AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #1 Skrevet 22. oktober 2014 Hei jeg trenger hjelp fra dere damer her på forumet. Mann på¨31 år, som har begynt å få skikkelig problem med hodebunnen. Problemet er at uansett shampoo jeg bruker så blir jeg rødflammet i hodebunnen og får sår dannelse også. Jeg aner ikke hva dette kan være. Et lite utvalg av det jeg har prøvd: Diprosalic i hodebunnen (på resept), ACO serien hos apoteket, Psnorinol Active shampoo, Redken sin scalp relief serie, og masse antiflass shampoo. Også prøvd eksem shampoo, bruker jeg bare vann blir huden tørr og jeg flasser noe vanvittig, mens bruker jeg shampoo blir den rød og sårete. Hva i allverden kan jeg gjøre? Fustrert Anonymous poster hash: 2bc98...727
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #2 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg ser du har vært hos lege, men foreslå Daivobet for legen neste gang du er der, for meg fungerer det (desverre) bedre enn Diprosalic og Betnovat. Vaselinbasert drit, men det fungerer. Prøv og Selukos shampo, reseptfri fra apoteket. Den stinker, men kan være god. Nå har jeg dog en diagnose på mitt tull, men få legen til å sende deg til hudlege hvis han ikke kan hjelpe! Eksem, sopp og flass shampoer gir meg mareritt uansett kur som brukes utenom, så jeg bruker en vanlig shampo når jeg ikke bruker Selukos. Fungerer knall for meg. Anonymous poster hash: 82b7a...55c
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #3 Skrevet 22. oktober 2014 Takk for svar hvilken vanlig shampoo bruker du? Anonymous poster hash: 2bc98...727
vimsefrøken Skrevet 23. oktober 2014 #4 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg har selv hatt problemer med hodebunnen, og prøvd ut alt jeg har kommet over. Ingenting fungerte før jeg fant John Masters Organics Deep Scalp & Follicle treatment. En spray du sprayer og masserer inn i hodebunnen etter vask. Etter at jeg begynte med denne er mine problemer med kløe, rødhet, sårhet, eksem og flass helt borte. Verdt ett forsøk, da denne faktisk lukter mer som om den er tilpasset menn enn kvinner. Det står på flasken at den også er for de som sliter med tynt eller lite hårvekst, men samtidig så er det en behandling for å sørge for en frisk og god hodebunn.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2014 #5 Skrevet 24. oktober 2014 Takk for svar hvilken vanlig shampoo bruker du? Anonymous poster hash: 2bc98...727 Jeg bruker denne Ikke fordi jeg har flass lengre, men fordi den lukter så godt av sitrus! Og lukten er absolutt ikke jentete, men frisk. Nettsiden er og trygg å handle fra. Har brukt Garneir Fruktis (? Grønn flaske fra Rema) i perioder på hytta, og det har og gått bra, men da med diprosalic et par kvelder innimellom. Prøvde head and shoulders en gang, og det er antagelig vis noe av det værste jeg har vært borti- hele hodet eksploderte av flass og sår. Jeg klarer meg med daivobet 1-3 ganger i uken nå. Er det krise og jeg er fri for "alt", funker det og å gni hodebunnen inn med kokosolje og la det virke over natten. Jeg blir rød, men ikke tørr og sår like fort da. Kan være verdt å prøve er du veldig sår og ikke skal til legen på noen dager! Anonymous poster hash: 82b7a...55c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå