AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #1 Skrevet 22. oktober 2014 Har ei lita jenta på 10 mnd som synes det er morsomt å "slå". Hun sitter på fanget vendt mot meg og slår meg i ansiktet. Da sier jeg med litt streng stemme "nei, du må ikke slå. Mamma får vondt". Så legger hun hodet sitt mot brystet mitt for å gi kos mens hun ser på meg med dådyrøyne. Så setter hun seg opp og slår igjen og gjentar alt. Hvordan bør jeg reagere når hun gjør det? Vill ikke være for streng siden hun er så liten, men vill ikke att hun skal tro det er en slags lek hellerAnonymous poster hash: 01796...bd9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #2 Skrevet 22. oktober 2014 hun skjønner ikke det om det er greit å gi kos. Selv satte jeg barnet litt bort fra meg hver gang, og sa ikke mer enn nei. Ikke mulighet for kos etc. Gikk fort over. Anonymous poster hash: 4a620...781 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #3 Skrevet 22. oktober 2014 Si nei og ta hånden mot kinnet ditt og styk forsikitg å si "kose forsiktig på mamma". Gir hun seg ikke så ville jeg satt henne ned på gulvet og sagt "nei" og ignorert henne om hun ville opp igjen eller fortsatte å slå. Anonymous poster hash: 9a5ed...9b2
minister-mio Skrevet 22. oktober 2014 #4 Skrevet 22. oktober 2014 Du må finne ut i hvilke situasjoner det skjer så du kan være føre var. Men fortsett å si "Nei, det er vondt" hun er kanskje ikke moden nok til å forstå det i dag, men etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #5 Skrevet 22. oktober 2014 Alle barn oppfører seg ulikt og reagerer ulikt. Hos oss hjalp det nada å si "nei ikke slå, bare stryyyyke!", jeg tok tak i armen og sa "NEI når du er SLÅR så vil jeg ikke kose med deg!" med en streng stemme, jeg satte henne ned på gulvet og sa at hun fikk sitte der. Selvfølgelig vil et barn kose når barnet ikke får lov, så hun fikk ikke kose på meg med en gang etterpå. Da sa jeg heller at "nå går mamma på do, og når jeg kommer tilbake kan du få en kos om du ikke slår igjen." Etter 2-3 ganger så slo hun ikke igjen. MEN MEN MEN! Dette var gjort på bakgrunn av hvordan barnet MITT er, jeg vil langt fra anbefale til alle som har det problemet. Hun prøvde en gang senere når hun var et par år og da tok jeg henne i armen igjen og sa "HVIS du skal få lov til å slå meg, da må jeg få lov til det samme. Og det er vel ikke noe koselig?" strengt men spørrende, og da var den utprøvingen ferdig. når hun da var 4 ba hun meg klappe igjen når jeg spurte om hun ville hjelpe. Samme leksa, hun måtte denne gangen se meg direkte i øya mens jeg forklarte strengt hvorfor det var en uønsket adferd.. Aldri sagt det igjen. Min oppdragelsesmetode er kanskje streng og tar kanskje ikke helt hensyn til hva mødre i dag mener barna har kapasitet til å håndtere. Jeg har gjort meg GODT kjent med barnet mitt og jeg vet nøyaktig hva hun forstår eller ikke. Vi lever et fredfylt hjem uten vold, misbruk av hatord og vi er veldig harmoniske. (Var faktisk henne som har ønsket at vi ikke sier faen, helvette, satan o.l.) Vi må gjøre med andre som vi selv ønsker tilbake fungerer supert her. Anonymous poster hash: f81fb...688 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå