Gå til innhold

Be dem merke pakken med "gave"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det frekt å be brudekjoleleverandøren om å merke forsendelsen med "gave" for å unnslippe tollavgiften?

Anonymous poster hash: 4387c...448

Videoannonse
Annonse
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Jeg er usikker på hvorvidt det er frekt mot selger, men det er ulovlig, og dermed rimelig uforskammet mot resten av Norges befolkning.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er usikker på hvorvidt det er frekt mot selger, men det er ulovlig, og dermed rimelig uforskammet mot resten av Norges befolkning.

Jeg kan skjønne at det er uforskammet, men på hvilken måte er det uforskammet mot Norges befolkning? Ingen av dere som blir økonomisk belastet for det om jeg skulle gjøre det.

Anonymous poster hash: c3d4e...ac7

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er bare å spørre, men dersom det er en seriøs bedrift er det lite trolig at de gjør det.

Endret av Musaleem
  • Liker 1
Skrevet

Når jeg har lest litt så er det nok merverdiavgiften jeg tenker på. Er det da frekt å spørre om verdien på varen kan settes lavere for å unngå den avgiften?

Skrevet

Det er både mva og toll på klær.

Anonymous poster hash: 8cbfe...c98

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Jeg kan skjønne at det er uforskammet, men på hvilken måte er det uforskammet mot Norges befolkning? Ingen av dere som blir økonomisk belastet for det om jeg skulle gjøre det.

Vel, siden pengene går til å betale det spleiselaget staten faktisk er, så blir faktisk samtlige økonomisk belastet av slike valg som dette. Enkeltvalg påvirker kanskje ikke mye, men om alle andre gjør det samme, blir totalen en ganske stor sum. Uforskammet, er det.

• Liker 4
Skrevet

For å slippe unna må det merkes som gave med verdi under 1000kr, ellers må du betale moms, selv om det er gave. De tar stikkprøver og lite trolig at tollvesenet tror en ny brudekjole koster under 1000kr når de må beskrive innholdet i pakken på pakkelappen.

Men jeg gjør dette med andre ting som barneutstyr etc. Jeg er lovlydig ellers og kan ikke skjønne hvorfor mye av dette koster 3 gangern i Norge. MVA nivå etc kan ikke forklare det.

Anonymous poster hash: 38c9d...459

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...