Ittik Skrevet 21. oktober 2014 #1 Skrevet 21. oktober 2014 Tenkte jeg skulle ta en verdivurdering av leiligheten min og har aldri gjort det før. Er det virkelig uforpliktende og gratis, eller vil det dukke opp uforutsette utgifter i forhold til dette? Holder det å få en vurdering av 2 - 3 stk? Selvfølgelig skal det være ryddig og rent i leiligheten, men må det være så klinisk ryddig som om man skulle hatt en visning?
Glitnir Skrevet 21. oktober 2014 #2 Skrevet 21. oktober 2014 Hvorfor 2-3 stk? Holder til hva? Hva skal du bruke dette til? Sier megler gratis så er deg selvsagt gratis, men de gjør det selvsagt for å få kunder, så forvent en viss grad av reklame og press. 2
Ittik Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2014 Tenker 2 - 3 stk for å få best mulig verdi ut av det, regner ikke med at de setter lik vurdering. Tanken er å refinansiere lånet mitt.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #4 Skrevet 21. oktober 2014 Vi hadde fra Garanti eiendomsmegling. Helt gratis og aldri blitt oppringt eller noe i ettertid Anonymous poster hash: 5a4ab...1c9
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #5 Skrevet 21. oktober 2014 Snakk med banken der du tenker å refinasiere, så slipper du å gå i gang med en verdiløs verdivurdering.Anonymous poster hash: 7d88a...51a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #6 Skrevet 21. oktober 2014 2-3 stk?? Det holder med EN, hvis det bare er snakk om verdivurdering og ikke salg er det jo ikke vits å innhente info fra mange. Gratis betyr gratis ja. Har du tenkt å refinansiere lånet ditt? Hvis du bor i Oslo vil jeg anbefale ihus på Torsov, de er superflinke!Anonymous poster hash: 142fd...ee0 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #7 Skrevet 21. oktober 2014 Vi brukte nettopp Ihus på Torshov til vår verdivurdering. Vi bor i nærheten, og Ihus selger mange av leilighetene i vårt borettslag, så de gjør dette helt gratis og uforpliktende for å skaffe seg en potensiell kunde til senere. Vi har ikke hørt ett eneste ord fra dem siden, så det var virkelig helt uforpliktende. Vi hadde bare en vanlig helgevask før de kom, de ser ikke så mye på møbler og rot og skitt. Verre hvis det er så ille at det faktisk har noe å si for tilstanden generelt. Det er ikke nødvendig med mer enn én verdivurdering. Klart, hvis de tror den er verd en halv mill mindre enn da du kjøpte den, så kan det være lurt å få inn en til. Banken trenger ikke mer enn en. Anonymous poster hash: 9e559...b82 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #8 Skrevet 21. oktober 2014 Du trenger virkelig ikke flere verdivurderinger, med mindre du mener den du fikk er fullstendig feil. Ikke alle har "uforpliktende" verdivurderinger. Formålet med å gi en gratis vurdering er jo at de evt. vil ha oppdraget å selge boligen. Jeg er ikke komfortabel med å late som jeg skal selge når jeg kun vil ha vurdering for egen del, eller til bankformål - de legger jo ned tid og jobb i det. Da jeg kontaktet min lokale megler ang. verdivurdering fikk jeg umiddelbart spm. om jeg skulle selge bolig eller om verdivurdering var mht. refinansiering, og at det kostet penger for sistnevnte. Så jeg betalte for det. Anonymous poster hash: 8657f...02d
Ittik Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter #9 Skrevet 22. oktober 2014 Takker for svar, da skal jeg ta kontakt med ihus på Torshov.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #10 Skrevet 22. oktober 2014 Hei TS, Vi ble anbefalt å ta verdivurdering hos EN megler, men tok for sikkerhets skyld kontakt med fire meglere. Det var faktisk 600tusen i forskjell på prisen på leiligheten vi ønsket å selge. Mitt tips er å kontakte flere, men vær forberedt på ivrige meglere. Overivrige meglere avslo vi raskt, men ga heller oppdraget til en som ikke smisket. Anonymous poster hash: 89c03...8e3 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2014 #11 Skrevet 22. oktober 2014 Vi endte også opp med ihus på torshov. Megleren virka jordnær, og ikke en glætt type. Men de har sikkert noen glætte typer der også. Lykke til Anonymous poster hash: 89c03...8e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå