AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #1 Skrevet 23. oktober 2014 Ser at det går mot slutten for meg og samboeren sin del, og jeg må finne meg et annet sted å bo. Drømmer om å få lån i husbanken til en liten bolig. Ser at man kan søke tilskudd også. Kommer til å ha ca 19-22 tusen utbetalt i mnd. Ønsker å kjøpe bolig til rett under 2 mill. Noen lavtlønnede som har fått lån, eller er det bare masterutdannede ingeniører her inne? Anonymous poster hash: d6a1e...606
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #2 Skrevet 23. oktober 2014 Husbankmidler er det kommunen din som tildeler i form av startlån. Hver enkelt kommune har sine regler, bestemt av kommunens politikere, så her kan din kommune ha andre regler enn nabokommunen din. For å få tilskudd må husstandet enten være varig økonomisk vanskelig stilt, ha en funksjonshemmet el. Videre er det kommunen som bestemmer hvor mye du kan betjene i lån med din inntekt og dermed hvor mye de kan gi deg i lån for at du skal kunne skaffe deg en nøktern og egnet bolig.Anonymous poster hash: 194b7...001
Gjest tuppesjura Skrevet 23. oktober 2014 #3 Skrevet 23. oktober 2014 Kommunens politikere bestemmer ikke reglene for hvem som får husbanklån, det er det husbanken som gjør! Men i mange kommuner skal søknader opp i formannskapet før de blir vedtatt.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #4 Skrevet 23. oktober 2014 Kommunens politikere bestemmer ikke reglene for hvem som får husbanklån, det er det husbanken som gjør! Men i mange kommuner skal søknader opp i formannskapet før de blir vedtatt. Politikerne bedtemmer retningslinjene kommunen skal jobbe etter mht. Hvem/hvilke gruppe personer kommunens ansatte kan tildele lån til. Hvis det skulle være en bedre og mer forståelig forklaring? Hver enkelt søknad blir behandlet individuelt etter forvaltningsloven. Ingen kommuner tar enkeltsaker opp i formannskapet. Anonymous poster hash: 194b7...001 1
Gjest tuppesjura Skrevet 23. oktober 2014 #5 Skrevet 23. oktober 2014 Politikerne bedtemmer retningslinjene kommunen skal jobbe etter mht. Hvem/hvilke gruppe personer kommunens ansatte kan tildele lån til. Hvis det skulle være en bedre og mer forståelig forklaring? Hver enkelt søknad blir behandlet individuelt etter forvaltningsloven. Ingen kommuner tar enkeltsaker opp i formannskapet. Anonymous poster hash: 194b7...001 Jo, det gjør de så visst! Jeg jobber bl.a. Med startlån og alle søknader er oppe i formannskapet for vedtak i min kommune. Noen kommuner delegerer sikkert dette videre til andre, men ikke hos oss.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #6 Skrevet 23. oktober 2014 Jo, det gjør de så visst! Jeg jobber bl.a. Med startlån og alle søknader er oppe i formannskapet for vedtak i min kommune. Noen kommuner delegerer sikkert dette videre til andre, men ikke hos oss.Jo, det gjør de så visst! Jeg jobber bl.a. Med startlån og alle søknader er oppe i formannskapet for vedtak i min kommune. Noen kommuner delegerer sikkert dette videre til andre, men ikke hos oss. Dette er brudd på både taushetsplikt og forvaltningsloven. Anonymous poster hash: 194b7...001
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2014 #7 Skrevet 24. oktober 2014 Dette er brudd på både taushetsplikt og forvaltningsloven.Anonymous poster hash: 194b7...001 Hahahahahaha Anonymous poster hash: ab84c...d4c 1
Gjest tuppesjura Skrevet 24. oktober 2014 #8 Skrevet 24. oktober 2014 Dette er brudd på både taushetsplikt og forvaltningsloven. Anonymous poster hash: 194b7...001 Hvorfor skulle det være det? Politikerne har også taushetsplikt og doumentene er unntatt offentlighet!
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #9 Skrevet 26. oktober 2014 Noen som har fått det?Anonymous poster hash: d6a1e...606
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #10 Skrevet 26. oktober 2014 19-22000 utbetalt i måneden er vel ikke spesielt lavtlønnet... Anonymous poster hash: 8fff2...399 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #11 Skrevet 26. oktober 2014 19-22000 utbetalt i måneden er vel ikke spesielt lavtlønnet... Anonymous poster hash: 8fff2...399 Dersom man skal kjøpe noe i store deler av Norge, og betjene lånet på egenhånd, så kan det fort bli lavtlønnet i forhold til betjeningsevnen. Anonymous poster hash: 3c12c...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #12 Skrevet 26. oktober 2014 19-22000 utbetalt i måneden er vel ikke spesielt lavtlønnet...Anonymous poster hash: 8fff2...399 Det vil jeg absolutt si at det er.Anonymous poster hash: 8e2ab...962 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #13 Skrevet 26. oktober 2014 Ser at det går mot slutten for meg og samboeren sin del, og jeg må finne meg et annet sted å bo. Drømmer om å få lån i husbanken til en liten bolig. Ser at man kan søke tilskudd også. Kommer til å ha ca 19-22 tusen utbetalt i mnd. Ønsker å kjøpe bolig til rett under 2 mill. Noen lavtlønnede som har fått lån, eller er det bare masterutdannede ingeniører her inne? Anonymous poster hash: d6a1e...606 2 millioner? Har du regnet på dette? Halve inntekten din vil gå til lån, og så er det andre utgifter med å eie (avgifter, vedlikehold). Stiger renten litt vil plutselig 2/3 av inntekten gå til lån. Ville nok lagt listen litt lavere.Anonymous poster hash: 8e2ab...962
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #14 Skrevet 26. oktober 2014 Det vil jeg absolutt si at det er.Anonymous poster hash: 8e2ab...962 det vil ikke jeg si det er. det er jo helt normal lønn. Anonymous poster hash: a3002...fc4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2014 #15 Skrevet 26. oktober 2014 det vil ikke jeg si det er. det er jo helt normal lønn.Anonymous poster hash: a3002...fc4 Normal lønn? Hva slags mennesker omgås du? Det er et godt stykke under gjennomsnittslønnen. Jeg tenker en normal månedslønn ligger på mellom 40-50 000,- før skatt.Anonymous poster hash: 8e2ab...962
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå