Gå til innhold

Spennende tilbehør til pølse i brød? Bursdagsfeiring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med heftig bekkenløsning og mannen kan ikke multitaske, så derfor frister det veldig å lage pølser i brød til husets forestående 2 årsdag samt bruke engangeservise.

Noen som har tips til godt eller spennende tilbehør etc. for å gjøre pølse- og papptallerkenbursdag minst mulig kjip for de voksne gjestene? Det er nemlig kun 2-åringen som er barn i denne barnebursdagen...

Og er det andre som velger lettvinte løsninger når det kun kommer voksne? :P

Ikke noe stress å invitere 8 stk på skikkelig middag, men 20 blir hakket mer utfordrende mtp. mengde foreberedelser samt å holde alt varmt samtidig. Vi har spisebord på kjøkkenet, digert kjøkken, men liten kjøkkenbenk, så oppvasken må tas mellom middag og kaker for å få plass til å servere kaffe og kaker. Så derfor frister det veldig å bare putte oppvasken i en søppelsekk :P

Anonymous poster hash: 6de30...2d5

Anonymous poster hash: 6c7c6...7a4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Guacamole, avokadosalat og andre diverse salater, slik som italiensk, rekesalat. Hot dog brød etc. Mye man kan gjøre med pølser :)

Jeg vet at Nille har "sølvbestikk", vi ble servert med dette en gang, og det var ikke før jeg så veldig nøye på den at jeg så det var plastikk.

Endret av Aella
Skrevet

Tilbehør kan for eksempel være rå løk, stekt løk, rekesalat, potetsalat, salat osv.... Men det er mye annet enkelt du kan lage også da. Hva med chili con carne? Hiv oppi tomat bønner, hermetiske tomater, chili og kjøttdeig.

Anonymous poster hash: 624f2...e3d
Skrevet

Hva med å lage pølsepinnsvin som "basis" og så ha lompe, brød, potetsalat og annet tilbehør ved siden av?

Skrevet

Takk for tips, en salat med avokado, rå løk og tomat og basilikum er jeg glad i :) Rekesalat er jo og enkelt, og mange liker det vel. Gryteretter a la chili con carn er godt, men til 20 personer blir det fort større mengder enn vi har gryter til (og mannen klarer å lage hehe det var det der med multitasking), og jeg har såpass bekkenløsning at å stå med kjøkkenbenken en time gir meg bekkensmerter nok til å ødelegge dagen sammen med gjestene. Derfor den enkle løsningen med pølser. (Godt å ha den bekkenløsningen å skylde på kjenner jeg :fnise: )

Tar gjerne i mot flere tips!

TS

Skrevet

Kanskje litt forskjellige typer dressing? :) Ser at på kiosker og sånt har de rømmedressing, hvitløksdressing, pølsedressing, kebabsaus osv. Litt mer spennende enn bare ketchup og sennep :fnise:

Skrevet

Gryterett eller Pizza!
Siden det stort sett er voksne mennesker som kommer, burde dere servere noe annet enn pølser... Kjøp slike ferdigposer med gryterett (toro mexikansk gryte er kjempegod!), få lånt dere 2 store kjeler... Gryteretten krever ikke mye arbeid, bare steking av kjøttdeig som mannen burde klare, samt omrøring nå og da.. Det kan du enkelt fixe ved å kjøpe stirio eller hva den heter på enklere liv... Kjøp noen poser med ferdig salat og ferdig oppskåret loff, og voila! Risen koker seg selv, dette er ikke mer enn hva mannen din bør klare :)

Anonymous poster hash: da412...4e6
Skrevet

Guacamole, salsa, revet ost, rekesalat, potetsalat, coleslaw, rå løk, sprøstekt løk, aioli, hotdogdressing, hamburgerdressing, mais, agurkmix, bacon, ketchup, sennep, fine brød, grove brød, lomper, grillpølser, winerpølser.

Hadde jeg møtt en sånn type buffet hadde hvert fall jeg blitt happy. Og det er to-årsdag. Da holder pølser lenge!

Syns engangs er helt innafor. Bruker du Biler eller Frost eller noe to-åringen liker, så er du jo helt innafor.

Anonymous poster hash: c178d...a3f
Skrevet

Gryterett eller Pizza!

Siden det stort sett er voksne mennesker som kommer, burde dere servere noe annet enn pølser... Kjøp slike ferdigposer med gryterett (toro mexikansk gryte er kjempegod!), få lånt dere 2 store kjeler... Gryteretten krever ikke mye arbeid, bare steking av kjøttdeig som mannen burde klare, samt omrøring nå og da.. Det kan du enkelt fixe ved å kjøpe stirio eller hva den heter på enklere liv... Kjøp noen poser med ferdig salat og ferdig oppskåret loff, og voila! Risen koker seg selv, dette er ikke mer enn hva mannen din bør klare :)

Anonymous poster hash: da412...4e6

Jeg vet jeg gjør meg vanskelig, men til 20 stk trengs en relativt stor mengde, og med 2 "store" og 2 små kokeplater blir det vanskelig å koke både nok ris og gryterett til så mange. Pizza lagde jeg i fjor, det var et salig styr å få de stekt fort nok siden en hjemmelaget pizza fort skal steke 20-25 minutter (hadde 2 i om gangen). Så jeg har bestemt meg for å være litt kjip og servere pølser, så får heller tilbehøret som kan lages til tidlig være litt mer spenstig :) Men takk for forslag altså!

TS

• Liker 1
Skrevet

Gjør det enkelt. Ketchup og sennep og spraostekt laok.

Anonymous poster hash: 95797...11b
Skrevet

Hvorfor ikke bare kaker? Er det jeg er vant med fra bursdager :-)

Skrevet

Jeg er gravid med heftig bekkenløsning og mannen kan ikke multitaske, så derfor frister det veldig å lage pølser i brød til husets forestående 2 årsdag samt bruke engangeservise.

Noen som har tips til godt eller spennende tilbehør etc. for å gjøre pølse- og papptallerkenbursdag minst mulig kjip for de voksne gjestene? Det er nemlig kun 2-åringen som er barn i denne barnebursdagen...

Og er det andre som velger lettvinte løsninger når det kun kommer voksne? :P

Ikke noe stress å invitere 8 stk på skikkelig middag, men 20 blir hakket mer utfordrende mtp. mengde foreberedelser samt å holde alt varmt samtidig. Vi har spisebord på kjøkkenet, digert kjøkken, men liten kjøkkenbenk, så oppvasken må tas mellom middag og kaker for å få plass til å servere kaffe og kaker. Så derfor frister det veldig å bare putte oppvasken i en søppelsekk :P

Anonymous poster hash: 6de30...2d5

Når det kun er bursdagsbarnet ditt som er barnet i selskapet, da kaller man det for familieselskap. Ikke for barneselskap.

Anonymous poster hash: 6a23a...408

• Liker 1
Skrevet

Pølser er digg, men siden det er voksenselskap, ville jeg sørge for å ha gode pølser! Bratwurst og andre ordentlig gode pølser, i tillegg til wiener til de yngre.

Ville ikke stresset veldig med å lage mange salater, når pølsene er gode er det nok i seg selv. Hadde det vært meg, ville jeg kjøpt ferdig potetsalat og hatt over i en fin bolle, og laget en enkel salat selv (eller fått en tante/bestemor el.l. til å ta med). En bolle med sprøstekt løk, en skål med rekesalat, ketchup, sennep. (Og selv er jeg veldig fan av tyttebærsyltetøy på pølsa, det er nydelig, men det er det visst ikke så mange som har oppdaget ennå.)

Engangsservise er helt kurant i barnebursdag!

Anonymous poster hash: ea07f...c3c
  • Liker 1
Skrevet

Må det være så mye mer da? Vi har vært i flere bursdager med pølser. Lomper, brød, rekesalat, stekt løk, ketchup og sennep som tilbehør. Vi har aldri tenkt noe galt om det. Det er jo barnebursdag..

Anonymous poster hash: de067...1c4

Skrevet

Jeg har også tatt denne varianten med stort hell tidligere. Men nå er vel familien min over middels glad i pølser generelt...

Men vi har pleid å ha både winer, og steke andre typer pølser som ostregrill, bratwurs o.l. så har vi hatt rekesalat, hjemmelaget potetsalat/potetstappe, sprøstekt løk, rå løk, agurgmix, og god sennep i tilegg til vanlig sennep/kethchup.

En hjemmelaget salsa kan også være godt.

Anonymous poster hash: a6141...0ce
Skrevet

Vi pleier å invitere til "enkel servering". I familiebursdagen kommer barnets besteforeldre, oldeforeldre, onkler, tanter og søskenbarn. Og de blir servert Wienerpølser med brød og lompe, rekesalat. forskjellige typer sennep, ketchup, sprøstekt løk og rå løk.

Vi har da selvbetjening både på det og brus.

Etterpå får de kaker. (Da jeg var gravid og veldig sliten, serverte vi ferdigkjøpt iskake. )

Ingen har sagt noe på det.

Papptallerkner bruker vi hver gang. Det er så greit å bare kaste etterpå.

Anonymous poster hash: 5fb72...c42
Skrevet

Må det være så mye mer da? Vi har vært i flere bursdager med pølser. Lomper, brød, rekesalat, stekt løk, ketchup og sennep som tilbehør. Vi har aldri tenkt noe galt om det. Det er jo barnebursdag..

Anonymous poster hash: de067...1c4

I dette tilfelle her er jo bursdagsbarnet det eneste barnet som er tilstede... Hvordan er økonomien deres da? Jeg hadde glatt bestilt noe ferdig i stedet for å stresse med mat til så mange når du ikke har helsen til å lage det....

Anonymous poster hash: 8b7dd...262

Skrevet

Mener å huske at vi serverte pølse m brød da vi feiret 2-årsdag m familie her i huset også! Vi gjorde det helt enkelt m sennep, ketchup og løk... Men tror vi bakte pølsebrødene selv (-det gjorde litt forskjell m nybakte, grove pølsebrød, men hadde ikke nølt med å kjøpe heller i din situasjon!). Mange gode forslag her mht tilbehør. Spesielt tenker jeg at det går an å kanskje kjøpe noen litt mer fancy pølsesorter. Plastbestikk er helt innafor når det er 2-årsdag! Vi dekket m prinsessefat og kopper, heiv alt i en søppelsekk etter maten og tok fram ordentlig service til kaffen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...