Gå til innhold

Brukte du vinterdress til baby 10 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om vi trenger å kjøpe en eller ikke..når babyen er såpass liten, ikke kan gå.. Er det nødvendig?

Hvilken str ?

Og evnt hilken dress anbefales?

Skrevet

Selvfølgelig. Hva tenkte du ungen skulle ha på når den leker ute? Eller mener du ingen skal sitte i vogn med vognpose eller være inne hele vinteren? Kjøp en som ikke er så stiv slik att babyen kan bevege seg

Anonymous poster hash: 478bb...792

• Liker 1
Skrevet

Ungen ikke ingen over her. Mi på 10 mnd fikk en i str 80,selv om hun bruker 80/86. Vill ikke ha den for stor pga bevegelighet og kjøper heller en til om hun trenger det denne vinteren

Anonymous poster hash: 478bb...792

Skrevet

Bare lurer på om vi trenger å kjøpe en eller ikke..når babyen er såpass liten, ikke kan gå.. Er det nødvendig?

Hvilken str ?

Og evnt hilken dress anbefales?

man er da ute og leker med barnet, det krabber langs bakken og fryser seg over snøen. Samme når du går tur med vogna, barent vil jo se hva som skjer, ikke ligge nede i posen. Hadde vinterdress, men ikke noe rådyrt merke.

Anonymous poster hash: 23a1d...f51

Skrevet

Hvis du ikke har tenkt å være inne gele vinteren ville jeg kjøpt det. Vår var 9 mnd i fjor og brukte dress. Satt mest i skinnpose på akebrett eller på isoporplate på snøen, men likevel god å ha. Eneste kriteriet mitt var en som var så myk som mulig. Husker ikke hva vi valgte, men ikke kjøp for stor da blir det vanskelig å bevege seg. Tidlig på vinteren brukte vi softshell dress med godt med ull under.

Anonymous poster hash: 0be26...085

Skrevet

Her hadde vi vinterdress ja :)

Skrevet

Syntes dere svarte ta her på en måte sol om det var et dumt spm.... Jeg er helt enig i at det kam virke unødvendig å kjøpe venterdress til en som helt sikkert ikke kommer til å ligge i snøen og leke i timesvis. Og hvis h*n ikke har søsken så kanskje de ikke kommer til å være så fryktelig mye ute annet enn å gå tur heller.

Når ungen sitter i vognen, da med vogn pose eller tepper rundt seg hadde fet jo igrunn holdt med en vindtett jakke over et lag eller to med ull. Hvis dere tenker å ta ungen ut av vognen så ville jeg hatt dress ja. Men strengt tatt så holder det med en type skalljakke som holder unna litt vann, så lenge de har godt med ull under. En type tjukke lekedress vil jeg syntes er unødvendig da h*n helt sikkert ikke kommer til å være på bakken og krabbe så lenge av gangen. Og har du for mye og stive/tjukke klær på barnet så vil det bli grinete og det hemmer det motoriske!!

Anonymous poster hash: 68297...fb2

Skrevet

Syntes dere svarte ta her på en måte sol om det var et dumt spm.... Jeg er helt enig i at det kam virke unødvendig å kjøpe venterdress til en som helt sikkert ikke kommer til å ligge i snøen og leke i timesvis. Og hvis h*n ikke har søsken så kanskje de ikke kommer til å være så fryktelig mye ute annet enn å gå tur heller.

Når ungen sitter i vognen, da med vogn pose eller tepper rundt seg hadde fet jo igrunn holdt med en vindtett jakke over et lag eller to med ull. Hvis dere tenker å ta ungen ut av vognen så ville jeg hatt dress ja. Men strengt tatt så holder det med en type skalljakke som holder unna litt vann, så lenge de har godt med ull under. En type tjukke lekedress vil jeg syntes er unødvendig da h*n helt sikkert ikke kommer til å være på bakken og krabbe så lenge av gangen. Og har du for mye og stive/tjukke klær på barnet så vil det bli grinete og det hemmer det motoriske!!

Anonymous poster hash: 68297...fb2

Vinteren kan være lang, da er det kjipt for barnet å sitte i vognen hele tiden.

Skrevet

Ja, de som har vært 10 mnd når det er vinter, har fått lov til å leke litt i snøen og har trengt å ha dress.

Nest minste kunne gå da, men kravlet mest, når han var i snøen.

Skrevet

Ja, han begynte i barnehagen da og ville bare sitte/krabbe/gå med hjelp. Gikk alene ved 11mnd. Hadde en tynn vanntett parkdresser til ham vi da, med en god ullfleecedress til å ha under. Så ble det ikke så ubevegelig og han kunne bruke samme dressen uansett vær, bare med justeringer på mellomlaget.

Skrevet

Vi kjøpte dress da vår var 10 måneder. Valgte da bare en billig en fra Cubus. Hadde ungen vært i barnehage hadde vi valgt et dyrere og bedre merke, men til hjemmebruk holdt det med en billig en. Det er jo uansett begrenset hvor lenge en baby syns det er gøy å krabbe rundt i snøen.

Skrevet

Jeg synes ingen spørsmål er for dumme når det gjelder våre små :)

Frem til lillegutt var 1 år så hadde jeg vanlige tjukke dresser som jeg kjøpte i England, kostet ikke mer enn sånn 300 kr pr. stykk. Da han ble 1 år så begynte jeg med Reima, da sprang han avgårde i desember regn og snø så da måtte vi ha skikkelige dresser.

Skrevet

Ja, det brukte vi. Han var nede på alle fire og krabbet rundt både på høstmark og snø. Ser ingen grunn til noe annet selv om ungen ikke nødvendigvis kan gå. At det ikke er lange stunda spiller jo egentlig ingen rolle for det skal ikke mye til før de blir kalde og da er varme klær et must både oppe og nede. Vi kjøpte dress fra Polarn O Pyret.

Skrevet

Bare kjøp på FINN, på den alderen rekker de ikke å slite de ut. Jeg kjøpte på FINN helt til han ble 2 år, da begynner de brukte å bli brukt så lenge at de er slitne.

Anonymous poster hash: 6afe2...c4a

Annonse
Skrevet

Takk for tips og de skikkelige svarene :)

Da skal jeg kjøpe en dress når det nærmer seg, og skal sjekke ut FINN! :)

Skrevet

Jeg kjøpte dress på tilbud da gutten bare var noen få mnd. gammel. Det var Reima i str. 86. Passet han fint da han begynte å bruke den da han var 11 mnd. :) Han er høy for alderen da, og Reima sine babydresser (var Reima Tec) er veldig myke og gode. :)

Endte også opp med en dress fra H&M faktisk, men da var han 14 mnd gammel. Den er ikke like myk, men var overraskende bra. Holdt seg god og varm. :)

Skrevet

Har kjøpt vinterdress ja. Vinteren er lang og er han 10 mnd i desember, er jo sjansen stor for at han går selv før vinteren er over, og da blir det jo lettere å være ute også! Dessuten er det greit å ha litt tykke klær hvis han skal sitte i snøen også. Blir jo enda raskere kald da enn om han går selv. Ellers spørs det vel litt på hvilke aktiviteter dere som familie liker. Vi går en del skiturer på vinteren og ville ha en dress som holder barnet varmt i pulken, evt i bæremeis. I vogn derimot synes jeg vinterdress blir for klumpete. Da holder det gjerne m et par lag ull/fleece og en god vognpose.

Skrevet (endret)

Min er 10 mnd og går, og det eneste hun vil for tiden er å leke i sanda og løpe i gresset. Hadde ikke klart oss uten dress, da tror jeg hun hadde vært gjennomvåt og mye syk gitt ;)

Jeg kjøper alt brukt fra FINN utenom sko, det meste er ikke brukt engang. Tenk på miljøet :)

Endret av Siyha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...