å ha trent styrke i nybegynnerutgaven 1 måneds tid. Burde jg ha fullkropp eller ett program for bein, lår og rumpe og ett for overkropp? Jeg vil få opp rumpa mi, bør jeg ha et program KUN rumpe?

Anonymous poster hash: da415...015
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ingen andre mål med treningen din enn større rumpe?

Spør fordi jeg vil ha mest mulig info før jeg gir deg noe som helst råd

Skrevet

Har du ingen andre mål med treningen din enn større rumpe?

Spør fordi jeg vil ha mest mulig info før jeg gir deg noe som helst råd

Takk, så snilt :) Nei, vil generelt få mer definert kropp, mer muskler. Altså stram kropp. Hele kroppen er egentlig i fokus. Lår, rumpe, mage, rygg, armer, bryst. Vil ha et effektivt og tungt program. Vil bli sterk, hadde vært kult å kunne ta armhevinger uten knærne i gulvet. Håper dette var mer til hjelp :)

Skrevet

Ikke lag deg et program. Bruk et som er utprøvd og har gode skussmål. Individualisering fungerer bare dersom en god trener følger deg opp.

Jeg mener man er nybegynner innenfor styrke minst 1-1,5 år. Og man klarer å følge lineære program i kanskje 3-6 måneder.

• Liker 3
Skrevet

Takk, så snilt :) Nei, vil generelt få mer definert kropp, mer muskler. Altså stram kropp. Hele kroppen er egentlig i fokus. Lår, rumpe, mage, rygg, armer, bryst. Vil ha et effektivt og tungt program. Vil bli sterk, hadde vært kult å kunne ta armhevinger uten knærne i gulvet. Håper dette var mer til hjelp :)

Har du erfaring med ordentlig tung styrketrening? Hvordan har du trent tidligere?

I og med at du er nybegynner, vil du fortsatt ha stor effekt av all trening de neste månedene.

Fullkropp er lurt i startfasen, og det er viktig å trene hele kroppen uansett. Det er viktig for å forebygge belastningsskader og for å være oppmerksom på hvordan kroppen henger sammen. Som igjen er viktig mtp teknikk.

Skrevet

Har ikke erfaring med tung styrke, så er litt pyse. Holder meg unna markløft og knebøy. Har brukt program fra PT en måned nå, men har nå sett på fitnessbloggen og byttet ut noen av øvelsene fra før med disse(fra nybegynnerprogrammet). Lest at fullkropp er lurest, også som du skriver anybody. Så går for det iallfall 4-6 mnd til.

Slik tenker jeg programmet mitt vil se ut:

Rygghev 3*10 - 5 kg

Sidehev 2*10 - 8 kg

Beinpress 3* 8-10 - 70/80 kg

Skulderpress manual 2*6-8 - 6 kg

Brystpress manual 3*5-8 10/11 kg

Nedtrekk 2*5-8 - 20/25 kg

Sittende roing 3*5-8 - 20 kg

Utfall 3*20 - både vanlig og bulgarsk med 12 kg

Mage - planke 2*maks

Rumpe- glute bridge(med kettlebell på magen-16 kg), goblet squat 12-16 kg. 3*20

Er det for mange øvelser? Noen jeg bør kutte? Noen jeg bør tilføye?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...