AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #1 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg har sendt tilbake en pakke til zalando, til en verdi av 2000 kr. Jeg leverte den ved den lokale post i butikk-dagligvaren. Jeg spurte dama i kassa om jeg ikke skulle ha kvittering (slik det står på zalando at man skal), men hun sa nei. Nå har jeg skikkelig kalde føtter, da jeg ikke kan dokumentere at denne pakken er levert. Har kassadama lurt meg? Hva skal jeg gjøre?Anonymous poster hash: 1d76c...57a
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #2 Skrevet 23. oktober 2014 Du skal få kvittering på pakke, eller sende det via sporing, slik at du kan se hvor pakken er til den kommer frem. Er nok ikke mulig å gå tilbake, men sannsynligheten er liten for at pakken ikke kommer frem. Anonymous poster hash: 92779...672
*Emma* Skrevet 23. oktober 2014 #3 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg har aldri fått noen kvittering på returene jeg har levert. Har handlet både hos HM, Nelly og Zalando og sendt ting i retur. Ikke noe problem. Når man bruker returetiketten som er i pakken scannes den der du leverer den og da kan butikken følge den likevel. Jeg syns og det er kjipt at man ikke får kvittering, men kvitteringen ville jo uansett bare vist at du hadde levert tilbake NOE - ikke hva som var i pakken. Jeg opplevde en gang at returen ikke kom fram (det var en pakke fra HM). Leverte den der jeg hentet den og hadde returetiketten på. Men da jeg ringte dem og fortalte at jeg hadde sendt ting tilbake (og hva det var) trakk hun dem fra regningen likevel. Hun sa at da skulle de ta det med posten eller Tollpost eller hvem det var som hentet i den butikken også ville de finne den likevel.
Gjest Skrevet 23. oktober 2014 #4 Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Du skal få kvittering på pakke, eller sende det via sporing, slik at du kan se hvor pakken er til den kommer frem. Er nok ikke mulig å gå tilbake, men sannsynligheten er liten for at pakken ikke kommer frem. Anonymous poster hash: 92779...672 Kvittering får man ikke! Nå som det er postnord som håndtere disse pakkene er det ikke mulig for butikkene å levere ut noen kvittering. Og tro meg, Zalando har fått kjeft for at de ber om det! Uansett blir pakken sporet fra det sekundet den blir scannet, så pass på at den blir scannet i butikken og lagt i skapet/hyllen, så kan du gå hjem, taste inn sporingsnummeret på postnord sine sider, også kan du følge pakken din til den kommer tilbake!§ Endret 23. oktober 2014 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #5 Skrevet 23. oktober 2014 Et lite tips, dog for sent for TS denne gangen, men alle har telefon med kamera i dag. Bruk kameraet etter pakken er ferdig påklistret lapper og før postansatte legger den i hylla for sending. Så er dere i hvertfall ikke helt tomhendt mht. Dokumentasjon. Anonymous poster hash: f937e...ccb 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #6 Skrevet 23. oktober 2014 Du skal få kvittering om du ber om det. Ingen automatikk i det, men de har mulighet til å gi deg det og skal gi deg det om du ber om det. Utrolig dårlig at du ikke fikk det! Anonymous poster hash: 1b2e9...600
MissPierce Skrevet 23. oktober 2014 #7 Skrevet 23. oktober 2014 Har selv kranglet med en Bunnpris butikk om dette, og ei dame fra Zalando ringte butikken det gjaldt å snakket med sjefen der. Han sa at man selvfølgelig skulle få kvittering for at man har returnert en pakke. Men jeg har byttet butikk jeg henter pakker fra, for de var så utrolig frekke på den Bunnpris butikken at jeg absolutt ikke går dit noe mer. Det er ikke vanskeligere enn at de stempler leveringslappen med butikk stempele sitt, skriver retur, dato og underskrift.
Gjest Skrevet 23. oktober 2014 #8 Skrevet 23. oktober 2014 Du skal få kvittering om du ber om det. Ingen automatikk i det, men de har mulighet til å gi deg det og skal gi deg det om du ber om det. Utrolig dårlig at du ikke fikk det!Anonymous poster hash: 1b2e9...600 Da jan du gjerne forklaremeg hvordan, for vi som har norgesgruppens system har ingen mulighet for det. Og Zalando beklaget seg ovenfor kunden og sa at man fikk ikke kvittering i alle butikker og de skulle fjerne den biten.
Miah Skrevet 23. oktober 2014 #9 Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Da jan du gjerne forklaremeg hvordan, for vi som har norgesgruppens system har ingen mulighet for det. Og Zalando beklaget seg ovenfor kunden og sa at man fikk ikke kvittering i alle butikker og de skulle fjerne den biten.Jeg kan gjerne forklare deg hvordan. Jeg jobber også med Postnord, i en av Norgesgruppen sine butikker. Vet ikke om noen butikker som har en elektronisk løsning på dette, men tviler på det. Men vi har i alle fall skjema som vi bruker om noen vil ha kvittering. Der fyller vi ut informasjon om pakken, dato osv. Skal også stemple skjemaet med et eget stempel fra MyPack. Disse skjemaene har vi fått direkte fra MyPack-folkene. Dette er ikke noe vi alltid fyller ut, men dersom noen ønsker det får de det. Er samme skjema vi bruker om vi skal levere ut pakker samtidig som systemet er nede. Endret 23. oktober 2014 av Miah 1
MissPierce Skrevet 23. oktober 2014 #10 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg kan gjerne forklare deg hvordan. Jeg jobber også med Postnord, i en av Norgesgruppen sine butikker. Vet ikke om noen butikker som har en elektronisk løsning på dette, men tviler på det. Men vi har i alle fall skjema som vi bruker om noen vil ha kvittering. Der fyller vi ut informasjon om pakken, dato osv. Skal også stemple skjemaet med et eget stempel fra MyPack. Disse skjemaene har vi fått direkte fra MyPack-folkene. Dette er ikke noe vi alltid fyller ut, men dersom noen ønsker det får de det. Er samme skjema vi bruker om vi skal levere ut pakker samtidig som systemet er nede. Vanskeligere enn det trenger det ikke å være Det viser jo at dere har god kundeservice, når dere selv har spurt etter en løsning for kundene deres... Kjempe bra Fikk faktisk slengt i annsikte fra han ene på Bunnpris: Du får la være å handle på nett, vist det er så jævla vanskelig da vetu! Da jeg skulle hente en pakke der, sto jeg 20min å ventet på at han som jobbet skulle skravle med vennene sine først. Han ble sur da jeg spurte om han kunne hente den, fordi at jeg ikke hadde tid til å vente lenger. Ringte hovedkontore å klagde på butikken til slutt.
Gjest Skrevet 23. oktober 2014 #11 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg kan gjerne forklare deg hvordan. Jeg jobber også med Postnord, i en av Norgesgruppen sine butikker. Vet ikke om noen butikker som har en elektronisk løsning på dette, men tviler på det. Men vi har i alle fall skjema som vi bruker om noen vil ha kvittering. Der fyller vi ut informasjon om pakken, dato osv. Skal også stemple skjemaet med et eget stempel fra MyPack. Disse skjemaene har vi fått direkte fra MyPack-folkene. Dette er ikke noe vi alltid fyller ut, men dersom noen ønsker det får de det. Er samme skjema vi bruker om vi skal levere ut pakker samtidig som systemet er nede. Aha, har spurt om et system flere ganger, men han som leverer hos oss kan dårlig norsk, og ringer vi får jeg bare beskjed om.at noe slikt har de ikke hørt om!
MissPierce Skrevet 23. oktober 2014 #12 Skrevet 23. oktober 2014 Aha, har spurt om et system flere ganger, men han som leverer hos oss kan dårlig norsk, og ringer vi får jeg bare beskjed om.at noe slikt har de ikke hørt om! Dårlig av Postnord å ikke ha ett ordentlig system for kundene sine som er standard for alle.
minienthe Skrevet 23. oktober 2014 #13 Skrevet 23. oktober 2014 fikk da vitterlig et slikt skjema på rimi for et par uker siden selv jeg når jeg leverte en retur via postnord. før så hadde de jo ferdigopptrykte returblanketter i A5-størrelse og.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #14 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg kan gjerne forklare deg hvordan. Jeg jobber også med Postnord, i en av Norgesgruppen sine butikker. Vet ikke om noen butikker som har en elektronisk løsning på dette, men tviler på det. Men vi har i alle fall skjema som vi bruker om noen vil ha kvittering. Der fyller vi ut informasjon om pakken, dato osv. Skal også stemple skjemaet med et eget stempel fra MyPack. Disse skjemaene har vi fått direkte fra MyPack-folkene. Dette er ikke noe vi alltid fyller ut, men dersom noen ønsker det får de det. Er samme skjema vi bruker om vi skal levere ut pakker samtidig som systemet er nede. Nettopp. Ikke norgesgruppen her, men akkurat samme systemet. GIr kvittering til de som ber om det. Anonymous poster hash: 1b2e9...600
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #15 Skrevet 23. oktober 2014 Kvittering får man ikke! Nå som det er postnord som håndtere disse pakkene er det ikke mulig for butikkene å levere ut noen kvittering. Og tro meg, Zalando har fått kjeft for at de ber om det! Uansett blir pakken sporet fra det sekundet den blir scannet, så pass på at den blir scannet i butikken og lagt i skapet/hyllen, så kan du gå hjem, taste inn sporingsnummeret på postnord sine sider, også kan du følge pakken din til den kommer tilbake!§ Jeg har fått kvittering tidligere... Kan det ha vært i en annen sammenheng det da? Eller er det noe de har sluttet med eventuelt? Anonymous poster hash: 92779...672
Miah Skrevet 23. oktober 2014 #16 Skrevet 23. oktober 2014 Aha, har spurt om et system flere ganger, men han som leverer hos oss kan dårlig norsk, og ringer vi får jeg bare beskjed om.at noe slikt har de ikke hørt om! Hele opplegget til Postnord er det jo som du sikkert vet bare rot med. Systemet er ikke akkurat vanskelig, så burde ikke bli så mye feil som det faktisk blir. Skjer hver uke at det kommer inn kunder som skal hente pakker som vi ikke har. En av sjåførene vi har har nemlig ikke en slik maskin som vi som mottar pakker skal signere på (for antallet)... tross gjentatt kontakt med PostNord om det ordner det seg ikke. Jeg hadde ikke fått opplæring i at vi har slike skjemaer. Eneste grunnen til at jeg fant ut av det var at jeg fant skjemaene i en skuff. Til og med hun som hadde lagt dem der visste ikke helt hvordan de skulle brukes... Så er forståelig at mange ikke vet dette. Det hjelper ikke å stille vår sjåfør spørsmål om hvordan ting fungerer heller, han vet det ikke han heller.
Miah Skrevet 23. oktober 2014 #17 Skrevet 23. oktober 2014 Vanskeligere enn det trenger det ikke å være Det viser jo at dere har god kundeservice, når dere selv har spurt etter en løsning for kundene deres... Kjempe bra Fikk faktisk slengt i annsikte fra han ene på Bunnpris: Du får la være å handle på nett, vist det er så jævla vanskelig da vetu! Da jeg skulle hente en pakke der, sto jeg 20min å ventet på at han som jobbet skulle skravle med vennene sine først. Han ble sur da jeg spurte om han kunne hente den, fordi at jeg ikke hadde tid til å vente lenger. Ringte hovedkontore å klagde på butikken til slutt. Hehe, vi hadde strengt tatt ikke spurt etter denne løsningen - skjemaene ble funnet en tilfeldig dag i en skuff. Men ingen av oss som jobber der hadde tidligere hatt noen kunder som ønsket kvittering, så hadde aldri vært noe problem. Nå vet vi heldigvis hvordan det fungerer, fordi det et forståelig at noen ønsker kvittering på innlevert pakke. MEN, om jeg ikke hadde visst at vi hadde en slik løsning, så hadde jeg likevel klart å ordne noe om en kunde en dag ville ha bevis på innlevert pakke. Kollinummer + dato + "returnert pakke" + navn ansatt + navn butikk + butikkstempel skrevet i Word og printet ut (til nød for hånd) kunne til nød gjort samme nytten.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå