Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff nå tuller den stasjonære dataen her igjen. Trodde det ble bra etter at vi byttet skjermkort, men nå låser den seg hver gang vi prøver å komme inn på "min datamaskin", når vi vil åpne musicmatch eller andre ting som går på selve datamaskinen. Vi kommer inn på nettet, helt til vi prøver å scanne for virus og slikt, da låser det seg igjen. Vi får ikke bruke adresselinjen, da låser det seg, men å gå fra linker på startsiden.no går.

Jeg mener å ha lest at man kan flytte filer i sikkermodus et eller annet sted her inne, men jeg finner selvfølgelig ikke det igjen nå... Hvordan kan man gjøre det med WinME som OS, og kan jeg flytte det fra en maskin til en annen?

Må vi formatere dataen igjen, og kanskje formatere mer enn C? Harddisken er delt i 3 deler...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville vurdert å bytte OS. WinME er kjent for å låse seg til stadighet.

Har du prøvd å defragmentere?

Jeg kjenner lite til ME egentlig (ga opp etter et par forsøk på en lånt PC), men jeg regner da med at du kan starte opp i sikkermodus...

Skrevet

Vi hadde lyst til å bytte OS, men da vi kjøpte den bærbare med WinXP fikk vi bare med recovery cd'er, ikke selve programvaren. Har en orginal med Win98 her, men den ville ikke dataen godta da vi formaterte sist uke. (tror jeg det var, la inn tråd her da også...)

Men det er vel ingen mulighet til å flytte bilder fra en data til en annen?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Har du prøvd http://windowsupdate.microsoft.com

Etterpå kan du prøve å laste ned

Ad-aware

Spybot

Spy Sweeper

Oppdater de og kjør de. Hjelper ikke det, kan du prøve å finne nye drivere til alt mulig rart av det du har av maskinvare på datamaskinen. MS får mye pes, men faktisk så er hovedgrunnen til blue screen, "henging" og kræsj dårlig tredjeparts-drivere ;).

Skrevet

Vel jeg har nå fjernet masse programmer fra startlisten, de som skal starte når jeg starter maskinen, men så fort jeg prøvde å laste ned as-aware låste det seg igjen. Er nå så lei av den maskinen! Har lyst på ny, men vil ikke miste bildene på den. Virker jo ikke som jeg kan få fikset det som er feil der i det hele tatt.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Jaja, det ser vel kanskje ut som du bør investere i et annet operativsystem. Dersom du kun skal f.eks surfe, lese mail og høre på musikk har jeg en midlertidig løsning hvis du er interessert ;) . Den er ikke veldig bra, men jeg tviler på at maskinen henger ihvertfall.

Hvis du laster ned siste versjon av Knoppix linux (er på 698 MB, så det tar litt tid). Det er et operativsystem du kan kjøre fra CD uten å måtte innstallere noe på harddisken. Da har du ihvertfall en surfemaskin. Brenn image-filen på CD etter at du har lastet den ned, start om igjen og så er du i gang.

http://www.linuxiso.org/distro.php?distro=44

Skrevet

Du må ta backup av bildene dine før du formaterer harddisken din. F.eks. kan du laste dem opp på en eller annen server, brenne en CD med bilder på eller legge dem på en eller annen lagringsenhet. :)

Skrevet

Jordbær, jeg vet at jeg må ta vare på bildene, problemet er bare at dataen ikke tillater det... Ikke får vi lagt inn brenneren etter at vi formaterte, ikke får vi lastet ned noe som helst og ikke lastet opp noe sted...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...