Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal i bryllup i sommer, og vet at noen kommer til å ha på seg bunad i kirken og finkjole til middag og kaffen. Hva med meg som ikke har bunad? Skal jeg også skifte? Har kjøpt en veldig fin kjole, men har en helt enkel svart kjole som jeg kan ha på på dagen.

Hva er egentlig vanlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg tror ikke det er så vanlig å skifte fra en kjole til en annen. Men jeg vet at noen velger bunad i kirken, og bytter til kjole senere.

Skrevet

Å skifte kjole er ikke vanlig. Men det er mange som skifter fra bunad til kjole etter middagen, før kaffen og selve festen begynner.

Skrevet

Tror alle som hadde bunad i vårt bryllup bytta til kjole etter middagen, før festen begynte, men jeg har aldri opplevd at de uten bunad har bytta til annen kjole.

Skrevet

Det er helt vanlig å skifte fra bunad til kjole etter middag.

Det gjorde jeg selv i eget bryllup :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Men da må jeg gå med samme kjolen fra kl. 13 til utpå natta en gang, vil jeg ikke føle meg litt ulekker etter hvert?

Kanskje det er fint vær og varmt slik at jeg kommer til å svette som en gris? Får kjøpe meg en pen vifte og sitte og vifte meg med... :D

Skrevet

Har du ikke bunad, så kan du jo sånn en gang "utpå festen" skifte til en enklere kjole (jeg leste visst ikke første innlegget godt nok :oops: ) - men jeg hadde ikke tenkt særlig på det om det ikke var en veldig stor og flott ballkjole liksom...

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke sett noen har gjort det. Det er vel mest praktisk å skifte fra bunad til kjole. Kan bli varmt utover kvelden. Noen har bunad til maten er ferdig, men da skifter de. skal jo være kaffe,dans, nattmat og drikke. unngår kansje søl på bunad også.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tenkte jeg kunne hatt en enkel kjole i kirken og så skiftet til den pene kjolen jeg har, men hvis ikke andre gjør det får jeg gå med den samme hele dagen.

Er jo egentlig litt morsomt å gå i skikkelig fin kjole på dagen også, er jo ikke så ofte en bruker slikt. Hvertfall ikke jeg.

Skrevet

Jeg syns du skal gå med den fine kjolen hele dagen. Det går jo an å freshe opp sminken og håret utover dagen. Man går vel ofte i det samme antrekket hele dagen til vanlig også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...