AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #1 Skrevet 22. oktober 2014 Hei!Jeg gikk sykemeldt fra høsten 2010 til vinteren 2014. Mottok AAP etter ett ca ett år som sykemeldt Jeg jobbet på tiltak i regi av NAV i en barnehage fra våren 2012 til februar i år. Da fikk jeg en fulltidsstilling som varte fra 1. februar - 30. juni. Det var et vikariat jeg takket ja til. Først og fremst for å komme meg ut på arbeidsmarkedet igjen. I juli måned flyttet jeg til en god venn av meg i en annen by med de 3 barna mine (alle under 18 år). Jeg måtte rett og slett ha en til å forsørge meg. Da jeg ble arbeidsledig fra 1. juli søkte jeg om dagpenger, men fikk nei på vedtaket fra NAV i og med at jeg hadde mottatt AAP fra 2011 og AAP regnes ikke som inntekt. Noe som er et av kriteriene for å motta dagpenger. Jeg kunne ha søkt om sosialhjelp, men det er helt uaktuelt for meg. Ser på det som et nederlag (men det er hva jeg mener om det, andre kan mene hva de vil).Mitt spørsmål er da: Fra og med 1. januar 2015 kan jeg vise til inntekten (lønnen) jeg hadde da jeg var i vikariatet fra 1. februar til 30. juni i år og det overstiger 1,5 G. Jeg står oppført som arbeidsledig og sender inn meldekort. Kan jeg søke om dagpenger (hvis jeg fortsatt står uten jobb) når vi kommer til 1. januar 2015? Noen som vet? Jeg er kjempetakknemlig for svar. Anonymous poster hash: 7d87c...6c8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #2 Skrevet 22. oktober 2014 Dagpenger er 66% av det du tjente året før, så du kan søke på nytt neste år!Anonymous poster hash: becba...833
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå