Gå til innhold

Noen lavtlønnede som har fått husbanklån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det går mot slutten for meg og samboeren sin del, og jeg må finne meg et annet sted å bo. Drømmer om å få lån i husbanken til en liten bolig. Ser at man kan søke tilskudd også. Kommer til å ha ca 19-22 tusen utbetalt i mnd. Ønsker å kjøpe bolig til rett under 2 mill.

Noen lavtlønnede som har fått lån, eller er det bare masterutdannede ingeniører her inne?

Anonymous poster hash: d6a1e...606

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husbankmidler er det kommunen din som tildeler i form av startlån. Hver enkelt kommune har sine regler, bestemt av kommunens politikere, så her kan din kommune ha andre regler enn nabokommunen din.

For å få tilskudd må husstandet enten være varig økonomisk vanskelig stilt, ha en funksjonshemmet el.

Videre er det kommunen som bestemmer hvor mye du kan betjene i lån med din inntekt og dermed hvor mye de kan gi deg i lån for at du skal kunne skaffe deg en nøktern og egnet bolig.

Anonymous poster hash: 194b7...001

Gjest tuppesjura
Skrevet

Kommunens politikere bestemmer ikke reglene for hvem som får husbanklån, det er det husbanken som gjør!

Men i mange kommuner skal søknader opp i formannskapet før de blir vedtatt.

Skrevet

Kommunens politikere bestemmer ikke reglene for hvem som får husbanklån, det er det husbanken som gjør!

Men i mange kommuner skal søknader opp i formannskapet før de blir vedtatt.

Politikerne bedtemmer retningslinjene kommunen skal jobbe etter mht. Hvem/hvilke gruppe personer kommunens ansatte kan tildele lån til. Hvis det skulle være en bedre og mer forståelig forklaring? Hver enkelt søknad blir behandlet individuelt etter forvaltningsloven.

Ingen kommuner tar enkeltsaker opp i formannskapet.

• Liker 1
Gjest tuppesjura
Skrevet

Politikerne bedtemmer retningslinjene kommunen skal jobbe etter mht. Hvem/hvilke gruppe personer kommunens ansatte kan tildele lån til. Hvis det skulle være en bedre og mer forståelig forklaring? Hver enkelt søknad blir behandlet individuelt etter forvaltningsloven.

Ingen kommuner tar enkeltsaker opp i formannskapet.

Jo, det gjør de så visst! Jeg jobber bl.a. Med startlån og alle søknader er oppe i formannskapet for vedtak i min kommune.

Noen kommuner delegerer sikkert dette videre til andre, men ikke hos oss.

Skrevet

Jo, det gjør de så visst! Jeg jobber bl.a. Med startlån og alle søknader er oppe i formannskapet for vedtak i min kommune.

Dette er brudd på både taushetsplikt og forvaltningsloven.

Skrevet

Hahahahahaha :skratte:

Anonymous poster hash: ab84c...d4c

• Liker 1
Gjest tuppesjura
Skrevet

Hvorfor skulle det være det? Politikerne har også taushetsplikt og doumentene er unntatt offentlighet!

Skrevet

Noen som har fått det?

Skrevet

19-22000 utbetalt i måneden er vel ikke spesielt lavtlønnet...

Anonymous poster hash: 8fff2...399
  • Liker 2
Skrevet

Dersom man skal kjøpe noe i store deler av Norge, og betjene lånet på egenhånd, så kan det fort bli lavtlønnet i forhold til betjeningsevnen.

Anonymous poster hash: 3c12c...2b6

• Liker 1
Skrevet

Det vil jeg absolutt si at det er.

Anonymous poster hash: 8e2ab...962

• Liker 1
Skrevet

Ser at det går mot slutten for meg og samboeren sin del, og jeg må finne meg et annet sted å bo. Drømmer om å få lån i husbanken til en liten bolig. Ser at man kan søke tilskudd også. Kommer til å ha ca 19-22 tusen utbetalt i mnd. Ønsker å kjøpe bolig til rett under 2 mill.

Noen lavtlønnede som har fått lån, eller er det bare masterutdannede ingeniører her inne?

2 millioner? Har du regnet på dette? Halve inntekten din vil gå til lån, og så er det andre utgifter med å eie (avgifter, vedlikehold). Stiger renten litt vil plutselig 2/3 av inntekten gå til lån.

Ville nok lagt listen litt lavere.

Skrevet

Det vil jeg absolutt si at det er.

det vil ikke jeg si det er. det er jo helt normal lønn.

Anonymous poster hash: a3002...fc4

Skrevet

det vil ikke jeg si det er. det er jo helt normal lønn.

Anonymous poster hash: a3002...fc4

Normal lønn? Hva slags mennesker omgås du? Det er et godt stykke under gjennomsnittslønnen.

Jeg tenker en normal månedslønn ligger på mellom 40-50 000,- før skatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...