nordlending Skrevet 22. oktober 2014 #1 Skrevet 22. oktober 2014 Hei! Fikk beskjed fra banken om at det ikke var mulig å betale ned ekstra på lån når en har fastrentelån. Noen som vet årsaken til dette? Syntes det hørtes rart ut Er jo selvsagt bare å sette inn det man eventuelt fikk til overs på sparekontoen, men tenkte bare det ville vært bedre å betale ned på lånet...
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #2 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg kan huske at forklaringen jeg fikk på dette er at når man får fastrentelån har banken kalkulert hvor mye de skal tjene på disse årene. Når du betaler ned f.eks 100 000 av 600 000 kr så taper de renteinntekter. Det er mulig å bryte fastrenteavtalen, men du må betale gebyr tilsvarende hva de taper på å bryte avtalen. Så du har rett og slett bundet deg til å betale faste summer i et fast antall år, og får ikke endre på dette fordi banken taper penger. Arrester meg gjerne om jeg tar feil. Anonymous poster hash: e8b26...297 1
nordlending Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Takk for svar Okei... Hm. Utgiftene blir (om noen mnd) mindre enn antatt i mnd, så vurderer om jeg skulle ta nedbetaling eller avdragsfritt. Men får en del utgifter ifbm kjøp av møbler, økte felleskostnader i et halvt år, samt ekstra lån i påvente av egenkapital... Nettopp kjøpt leilighet, og er student, så er begrenset hvor mye jeg kan jobbe til enhver tid:) Den månedlige utgiften med avdrag er ok, men tror bare det blir mye første halve året, grunnet alt det ekstra. Endret 22. oktober 2014 av nordlending
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå