AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #1 Skrevet 22. oktober 2014 Min sønn skal feire barnebursdag og skal selvfølgelig invitere alle guttene i klassen. Det er en gutt der som er helt rabiat. Han har assistent i klassen og må overvåkes hele tiden. Jeg regnet jo med at foreldrene selv vet hvor krevende deres barn er og at de ville tilby seg å være med på barnebursdager, men den gang ei. Da jeg hentet min sønn i barnebursdag sist så hadde denne gutten i likhet med andre bare blitt levert i bursdag, med det resultat at han hadde klatret opp på benken på badet og fallt ned og slått seg i flisene! Jeg merker at jeg er ganske nervøs for at han skal skade seg selv eller andre når han kommer til oss, vi er jo ikke nok voksne til at EN kan passe på han hele tiden og det tror jeg han trenger. What to do???Anonymous poster hash: 830e0...367 1
Gjest Sprettballen Skrevet 22. oktober 2014 #2 Skrevet 22. oktober 2014 Du kan forvente at de stiller opp i bursdagen dersom gutten har særskilte behov, men du kan ikke forvente at de er tankelesere og automatisk vet at du ønsker at de er tilstede. Det enkleste er å ta en prat med foreldrene der du legger fram bekymringen din, og så finner dere sammen en løsning. 8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #3 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg ville kontaktet foreldrene i forkant og spurt dem om det er spesielle ting dere bør tenke på i forhold til gutten, spesielle behov, og hørt hva de sier. Dessverre er det ikke alltid foreldre tenker på hvor utfordrende/krevende slike barn kan være for andre, og det kan jo hende at de fikk seg en øyeåpner etter den bursdagen du nevnte, hvor det tydelig ikke hadde gått så bra. Det er likevel utrolig viktig at gutten blir invitert og inkludert, så jeg håper dere sammen finner en god løsning! Anonymous poster hash: 531c8...514 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #4 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg ville kontaktet foreldrene i forkant og spurt dem om det er spesielle ting dere bør tenke på i forhold til gutten, spesielle behov, og hørt hva de sier. Dessverre er det ikke alltid foreldre tenker på hvor utfordrende/krevende slike barn kan være for andre, og det kan jo hende at de fikk seg en øyeåpner etter den bursdagen du nevnte, hvor det tydelig ikke hadde gått så bra. Det er likevel utrolig viktig at gutten blir invitert og inkludert, så jeg håper dere sammen finner en god løsning! Anonymous poster hash: 531c8...514 Han skal selvfølgelig bli invitert, man kan jo ikke utelate én gutt, men jeg syntes det er litt rart at de ikke tilbyr seg dette, de vet jo at han må ha assistent som passer på han på skolen og en guttebursdag er jo mye mer kaotisk enn det... Jeg må nok snakke med moren, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal legge det frem... Hilsen TSAnonymous poster hash: 830e0...367
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #5 Skrevet 22. oktober 2014 Du må rett og slett si rett ut hva du ønsker. Hinter du og stiller vage spørsmål er det godt mulig at de ser sitt snitt til å få noen timers pusterom og spiller dumme, selv om de både vet og forstår at det beste er at de er med gutten i selskap. Det er dessverre en god del foreldre som ikke akkurat har barnas beste i tankene. Anonymous poster hash: d0e53...fe0 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #6 Skrevet 22. oktober 2014 Du må rett og slett si rett ut hva du ønsker. Hinter du og stiller vage spørsmål er det godt mulig at de ser sitt snitt til å få noen timers pusterom og spiller dumme, selv om de både vet og forstår at det beste er at de er med gutten i selskap. Det er dessverre en god del foreldre som ikke akkurat har barnas beste i tankene. Anonymous poster hash: d0e53...fe0 Jeg mistenker dem ikke for å ikke ha barnets beste i sinn, men kanskje litt at de har lyst på et pusterom, og derfor er det nok litt som du sier at man må være veldig tydelig med dem, men det er jo så klient å si til foreldre at " deres barn er så krevende at jeg ikke orker/får til å passe han i to timer." Det er vel ingen foreldre som liker å høre det. Huff, kanskje det bare er meg som er konfliktsky...Anonymous poster hash: 830e0...367
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #7 Skrevet 22. oktober 2014 Kanskje noe sånt? "Han er jo en aktiv gutt som er høyt og lavt, og vi er redd for at han skal komme til å skade seg, så vi ønsker at en av foreldrene er med og passer litt på" Anonymous poster hash: d0e53...fe0 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #8 Skrevet 22. oktober 2014 Kanskje noe sånt? "Han er jo en aktiv gutt som er høyt og lavt, og vi er redd for at han skal komme til å skade seg, så vi ønsker at en av foreldrene er med og passer litt på" Anonymous poster hash: d0e53...fe0 Ja, jeg tror jeg må tenke litt på denne. Det er jo ingen andre som har sagt noe ( i andre bursdager) men jeg merker jo at folk er frustrerte...Anonymous poster hash: 830e0...367 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #9 Skrevet 22. oktober 2014 Det at han falt og slo seg i flisene kan ses på som et vendepunkt. og dersom de setter seg på bakbeina så bruk den konkrete hendelsen for alt den er verdt. Det at de andre foreldrene er frustrerte er jo ikke akkurat bra for ungen heller. Ønsker deg lykke til, og at foreldrene er tilsnakkendes. Anonymous poster hash: d0e53...fe0 2
Nicoline86 Skrevet 22. oktober 2014 #10 Skrevet 22. oktober 2014 Kan være foreldrene blir sint viss du sier noe slikt til dem. Tror du må velge dine ord med omhu 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #11 Skrevet 22. oktober 2014 Kan være foreldrene blir sint viss du sier noe slikt til dem. Tror du må velge dine ord med omhu Ja det er det jeg også tenker, det er jo sikkert en grun til at ingen andre har sagt noe...Anonymous poster hash: 830e0...367 1
Gjest Sprettballen Skrevet 22. oktober 2014 #12 Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Ja det er det jeg også tenker, det er jo sikkert en grun til at ingen andre har sagt noe...Anonymous poster hash: 830e0...367 Da kan du jo gjøre det generelt. Snakk med 2-3 foreldre, deriblant denne guttens foreldre, si at dere føler det er litt overveldende å ha oversikten over x antall aktive gutter, og at dere føler behov for å ha flere voksne tilstede i selskapet. "Har dere mulighet til å hjelpe til litt? Jeg har allerede spurt X, og hun har sagt at hun kan stille, jeg håper du har mulighet til å komme, og så spør jeg Y i tillegg". Endret 22. oktober 2014 av Sprettballen 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #13 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg tror faktisk jeg bare ville passet på denne gutten selv de to timene jeg. De andre foreldrene har jo tydeligvis gjort det når de har holdt bursdager. Evt få en venninne av deg eller moren din til også å være tilstede slik at dere er en voksen til. Er jo ikke sikkert han har assistent KUN fordi han er så vill.. Også kanskje prøvd å holde aktivitetsnivået passe høyt. Er sikkert litt sårt for foreldrene, og tenk så godt for dem å få et par timer alene. Kanskje de velger å komme uten at du sier noe, men jeg tror ikke jeg ville tatt den samtalen. Jeg er nok litt konfliktsky;) Anonymous poster hash: 36ba4...dea 8
Harlekin Skrevet 22. oktober 2014 #14 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg tror faktisk jeg bare ville passet på denne gutten selv de to timene jeg. De andre foreldrene har jo tydeligvis gjort det når de har holdt bursdager. Evt få en venninne av deg eller moren din til også å være tilstede slik at dere er en voksen til. Er jo ikke sikkert han har assistent KUN fordi han er så vill.. Også kanskje prøvd å holde aktivitetsnivået passe høyt. Er sikkert litt sårt for foreldrene, og tenk så godt for dem å få et par timer alene. Kanskje de velger å komme uten at du sier noe, men jeg tror ikke jeg ville tatt den samtalen. Jeg er nok litt konfliktsky;) Anonymous poster hash: 36ba4...dea Man har allerede nok å gjøre som vertinne under et barneselskap, om man ikke skal måtte løpe etter et bestemt barn i tillegg. Dessuten er det viktigste at det blir et fint selskap for bursdagsbarnet - jeg synes ikke at man skal "risikere bråk" når kan unngås. TS, jeg synes faktisk du kan be foreldrene om å være med barnet i besøket. Men gjør det på en diplomatisk måte, så et godt forslag tidligere i tråden. 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #15 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg tror faktisk jeg bare ville passet på denne gutten selv de to timene jeg. De andre foreldrene har jo tydeligvis gjort det når de har holdt bursdager. Evt få en venninne av deg eller moren din til også å være tilstede slik at dere er en voksen til. Er jo ikke sikkert han har assistent KUN fordi han er så vill.. Også kanskje prøvd å holde aktivitetsnivået passe høyt. Er sikkert litt sårt for foreldrene, og tenk så godt for dem å få et par timer alene. Kanskje de velger å komme uten at du sier noe, men jeg tror ikke jeg ville tatt den samtalen. Jeg er nok litt konfliktsky;) Anonymous poster hash: 36ba4...dea Ja det er jeg også! Ingen andre har jo sagt noe, og jeg har ikke hatt han her i bursdag før, så jeg vet jo ikke hvor ille det er. Jeg bare vet at han er veldig vill og voldsom og at han har skadet seg i bursdag før. Det er sikkert deilig for dem å få litt fri, men jeg vet liksom ikke hva man gjør med slike barn, jeg har vært veldig heldig og hatt rolige og stille barn. Jeg er vel kanskje egentlig mest usikker på om jeg vil greie å håndtere det på en god måte...Anonymous poster hash: 830e0...367 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #16 Skrevet 22. oktober 2014 Det er sikkert deilig for dem å få fri, men det er ikke noe vertskapet og bursdagsbarnet skal ta hensyn til. Trenger foreldrene fri, så får de betale en barnevakt. Så akkurat det argumentet er ikke noe jeg ville vektlagt. Anonymous poster hash: d0e53...fe0 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #17 Skrevet 22. oktober 2014 Min sønn skal feire barnebursdag og skal selvfølgelig invitere alle guttene i klassen. Det er en gutt der som er helt rabiat. Han har assistent i klassen og må overvåkes hele tiden. Jeg regnet jo med at foreldrene selv vet hvor krevende deres barn er og at de ville tilby seg å være med på barnebursdager, men den gang ei. Da jeg hentet min sønn i barnebursdag sist så hadde denne gutten i likhet med andre bare blitt levert i bursdag, med det resultat at han hadde klatret opp på benken på badet og fallt ned og slått seg i flisene! Jeg merker at jeg er ganske nervøs for at han skal skade seg selv eller andre når han kommer til oss, vi er jo ikke nok voksne til at EN kan passe på han hele tiden og det tror jeg han trenger. What to do???Anonymous poster hash: 830e0...367 Spørs hvor konfliktsky du er. Selv ville jeg aldri våget å gjøre dette, men mener vel egentlig at det er helt greit å gjøre det. Si til foreldrene at en av dem må være med i bursdagen, og bruk det eksempelet du ga oss som argument. Si at alternativet er at ungen kanskje ikke blir invitert neste gang pga. oppførsel, ødelagte møbler, skader osv. Anonymous poster hash: a4960...3f8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #18 Skrevet 22. oktober 2014 Man har allerede nok å gjøre som vertinne under et barneselskap, om man ikke skal måtte løpe etter et bestemt barn i tillegg. Dessuten er det viktigste at det blir et fint selskap for bursdagsbarnet - jeg synes ikke at man skal "risikere bråk" når kan unngås. TS, jeg synes faktisk du kan be foreldrene om å være med barnet i besøket. Men gjør det på en diplomatisk måte, så et godt forslag tidligere i tråden. Jeg sier ikke at ts MÅ gjøre det slik, men det hadde jeg gjort. Ber jeg inn til barnebursdag, så passer jeg på at det er nok voksne selv. De fleste har noen i familien som kan stille opp som ekstra voksen. Hadde vært mer nervøs dersom et av barna hadde alvorlig epilepsi eller skikkelige allergier eller noe. Da ville jeg gjerne at barnets mor skulle vært med. Men en aktiv og vill gutt skulle jeg da klart i TO timer. Alle de andre foreldrene i barnets klasse har jo klart det, bortsett fra ett uhell. MEN det er meg, andre må gjøre det de vil. Anonymous poster hash: 36ba4...dea
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #19 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg sier ikke at ts MÅ gjøre det slik, men det hadde jeg gjort. Ber jeg inn til barnebursdag, så passer jeg på at det er nok voksne selv. De fleste har noen i familien som kan stille opp som ekstra voksen.Hadde vært mer nervøs dersom et av barna hadde alvorlig epilepsi eller skikkelige allergier eller noe. Da ville jeg gjerne at barnets mor skulle vært med. Men en aktiv og vill gutt skulle jeg da klart i TO timer. Alle de andre foreldrene i barnets klasse har jo klart det, bortsett fra ett uhell. MEN det er meg, andre må gjøre det de vil. Anonymous poster hash: 36ba4...dea Altså det har ikke gått " bra" hos de andre heller da. Men at noen har skadet seg har bare skjedd en gang. Jeg har en søster som kommer og hjelper meg, men jeg ser litt for meg at én voksen må passe på han hele tiden ( som på skolen) og det blir jo litt mye. Usj... Er så usikker på hva som er riktig her... TS Anonymous poster hash: 830e0...367 1
makkapakka Skrevet 22. oktober 2014 #20 Skrevet 22. oktober 2014 hos oss, møter vanligvis ikke denne opp i bursdag til noen han får invitasjon av alle. Det er foreldrene som har bestemt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå