AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #1 Del Skrevet 22. oktober 2014 Heisann. Til helgen skal vi feire bursdagen til min mann. Vil ha lett servering, hvor folk kan forsyne seg selv. Blir ikke servering og dekket bord. Tenkte på gryterette, fra Toro, det er lettvint og helt greit å spise. Har små skåler stående, så gjestene kan forsyne seg. Bla bla. Ble mye tekst. Det jeg lurer på er hvor mange poser med gryterett trenger man til 14 personer? Anonymous poster hash: 6faeb...c05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #2 Del Skrevet 22. oktober 2014 Tja... En pose rekker vel kanskje til tre personer.... Men hopp i det og lag en fra bunnen av. Mye bedre, billigere og ikke tar det så mye lenger tid heller. Og server ris, salat og baguetter ved siden av. Bankers!Anonymous poster hash: bd2da...7c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #3 Del Skrevet 22. oktober 2014 Tja... En pose rekker vel kanskje til tre personer.... Men hopp i det og lag en fra bunnen av. Mye bedre, billigere og ikke tar det så mye lenger tid heller. Og server ris, salat og baguetter ved siden av. Bankers!Anonymous poster hash: bd2da...7c7 Skulle gjerne gjort det. Er glad i å lage mat fra bunnen av, men det passer litt dårlig nå. Min mann er dessverre håpløs på kjøkkenet, til og med Toro kan være vanskelig for han Selv ligger jeg på sykehus, får permisjon i helgen. Så ser for meg at det blir litt for mye arbeid for meg, dessverre. Men takk for råd Anonymous poster hash: 6faeb...c05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #4 Del Skrevet 22. oktober 2014 Da blir det meksikansk gryte (dessverre Toro ) Tenker at 4 pakker holder, hva mener dere? Det er som sagt lett servering, ikke full middag.Anonymous poster hash: 6faeb...c05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flunka Skrevet 22. oktober 2014 #5 Del Skrevet 22. oktober 2014 Mener å huske at jeg beregnet middag for max 3 personer pr pose. Om det ikke er full middag så ville jeg nok ikke beregnet så mye forskjellig, fordi mange vil likevel fylle skålen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #6 Del Skrevet 22. oktober 2014 Da blir det meksikansk gryte (dessverre Toro ) Tenker at 4 pakker holder, hva mener dere? Det er som sagt lett servering, ikke full middag.Anonymous poster hash: 6faeb...c05 Det tror jeg blir litt lite! Ingenting er verre enn å gå tom for mat. Jeg hadde nok beregnet et par poser til og heller spist rester dagen etter. En poser er til ca tre porsjoner, ikke personer, og hvis du har et par tre som forskyner seg et par ganger da så...Anonymous poster hash: bd2da...7c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ishus Skrevet 22. oktober 2014 #7 Del Skrevet 22. oktober 2014 Hvis dere har i ekstra bønner og ris og serverer med en salat så holder nok fire poser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wei Wei Skrevet 22. oktober 2014 #8 Del Skrevet 22. oktober 2014 Det høres lite. Du bør tenke om de som kommer. Menn spiser gjerne mer (to porsjoner), barna spiser mindre. Om du er på sykehuset og har ikke mulighet til å lage mat, hvorfor feire? Kunne gjestene ta noe med seg i stedet for gaver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #9 Del Skrevet 22. oktober 2014 Takk for gode råd Vi vil gjerne feire bursdagen våres (vi fyller begge år) med gode venner. Jeg er frisk nok til å være med på festen, men det blir nok ikke alkohol på meg Har fått en venninne til å hjelpe, så vi gjør gryteretten litt mer spennende og lager godt tilbehør.Anonymous poster hash: 6faeb...c05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 22. oktober 2014 #10 Del Skrevet 22. oktober 2014 Ville heller lagd for mye enn for lite. Beregn 5 poser på 15 personer og ha gjerne 2 til 3 poser ekstra i tilfelle noen tar mer enn 1 porsjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #11 Del Skrevet 22. oktober 2014 Ville heller lagd for mye enn for lite. Beregn 5 poser på 15 personer og ha gjerne 2 til 3 poser ekstra i tilfelle noen tar mer enn 1 porsjon. Ja, snakket med min mann og han mente det var best å kjøpe 6 pakker. Er han som skal handle, så da blir det nok rimelig med mat Men tar imot rådene deres, er selvsagt bedre å ha for mye enn for lite (selv om jeg har en mistanke om at det blir mer drikking en spising ) Satser på at det blir en kjekk fest. Nok en fang, takk for alle innspill dere har kommet med Anonymous poster hash: 6faeb...c05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamelia83 Skrevet 22. oktober 2014 #12 Del Skrevet 22. oktober 2014 Jeg regner max 2 personer på en pose jeg da, men vi spiser vel kanskje i overkant mye i vår familie. Jeg ville hvertfall hatt 6 poser litt avhengig av tilbehør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #13 Del Skrevet 22. oktober 2014 Det er MYE enklere å lage fra bunnen av. Kjøp flere bokser med bønner, hakkede tomater og et par kjøttdeiger. Stek kjøttdeigene og tilsett hakkede tomater, bønner, chili og litt paprika. La det koke et par minutter. Server med brød og salat. Anonymous poster hash: 86ab6...e67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #14 Del Skrevet 22. oktober 2014 Det er MYE enklere å lage fra bunnen av. Kjøp flere bokser med bønner, hakkede tomater og et par kjøttdeiger. Stek kjøttdeigene og tilsett hakkede tomater, bønner, chili og litt paprika. La det koke et par minutter. Server med brød og salat.Anonymous poster hash: 86ab6...e67 Takk for oppskrift. Denne gangen blir det nok Toro, men skal absolutt lage det en dag 😊Anonymous poster hash: 6faeb...c05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 22. oktober 2014 #15 Del Skrevet 22. oktober 2014 Her er forresten en annen gryterett du kan prøve ut. Kjøttdeig Løk Paprika Champion Mais Tomatpure Piffi krydder Pepper Stek kjøttdeig og løk sammen. Ha opp i kjelen sammen med sopp paprika og mais. Tilsett tomatpure og utjevn med mmelkog litt vann. Tilsett krydder etter behov. La koke 15 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå