AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #1 Skrevet 21. oktober 2014 Den ble fryktelig lang den andre tråden, fikk ikke lest alt, men tror ingen har reflektert over det å ta abort. Det virker implisitt som det er en enkel, lettvint løsning. Og det er det da virkelig ikke? Det oppleves for mange som et stort og nokså traumatisk inngrep? Jeg ble selv gravid etter en one night stand for 15-16 år siden, før angrepillene. Jeg klarte ikke å ta abort,. Faren er heldigvis en normal mann, og han har stilt opp i alle år selv om han i utgangspunktet ikke hadde lyst til å bli far. Jeg tenker at dette må være det normale? Det er tross alt ens egne unger det er snakk om. Anonymous poster hash: 6a990...773 2
umwar Skrevet 21. oktober 2014 #2 Skrevet 21. oktober 2014 Det er det som heldigvis normalen, og her inne er det mange som skriver ting de, forhåpentligvis, aldri ville ytret offentlig til sine venner/familie. 5
Ulveedderkopp Skrevet 21. oktober 2014 #3 Skrevet 21. oktober 2014 Abort er ingen lettvint løsning for de fleste. Men for noen er det mye verre å få barn. Veldig glad for at vi har muligheten til abort her i Norge. 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #4 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg tror ingen mener at abort er "lettvint". Til tross for at det ikke er uvanlig og noen ganger det rette valget, får veldig mange kritikk om de indikerer at noen som poster på KG burde ta abort. Jeg har ingen problemer med at noen er mer konservative enn meg og at noen er mer liberale enn meg. Folk er forskjellige og tar ulike valg utifra det. Det jeg synes er rart, og litt urovekkende, er hvordan enkelte "svitsjer" mellom ulike ideologier og utifra det tar dårlige beslutninger. Det at kvinner ligger rundt mer i dag enn tidligere, har sex utenfor forhold og iblant med fremmede, er jo et resultat av et mer liberalt syn på sex. Dersom noen er imot abort er det som regel fordi de er mer konservative (ikke alltid politisk, men i synet på menneskeliv). Det blir problematisk når noen har inntatt et veldig liberalt syn på sex, men ikke er like liberal når det gjelder abort. Graviditet er et potensielt resultat av sex og alle voksne mennesker vet det. Dersom man er "liberal" nok til å ligge rundt med fremmede, synes jeg også man skal ha et mer liberalt syn på abort. Dersom man vet med seg selv at abort er noe man aldri kunne gjort, hvilket er greit, burde man også tenke seg om to ganger når det gjelder hvem man velger å ha sex med. Anonymous poster hash: 6fafc...14b 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #5 Skrevet 21. oktober 2014 Abort er en uting, men ofte er alternativet veldig mye verre. Anonymous poster hash: e3318...e52
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #6 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg vurderte abort med lille mor, fordi jeg var ikke klar og ingen ting i livet passet inn til å få et barn. Når jeg var oppe på klinikken klarte jeg ikke å gjennomføre det.. Og når jeg ser lille jenten min i dag, så får jeg tårer i øynene når jeg tenker på hva jeg holdt på å gjøre Tar man abort så velger man faktisk å ikke la et annet mennske få sjans her i livet.. Men seff skjønner hvorfor mange gjør det! Men når man ser Resultatet, så er abort hjerteskjærende.. Anonymous poster hash: 06f14...d05
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2014 #7 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg tror ingen mener at abort er "lettvint". Til tross for at det ikke er uvanlig og noen ganger det rette valget, får veldig mange kritikk om de indikerer at noen som poster på KG burde ta abort. Jeg har ingen problemer med at noen er mer konservative enn meg og at noen er mer liberale enn meg. Folk er forskjellige og tar ulike valg utifra det. Det jeg synes er rart, og litt urovekkende, er hvordan enkelte "svitsjer" mellom ulike ideologier og utifra det tar dårlige beslutninger. Det at kvinner ligger rundt mer i dag enn tidligere, har sex utenfor forhold og iblant med fremmede, er jo et resultat av et mer liberalt syn på sex. Dersom noen er imot abort er det som regel fordi de er mer konservative (ikke alltid politisk, men i synet på menneskeliv). Det blir problematisk når noen har inntatt et veldig liberalt syn på sex, men ikke er like liberal når det gjelder abort. Graviditet er et potensielt resultat av sex og alle voksne mennesker vet det. Dersom man er "liberal" nok til å ligge rundt med fremmede, synes jeg også man skal ha et mer liberalt syn på abort. Dersom man vet med seg selv at abort er noe man aldri kunne gjort, hvilket er greit, burde man også tenke seg om to ganger når det gjelder hvem man velger å ha sex med. Anonymous poster hash: 6fafc...14b Det kommer nok mer av at vi nå har en hel del glimrende prevensjonsmidler som frigjør kvinnen fra sin biologi. 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #8 Skrevet 21. oktober 2014 Regner med at dette er normalen ja. Men igjen, hvor ofte hører man om normalen? Det er vel de som opplever det kjipe som skriker høyest? Anonymous poster hash: e46d9...989
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #9 Skrevet 21. oktober 2014 Det kommer nok mer av at vi nå har en hel del glimrende prevensjonsmidler som frigjør kvinnen fra sin biologi. P-piller for menn er under testing. Hva skal kvinnehaterne klage over da tru når mannfolka ikke har noen unnskyldning lenger Anonymous poster hash: f5277...08a
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2014 #10 Skrevet 21. oktober 2014 P-piller for menn er under testing. Hva skal kvinnehaterne klage over da tru når mannfolka ikke har noen unnskyldning lengerAnonymous poster hash: f5277...08a Vi får bare stole på at de er kreative hvis ikke blir det kjedelige diskusjoner på kvinneguiden. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #11 Skrevet 21. oktober 2014 Det kommer nok mer av at vi nå har en hel del glimrende prevensjonsmidler som frigjør kvinnen fra sin biologi. Dersom man har vett til å bruke dem og bruke dem korrekt. Anonymous poster hash: 6fafc...14b
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #12 Skrevet 21. oktober 2014 Det kommer nok mer av at vi nå har en hel del glimrende prevensjonsmidler som frigjør kvinnen fra sin biologi. Og det er to sider av samme sak. Prevensjonsmidler alene er ikke årsaken til at flere ligger rundt, det ER mer stuerent å ligge rundt enn for noen tiår tilbake, selv om man kunne bruke kondom da og. Anonymous poster hash: 6fafc...14b
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2014 #13 Skrevet 21. oktober 2014 Dersom man har vett til å bruke dem og bruke dem korrekt. Anonymous poster hash: 6fafc...14b De fleste damer er flinke prevensjonsbrukere, det samme kan man ikke si om menn, dessverre.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2014 #14 Skrevet 21. oktober 2014 Og det er to sider av samme sak. Prevensjonsmidler alene er ikke årsaken til at flere ligger rundt, det ER mer stuerent å ligge rundt enn for noen tiår tilbake, selv om man kunne bruke kondom da og. Anonymous poster hash: 6fafc...14b Men brukte menn kondomer den gangen da? Jeg tror ikke det.
Gjest tomasjj Skrevet 22. oktober 2014 #15 Skrevet 22. oktober 2014 Det er vel vanskelig å motsi at det har blitt mer stuerent kulturellt sett for kvinner å ha flere partnere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå