Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vil gjerne tilegne en post til Joachim Nielsen, aka Jokke

Snart er det fire år siden han funnet død i en leilighet i Fredrik Gladsgt mellom Grefsen og Sandaker i Oslo. Til tross for at han var en av norsk rocks mest profilerte musikere var han gjennom hele karrieren alkoholiker, og den siste tiden også narkoman.

Hørte mye på han da jeg var yngre, og har funnet fram platene hans igjen. Tekstene er fine, med et uslepent og ærlig preg.

RIP Jokke

Sangteksten er fjernet.

Fra våre regler:

Du kan ikke poste innlegg som inneholder:

Sangtekster og annet materiale med kopirett (Kopinor.no)

Lea (moderator)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vil gjerne tilegne en post til Joachim Nielsen, aka Jokke

Snart er det fire år siden han funnet død i en leilighet i Fredrik Gladsgt mellom Grefsen og Sandaker i Oslo. Til tross for at han var en av norsk rocks mest profilerte musikere var han gjennom hele karrieren alkoholiker, og den siste tiden også narkoman.

Hørte mye på han da jeg var yngre, og har funnet fram platene hans igjen. Tekstene er fine, med et uslepent og ærlig preg.

RIP Jokke

Husker Jokke, ja.

Særpreget musikk.

Mener at jeg hørte på radioen at det var funnet endel upublisert materiale av Jokke nettopp?

Skrevet

En barndomskamerat av han fant kassetter fra tiden han og Jokke spilte i band sammen. (De kalte seg Jokke og Kakkle eller noe sånt :ler: )

Gjest Anonymous
Skrevet

Jokke og valentinerne? Fine tekster ja. Tror tekstene var veldig personlige. Han skrev vel både tekst og melodi selv?

Skrevet

Man digger da Jokke, forstås :-)

Skrevet

Hører stadig på samle-cd'ene - han var rett og slett genial i mine øyne. Tekstene hans er så personlige og rett-frem at jeg ble veldig "tatt" første gangen jeg hørte låtene.

Skrevet

Klart man husker... Så Jokke & Valentiner'ne live tidlig på 90-tallet en gang...

Gjest lurven
Skrevet

jokke er kul musik ja

spesielt på vorspiel da

Gjest Anonymous
Skrevet

...og jeg var full av drit og hu var drita full,

og det var kjærlighet ved første...

Jokke var og er Sjefen

:P

Skrevet

..na na naaa, na-na na-na na na, uuuuiiiiooooo..

Selvfølgelig husker jeg Jokke og de legendariske lillejuleaften konsertene..

Jennifer

Skrevet

Jokke lever videre igjennom sin geniale musikk, han!

Skrevet
...og jeg var full av drit og hu var drita full,

og det var kjærlighet ved første...

Jokke var og er Sjefen

:P

Bøyer meg i støvet for Jokke :bukke:

Skrevet

Jokke var vel av de få ekte rockerne vi har hatt i Norge. Alltid like ærlig og treffende. Har desverre aldri sett han live. :-(

Gjest Coolaid
Skrevet

Hva kan man si.......... Jokke var Jokke, laget en del flott tekst og musikk, men ingenting banebrytende....... Han var vel en som torte si det som det var, et morsomt syn på livets finurligheter....... Ellers er det vel ikke så mye som skiller han og en vanlig rusmissbruker.......

Gjest Anonymous
Skrevet
Jokke var Jokke' date=' laget en del flott tekst og musikk.....Ellers er det vel ikke så mye som skiller han og en vanlig rusmissbruker.......[/quote']

Jeg har ikke laget flott tekst og musikk, og ellers er det f... ikke mye som skiller meg heller fra en vanlig rusmisbruker.

"Narkoman" er etter mitt syn det sterkeste, mest brutalt selvutleverende stykke tekst som er produsert på norsk om rus!

Gjest Moonshadow
Skrevet
Jokke lever videre igjennom sin geniale musikk' date=' han![/quote']

:Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...