AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #1 Skrevet 23. oktober 2014 dette høres sikkert veldig dumt ut, men må bare spørre. jenta mi på 3 år har nå hatt diare de siste 3 dagene, men det blir ikke noe bedre. avføringen er veldig tynn og den er veldig slimete, hu har tydelige sår i rumpa si, nå de siste gangene har den både vært grønn og slimete. jeg skifter bleia hennes 4-5 ganger om natta, og ca 10-11 ganger om dagen. allmentilstanden hennes er ikke så ille, hu spiser litt mindre enn vanlig og drikker mer. men det sier jo seg selv. men på en annet måte så er hun ikke seg selv. bør jeg kontakte lege, eller bør jeg vente og se. ? tror ikke det er noe omgangssyke der, men hun får ikke lov til og være i bhg. Anonymous poster hash: 3198e...475
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #3 Skrevet 23. oktober 2014 Bruker barnet fremdeles bleie i en alder av tre år? Matvaner reflekteres ofte i avføring. Kan det være noe hun har spist som hun vanligvis ikke spiser? Om fargen nærmer seg gønn, ville jeg ringt legen. Dette kan tyde på virus eller bakterie i kroppen. Like greit å være på den sikre siden Anonymous poster hash: b4d6d...305
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #4 Skrevet 23. oktober 2014 Ring fastlegen for en hastetime i morgen tidlig når de åpner telefonen. Barn skal som tommelfingerregel ikke gå med diare mer enn 3 døgn. Hun skal heller ikke ha melk eller melkemat så lenge hun har diare, da dette kan forverre diare. Kok avkok av havregryn. Ca. 1 dl. Havregryn til en liter vann, når vannet koker tar du en spiesskje sukker oppi. Da løser det seg greit opp. Kok i drøye 5 minutter og sil gjennom et melsikt. Sett det i kjøleskap og gi henne å drikke. Gir rikelig med næring, er lettfordøyelig og virker rensende. Havregryna du har silt fra kastes. Anonymous poster hash: b45c5...682
Rararara Skrevet 23. oktober 2014 #5 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg ville kontaktet lege i morgen tidlig. Om ikke annet så kan du få råd der. Husk at det blir helg nå og det er bedre og snakke med fastlegen før helga enn å vente til helga og kontakte legevakt for råd synes jeg. Håper det ordner seg kjapt!
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #6 Skrevet 23. oktober 2014 Bruker barnet fremdeles bleie i en alder av tre år? Matvaner reflekteres ofte i avføring. Kan det være noe hun har spist som hun vanligvis ikke spiser? Om fargen nærmer seg gønn, ville jeg ringt legen. Dette kan tyde på virus eller bakterie i kroppen. Like greit å være på den sikre siden Anonymous poster hash: b4d6d...305 TS trenger ikke kritik om bleien, men ja hun bruker fortsatt bleie innimellom. hun har akk sluttet med bleie, men så fikk hun diare så da vil hun bruke det selv. da hun ikke klarer helt og kontrolere når avføringen kommer enda. hun har ikke vært klar for og slutte med bleie enda selv om vi har prøvd. men har nå egentlig sluttet med den. hun har ikke spist noe annet enn vanlig, men ringer legen imorgen tidlig. Anonymous poster hash: 3198e...475
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #7 Skrevet 23. oktober 2014 Ring fastlegen for en hastetime i morgen tidlig når de åpner telefonen. Barn skal som tommelfingerregel ikke gå med diare mer enn 3 døgn. Hun skal heller ikke ha melk eller melkemat så lenge hun har diare, da dette kan forverre diare. Kok avkok av havregryn. Ca. 1 dl. Havregryn til en liter vann, når vannet koker tar du en spiesskje sukker oppi. Da løser det seg greit opp. Kok i drøye 5 minutter og sil gjennom et melsikt. Sett det i kjøleskap og gi henne å drikke. Gir rikelig med næring, er lettfordøyelig og virker rensende. Havregryna du har silt fra kastes.Anonymous poster hash: b45c5...682 ok, skal ringe legen imorgen tidlig. takk for tips, skal prøve det på hun imorgen Anonymous poster hash: 3198e...475
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #8 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg ville kontaktet lege i morgen tidlig. Om ikke annet så kan du få råd der. Husk at det blir helg nå og det er bedre og snakke med fastlegen før helga enn å vente til helga og kontakte legevakt for råd synes jeg. Håper det ordner seg kjapt! TS ja det er sant, bedre og dra og få svar enn og gå og lure på om det er noe eller ikke. håper jeg også Anonymous poster hash: 3198e...475
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå