Icy Skrevet 17. juli 2004 #1 Skrevet 17. juli 2004 Det slår ALDRI feil. Når kjører på en smal vei der det ikke er plass til at 2 biler kan passere hverandre så må en av oss rygge. Som oftest ser førerene det ann hvem som må rygge minst for at man kan passere, men når jeg treffer på en kvinnelig bilist begynner jeg å rygge med en gang selv om hun har den "korteste veien". De står bare der og FORVENTER at JEG skal rygge!! Og de løfter faen meg ikke opp hånden for å takke en gang. Dette er normal høflighet i trafikken, men dette fatter ingen kvinner i det hele tatt! Menn er mye høfligere og de takker nesten hver gang. Og hvem sier at menn ikke kan gjøre 2 ting sammtidig? Hilse og kjøre sammtidig! Tror det er kvinnene som ikke klarer 2 ting på en gang! :evil:
Gjest TomKrus Skrevet 17. juli 2004 #2 Skrevet 17. juli 2004 Det slår ALDRI feil. Når kjører på en smal vei der det ikke er plass til at 2 biler kan passere hverandre så må en av oss rygge. Som oftest ser førerene det ann hvem som må rygge minst for at man kan passere, men når jeg treffer på en kvinnelig bilist begynner jeg å rygge med en gang selv om hun har den "korteste veien". De står bare der og FORVENTER at JEG skal rygge!! Og de løfter faen meg ikke opp hånden for å takke en gang. Dette er normal høflighet i trafikken, men dette fatter ingen kvinner i det hele tatt! Menn er mye høfligere og de takker nesten hver gang. Og hvem sier at menn ikke kan gjøre 2 ting sammtidig? Hilse og kjøre sammtidig! Tror det er kvinnene som ikke klarer 2 ting på en gang! :evil: Nå er du slem mot jentene. For oss gutta er kjøring en lek, men jenter må tenke på tusen ting for å klare å kjøre.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 17. juli 2004 #3 Skrevet 17. juli 2004 Jamen, du det blir jo 6 ting på en gang. Clutche, gasse, bremse, gire, speile seg OG takke! Ikke forvente for mye da
Arkana Skrevet 17. juli 2004 #4 Skrevet 17. juli 2004 Min erfaring er helt motsatt, det er alltid menn som står på sitt. Dette gjelder spesielt når jeg skal kjøre ut av garasjer/parkeringshus. Det er vanlig høflighet å slippe ut de som er inne først, men neida, de bare står der og venter at jeg skal rygge selv om jeg da vitterlig er den som er inni og skal ut. Kvinner derimot rygger der de "skal". Dessuten, skal dette bli en diskusjon om kjønn og det å kjøre bil er mennene dømt til å tape, alle undersøkelser viser at det er menn som er de verste sjåførene og som havner i de verste ulykkene. Da blir rygging en bagatell.
Gjest TomKrus Skrevet 17. juli 2004 #5 Skrevet 17. juli 2004 Dessuten, skal dette bli en diskusjon om kjønn og det å kjøre bil er mennene dømt til å tape, alle undersøkelser viser at det er menn som er de verste sjåførene og som havner i de verste ulykkene. Da blir rygging en bagatell. Detta veit du Arkana, forsiktig er ikke det samme som flink.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 17. juli 2004 #6 Skrevet 17. juli 2004 Dessuten, skal dette bli en diskusjon om kjønn og det å kjøre bil er mennene dømt til å tape, alle undersøkelser viser at det er menn som er de verste sjåførene og som havner i de verste ulykkene. Da blir rygging en bagatell. Og menn som kjører definitivt myye mer enn kvinner. Faktisk viser det seg at når man kommer litt opp i årene, så er kvinner involvert i flere ulykker..Så DET så!
snexi Skrevet 17. juli 2004 #7 Skrevet 17. juli 2004 Det slår ALDRI feil. Når kjører på en smal vei der det ikke er plass til at 2 biler kan passere hverandre så må en av oss rygge. Som oftest ser førerene det ann hvem som må rygge minst for at man kan passere, men når jeg treffer på en kvinnelig bilist begynner jeg å rygge med en gang selv om hun har den "korteste veien". De står bare der og FORVENTER at JEG skal rygge!! Og de løfter faen meg ikke opp hånden for å takke en gang. Dette er normal høflighet i trafikken, men dette fatter ingen kvinner i det hele tatt! Menn er mye høfligere og de takker nesten hver gang. Og hvem sier at menn ikke kan gjøre 2 ting sammtidig? Hilse og kjøre sammtidig! Tror det er kvinnene som ikke klarer 2 ting på en gang! :evil: Nå synest jeg du går litt langt med beskyldningene dine... Dette er et diskuter-deg-i-hel-tema. Alle har som regel mange ganger vert borti situasjoner med både menn og kvinner der motparten kanskje har vert en uerfaren sjåfør. Visst jeg skal være litt sleip nå, så kan jeg si at det er mest menn med ferskt førerkort som kommer borti ulykker med person-skader og store skader på bil. Det er gjerne menn som skal tøffe seg og kjøre fort og samtidig spille høg musikk i bilen (noe jeg mener en blir ukonsentrert av) Det er vel en grunn til at det er snakk om at forsikring for unge menn skal være høgre enn for kvinner når det gjelder bil. Jeg har hatt sertifikat i 14 år og bruker bilen daglig, har pendlet daglig i mange år på både smale og brede veier, vinter som sommer og aldri fått så mye som en skramme på bilen. Må også i samme slengen få poengtere at jeg har møtt like mange menn som kvinner som har nektet og rygge uten jeg har slengt utav meg "MENN OG BIL ALTSÅ"
Gjest TomKrus Skrevet 17. juli 2004 #8 Skrevet 17. juli 2004 Dette et et typisk eksempel på hvor man husker tilfeller som bekrefter tanker/holdninger/meninger og glemmer de tilfellene som ikke bekrefter dem. Det er slik mange holdninger overlever. [generalisering] For menn gjelder det gjerne kvinners bilvaner etc. For kvinner er det troen på horoskop etc. som overlever på den måten. [/generalisering]
Icy Skrevet 17. juli 2004 Forfatter #9 Skrevet 17. juli 2004 hovedpoenget mitt er at kvinner rett og slett er uhøflig i trafikken i forhold til menn! tenker ikke på å kjøre fort etc der er nok mennene de værste!
snexi Skrevet 17. juli 2004 #10 Skrevet 17. juli 2004 hovedpoenget mitt er at kvinner rett og slett er uhøflig i trafikken i forhold til menn! tenker ikke på å kjøre fort etc der er nok mennene de værste! Er nok fortsatt ikke enig med deg, jeg smiler og vinker og takker Hva forventer du, skal vi komme og gi deg en klem neste gang *ler*
Diaz Skrevet 17. juli 2004 #11 Skrevet 17. juli 2004 Er vi kvinner mer uhøflige i trafikken :o . Bare fordi du har møtt på et par av den uhøflige typen, så er det karnsje litt drøyt og si at ALLE er like uhøflige.... Jeg vet ikke hvor mange uhøflige menn jeg har vært borti i gjennom årenets løp i trafikken. Men jeg kunne da ikke drømme om og slå alle under en kam Nei, du dette tema er du dømt til og tape ; men lykke til videre i debatten, kan nok ende med verbal juling................
angie Skrevet 17. juli 2004 #12 Skrevet 17. juli 2004 Tror du virkelig at mannfolk er noe bedre til å kjøre? De er ikke det, skjønner du Det er mannfolk som er de mest hissige i trafikken, og DA blir det ulykker da! Ta meg for eksempel. Jeg mener selv jeg er en god sjåfør, kan til og med rygge!, har aldri vært borti noe. Bank i bordet :-? Jeg har møtt på mannlige sjåfører på smale veier der en av oss må rygge. Siden jeg er så flink til å rygge ,rygger jeg som oftest først, før han i den andre bilen får tenkt seg om. Blir så kraftig provosert når dere mannfolk sier "kvinnfolk bak rattet". Fordi dere menn ikke er noe bedre selv :evil:
Icy Skrevet 17. juli 2004 Forfatter #13 Skrevet 17. juli 2004 Er vi kvinner mer uhøflige i trafikken :o . Bare fordi du har møtt på et par av den uhøflige typen, så er det karnsje litt drøyt og si at ALLE er like uhøflige.... Jeg vet ikke hvor mange uhøflige menn jeg har vært borti i gjennom årenets løp i trafikken. Men jeg kunne da ikke drømme om og slå alle under en kam Nei, du dette tema er du dømt til og tape ; men lykke til videre i debatten, kan nok ende med verbal juling................ 99% av dem jeg har møtt hilser ikke.. og da vil jeg tørre å påstå at de er uhøflig.. :o
Gjest Poirot Skrevet 17. juli 2004 #14 Skrevet 17. juli 2004 99% av dem jeg har møtt hilser ikke.. og da vil jeg tørre å påstå at de er uhøflig.. :o Jøss, du har jammen meg god oversikt over alle kvinner du har møtt i trafikken!
Icy Skrevet 17. juli 2004 Forfatter #15 Skrevet 17. juli 2004 Jøss, du har jammen meg god oversikt over alle kvinner du har møtt i trafikken! oversikt er mitt mellomnavn
Gjest lilletroll Skrevet 17. juli 2004 #16 Skrevet 17. juli 2004 Jeg er et kvinnemenneske.....jeg traff en MANN på en smal vei der det knapt er plass til èn bil......valget på rygging var mellom HAM som måtte rygge 20m ret bakover før han kunne rygge inn i en lomme......eller meg som måtte rygge 70m rundt en sving......ja hvem tror dere måtte rygge???? MEG selvfølgelig....DAMEN.....IKKE mannen som kunne rygge rett bakover så lett som bare det, så KOM IKKE HER!!!!!!!!!!! :evil: (men jeg rygger etter speil så lett som bare det, så det gikk som en lek)
LilleBille Skrevet 17. juli 2004 #17 Skrevet 17. juli 2004 Du har opplagt ikke møtt meg.. Jeg er en racer til å rygge .- (og gjør det gjerne på speil... ) Synes selvfølgelig det er den med den korteste enkleste ryggeveien som bør rygge.. - og gjør selvfølgelig det. ---men møter jeg en brautende mannsperson som ikke synes det .. står jeg veldig rolig .. gjerne veldig lenge.. og gir meg ikke på hakka møkk...
Pinocchio Skrevet 17. juli 2004 #18 Skrevet 17. juli 2004 Ja, men er det så vanskelig å innrømme at han som startet har rett i at kvinner ikke hilser? Selv om dere som svarer har opplevd idioter. Hvem har ikke det da? Alle har jo det? Kan jo heller ikke være så vanskelig å inrømme at kvinner generelt er sinnsvakt mye dårligere på å takke eller hilse i trafiken? Og å rygge.. Det blir litt kjedelig hvis vi menn utover i dette århunderet skal fortsette å ha monopol på å ta selvkritikk? Det blir litt flaut å være kvinne om noen år hvis dere mister evnen totalt? Pass på! Dere er på ganske god vei.. 70 tallet ga oss mye bra, men gud bedre meg det fulgte med noe bivirkninger også! OK! Jeg inrømmer at de fleste her har evnen til å se det humorisktiske i det "mannsjåvinisten" skriver. Og dere fremstår som personer som er for likeverd og at mannen også fortjener det. Altså likeverd. Men helt ærlig: Innimellom savner jeg å høre fre dere det vi menn har blitt så gode på... Det å si- jo, på dette området er nok dere bedre..
Gjest Poirot Skrevet 17. juli 2004 #19 Skrevet 17. juli 2004 Ja, men er det så vanskelig å innrømme at han som startet har rett i at kvinner ikke hilser? 1. Jeg har ikke lagt merke til dette selv. 2. Jeg hilser. Konklusjon: Jeg kan ikke innrømme at kvinner ikke hilser.
Ugla Skrevet 18. juli 2004 #20 Skrevet 18. juli 2004 JEG er gjerne den første til å hilse, når jeg har rygget for noen, eller har stoppet på en møteplass og ventet på møtende bil. Det er så morro å se hvor paff de blir, når de "tvinges" til å hilse tilbake! Men det er ikke alle som gjør det, knapt nok et lite nikk... Og det gjelder MANNFOLK!! Og om noen rygger/venter på meg; selvfølgelig hilser jeg!!! Enda jeg er kvinne... Åhh... dere mannfolk... Dere har det godt, som TROR dere er perfekte, på alle måter... Rart dere da gidder irritere dere over "dumme kvinner"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå