Gå til innhold

Hvor henvender jeg meg? Fartsgrenser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Ved universitetet er det et "gangoverfelt" ved universitetet jeg går på. Her er det 60'sone, hvor biler gjerne kjører raskere.. (selvsagt). Dette er en godt brukt overgang for ansatte, studenter osv. Hvor kan jeg henvende meg for å fremme forslag om å senke fartsgrensen og sette opp merking?

Bedre føre var nå som vinteren kommer...

Håper på at noen kan hjelpe meg :)

Anonymous poster hash: 47d20...3b8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Statens vegvesen, politikere, universitetsledelsen. Kanskje dette har blitt forsøkt før?

Anonymous poster hash: ac174...01b

Skrevet

Statens vegvesen, politikere, universitetsledelsen. Kanskje dette har blitt forsøkt før?

Jeg regner med at det har det... Men kanskje det hjelper å prøve igjen og igjen. Bedre å gjøre det før en hendelse, men det er jo kjent at det "må en ulykke til":

Skrevet

hvor biler gjerne kjører raskere.. (selvsagt).

Hvordan vet du dette? Har du foretatt lasermåling på området? Evnen for mennesker til å vurdere fart er elendig når en kommer opp til en viss hastighet.

Når det gjelder endring av fartsgrenser, hvorfor ikke jobbe for undergang eller andre løsninger som ikke forhindrer trafikken og i tillegg fjerner risikoen helt?

For å oppnå gjennomgslagskraft må slike forslag nesten fremmes for lokalpolitikere som må ta det opp via rette instanser. Så du bør isåfall skrive epost til by eller kommunestyret.

Skrevet

Hvordan vet du dette? Har du foretatt lasermåling på området? Evnen for mennesker til å vurdere fart er elendig når en kommer opp til en viss hastighet.

Når det gjelder endring av fartsgrenser, hvorfor ikke jobbe for undergang eller andre løsninger som ikke forhindrer trafikken og i tillegg fjerner risikoen helt?

For å oppnå gjennomgslagskraft må slike forslag nesten fremmes for lokalpolitikere som må ta det opp via rette instanser. Så du bør isåfall skrive epost til by eller kommunestyret.

Er både bilist der og myk trafikant, og opplever både ekkel kjøring og bråbremsing... som kan skape ulykker for biler bak som vet at dette ikke er et godkjent gangoverfelt.

Kunne gjerne fremmet forslag om sperring av mulig passering? Det er bro 300 meter lengre bort for overgang... men få følger dette :/

Skrevet

Ser nå at det er en tråd for bil og trafikk... Admin må gjerne flytte tråden!

Skrevet

Er det kommunal veg så snakk med kommunen.

Anonymous poster hash: 423b5...975
Skrevet

Er både bilist der og myk trafikant, og opplever både ekkel kjøring og bråbremsing... som kan skape ulykker for biler bak som vet at dette ikke er et godkjent gangoverfelt.

Kunne gjerne fremmet forslag om sperring av mulig passering? Det er bro 300 meter lengre bort for overgang... men få følger dette :/

Dersom det faktisk ikke er en overgang der, og det er voksne folk som benytter det som overgang (hadde det vært barn ville det vært en annen sak) så burde jo ikke bilistene "lide" for at gåister ikke gidder å bruke overgangen som allerede ekisisterer.

• Liker 1
Skrevet

Gåister?

Den var ny. :fnise:

Minst like kreativt som "gangoverfelt" :P

Men til saken, her har akkurat kommunestyret klart å få igjennom en vikepliktsendring, så det kan være aktuelt å ta kontakt med dem også, i tillegg til andre instanser:

http://www.trafikkstudenten.no/nyheter/28

Anonymous poster hash: 08214...a1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...