Gå til innhold

Hvilket nav "system" var hun i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobbet i en butikk for 2 år siden, da hadde vi ei som jobbet der gjennom NAV, hun jobbet 100%, 9-16 hver eneste dag.

Nå er jeg syk, vært sykmeldt i et år og får AAP, kom ut i jobb igjen uken her, dette for å finne ut om jeg kan jobbe 100% igjen, men så lurer jeg.. Hvilket nav system var hun i, siden hun jobbet 100%, men fikk penger av nav?

Jeg kan jo kun jobbe opp til 50% siden jeg får aap.

Noen som vet..?

Anonymous poster hash: 1b2f1...614
Videoannonse
Annonse
Skrevet

om hun jobbet via nav så fikk hun nok ikke samme lønn. Hvertfall ikke om hun brukte arbeidsplassen som praksisplass. Jeg har jobbet 100% også, men fikk bare 300 kr dagen siden jeg bare var der gjennom nav..

• Liker 5
Skrevet

Er på praksis jeg også, men kun 50% .. Da kan man få det samme 100% også da, da forstår jeg litt mer.

Tenkte bare at om jeg vil prøve å jobbe litt over 50%, men da må jeg vel søke om noe annet enn AAP.

Er litt vanskelig å si hvor jeg er mtp helsa, så jeg tørr ikke å gå ut i arbeidslivet uten NAV helt enda..

Anonymous poster hash: f21cb...4e1
Skrevet

Kan ikke ha vært opplæring i bedrift da?

Anonymous poster hash: e1163...3c9
Skrevet

Jeg har hatt arbeidspraksis via NAV i 6 måneder, 100%, tjente mellom 4000-5000 kroner i måneden. All lønn var fra NAV.

Anonymous poster hash: 05682...f85

Skrevet

Er på praksis jeg også, men kun 50% .. Da kan man få det samme 100% også da, da forstår jeg litt mer.

Tenkte bare at om jeg vil prøve å jobbe litt over 50%, men da må jeg vel søke om noe annet enn AAP.

Er litt vanskelig å si hvor jeg er mtp helsa, så jeg tørr ikke å gå ut i arbeidslivet uten NAV helt enda..

Anonymous poster hash: f21cb...4e1

Du kan teste ut 100% praksis selv om du har AAP. Jeg begynte med 50% og økte gradvis og hadde til slutt 100% i 2 mnd. for å se om det holdt. Det gjorde det, og da sluttet jeg på AAP og begynte å studere.

Anonymous poster hash: 68d0a...cc7

• Liker 2
Skrevet

Man kan være utplassert gjennom Kvalifiseringsprogrammet, eller andre ting. Trenger ikke være sykdom eller aap.

Anonymous poster hash: 30ad3...a5d

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobbet i en butikk for 2 år siden, da hadde vi ei som jobbet der gjennom NAV, hun jobbet 100%, 9-16 hver eneste dag.

Nå er jeg syk, vært sykmeldt i et år og får AAP, kom ut i jobb igjen uken her, dette for å finne ut om jeg kan jobbe 100% igjen, men så lurer jeg.. Hvilket nav system var hun i, siden hun jobbet 100%, men fikk penger av nav?

Jeg kan jo kun jobbe opp til 50% siden jeg får aap.

Noen som vet..?

Anonymous poster hash: 1b2f1...614

Man kan fint "jobbe" 100% på AAP for minstesats fra NAV, men da kalles det utprøving/tiltak. Kjenner en som jobbet et helt år slik, uten noen muligheter for å bli ansatt.

Anonymous poster hash: 23f4c...72a

• Liker 1
Skrevet

Tiltak kanskje. Kanskje hun gikk på sosialstønad og ble tilbudt tiltaksplass der du jobbet. Hun mottok sikkert ikke mer enn 250-300 kr dag for å jobbe der. var i et lignende opplegg for noen år siden og månedslønna var under 6000. Luselønn for fullt arbeid. Utnyttelse rett og slett.

Anonymous poster hash: f51d4...fa6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...