AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #1 Skrevet 21. oktober 2014 Nå har jeg jobbet lenge med laksen, og nå går den ganske bra ned. Neste steg har vært torsk, og det går ikke like bra, (jeg kjenner at jeg vil brekke meg), men jeg gir ikke opp! Har tenkt til å prøve kveite snart. Hvor bør jeg kjøpe det, og vet noen hvor mye det koster? Anonymous poster hash: 1b956...214
Wombat Skrevet 21. oktober 2014 #2 Skrevet 21. oktober 2014 Prøv torsk med hvit saus til! Det er kjempegodt og du finner sikkert masse på nett om du søker etter oppskrift, men personlig liker jeg hvit saus med gulrot, litt smør og potet til. Bacon er også en vinner 1
Sølvrosen Skrevet 21. oktober 2014 #3 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg hadde litt torsk som hadde ligget et par dager i kjøleskapet, så den smakte litt rart, men ikke dårlig. Det løste jeg ved å steke den i tacokrydder og servere i tortilla med kokt potet og masse tacosaus. Det ble faktisk godt, og vi smakte nesten ikke fisken i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #4 Skrevet 21. oktober 2014 Panert torsk er jo veldig godt! Anonymous poster hash: cbe66...27c
Doge Skrevet 22. oktober 2014 #5 Skrevet 22. oktober 2014 Mammaen min pleide å mose fisk som vi barna ikke hadde smakt før sammen med poteter og en god saus (finnes mange gode fiskesauser i butikken), og da gikk det ned på høykant
Timza Skrevet 22. oktober 2014 #6 Skrevet 22. oktober 2014 Den beste fisken må vell være ørret? ^^. Prøv den.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #7 Skrevet 22. oktober 2014 Mammaen min pleide å mose fisk som vi barna ikke hadde smakt før sammen med poteter og en god saus (finnes mange gode fiskesauser i butikken), og da gikk det ned på høykant Kinesisk fiskesaus liksom? Anonymous poster hash: 02f91...10e
Doge Skrevet 22. oktober 2014 #8 Skrevet 22. oktober 2014 Kinesisk fiskesaus liksom? Anonymous poster hash: 02f91...10e Jeg vet ikke hva kinesisk fiskesaus er, men lofoten fiskesaus er en enkel og god saus, syns jeg http://www.toro.no/produkter/saus-og-tilbehor/Lofoten_Fiskesaus
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #9 Skrevet 22. oktober 2014 Tusen takk for råd! Det er ikke lett det her. Har aldri "likt" fisk. Det vil si at det er noe jeg bestemte meg for som barn, og merker at det er veldig vanskelig å spise det nå.. Anonymous poster hash: 1b956...214
globalagogo Skrevet 22. oktober 2014 #10 Skrevet 22. oktober 2014 Hvis du skal ha kveite må du bruke nok salt i alle fall, fort gjort at den blir "dvask"
hjertesukka Skrevet 22. oktober 2014 #11 Skrevet 22. oktober 2014 Prøv å lage en wok med torsk/fisk og grønnsaker, hell på sursøt chilisaus. Server med ris.(oppskrifter finnes på nett)
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #12 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg bruker å ha litt pesto og hakka valnøtter oppå torsken og så bake den i ovnen, det er nydelig. Du kan også bruke ramsløkpure hvis du har det. Som tilbehør bruker jeg dampet grønnkål eller brokkoli. Godfisk.no er et flott sted å hente inspirasjon http://www.godfisk.no/ Det er også masse fiskeoppskifter på Fiskeribladet fiskaren http://fiskeribladetfiskaren.no/innhold/oppskrifter/ Anonymous poster hash: d3572...fd5
LilleBallerina Skrevet 22. oktober 2014 #13 Skrevet 22. oktober 2014 Når du kjøper torsk, kjøper du fersk eller frossen? Frossen fisk får jeg ikke ned, men fersk er nydelig!
Teriyaki Skrevet 23. oktober 2014 #14 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg har heller aldri likt fisk, men nå spiser jeg en god del. Jeg vil anbefale deg å venne deg til kveite før torsk! Jeg likte i alle fall kveite før jeg klarte å spise torsk. Når det kommer til torsken da, så er pannert torsk veldig greit å begynne med! Bare dypp fileten/oppkuttede fiskestrimler i mel, så i egg og så i geriljermel, chili og sitornpepper, så er de klar til steking. Det blir kjempegodt! Kan serveres som "fish and chips" eller med stekt løk, potet og grønnsaker for eksempel. Ovnsbakt torsk er også godt. En versjon som var noe av det første jeg spiste, var ovnsbakt torsk som lå oppå en seng av grønnsaker med en blanding av tines kremost med urtekrydder og rømme + stekte poteter. Det er kjempegodt! Synes også det funker ganske greit med fiskesuppe, men det trengte jeg nok litt lengre tid å venne meg til. Vanlig kokt fisk er det "verste", og det tok en stund før jeg klarte å spise kokt laks eller kveite. Klarer fortsatt ikke kokt torsk eller sei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå