Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i et juleblad samboeren min ga til meg, og der var det bilde av hvordan du kunne PYNTE JULEGAVEAPIRET.. altså det du pakker inn gavene i. Jeg synes det er bortkastet tid og jålete. Det skal bare rives opp og kastes etterpå uansett? (Med mindre man er en gammel gnier som sparer på alt...). Det var tips til hva du kunne pynte papiret med.. Kvist, pyntefigurer osv. Skjønner greia med å pynte juletreet og pynte spisebordet, men å PYNTE GAVEPAPIRET? Uforståelig for meg. Er det virkelig noen her inne som gjør sånt?

Anonymous poster hash: 51cb5...c83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er hyggelig å pakke gavene pent inn, men jeg bruker ikke spes mye tid på pynting. Hvis du ikke forstår noe av det, hvorfor pakker du i det hele tatt gavene inn i gavepapir? Kan du ikke bare bruke en plastpose eller noe avispapir f.eks?

• Liker 10
Skrevet

Jeg syns det er hyggelig å pakke gavene pent inn, men jeg bruker ikke spes mye tid på pynting. Hvis du ikke forstår noe av det, hvorfor pakker du i det hele tatt gavene inn i gavepapir? Kan du ikke bare bruke en plastpose eller noe avispapir f.eks?

Ro ned, slapå av, kanskje hjernen din finner ut noe fornuftig å skrive istedet for å svare med svada?

• Liker 4
Skrevet

Jeg kunne godt ha funnet på å pynte papiret, det kan jo bli mye billigere enn å kjøpe fancy papir. Dessuten kan du få papiret til å se ut akkurat som du selv ønsker, og det er koselig å pusle med for dem som liker det. Skjønner egentlig ikke hva problemet er.

• Liker 9
Skrevet

Ro ned, slapå av, kanskje hjernen din finner ut noe fornuftig å skrive istedet for å svare med svada?

Jeg prøver å få deg til å begrunne nærmere hvorfor det er fint å pakke inn med gavepapir, men at ytterligere flid med gaven er feil. Og tro meg, jeg er helt rolig. :)

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg syns det kan være gøy å gjøre noe ekstra ut av pakkene og pyte opp gavene litt. Det skal selvsagt av igjen, men en gave som er pent pakket inn med flotte sløyfebånd osv er mer stas syns jeg. Så lenge man har tid, så ser jeg ikke at det er noe i veien med det?

Endret av Evans
Skrevet

om en har fint julepapir/gavepapir så trengs ikke det

Men jeg husker i ett barnebursdagsselskap jeg var på, så var det noen som hadde brukt sånt brunt "bokbind" papir og brukt på pakka. Men til gjengjeld var pakka/papiret da pyntet flott og kreativt så det nærmest ble "3D" aktig og vakkert med farger! for var limt på diverse greier så det ble ordentlig artig! :)

Skrevet

Utrolig hva folk henger seg opp i! Det er veldig mye som er unødvendig å pynte, hvis vi skal se det fra den siden. Men hvis man skal bli provosert eller irritert over at folk PYNTER noe fordi de gleder seg over det, da tenker jeg at man har for lite å irritere seg over. Sett ting litt i perspektiv!

Anonymous poster hash: 732b8...4f9

• Liker 7
Skrevet

Det beste med julestria er jo å pakke inn gaver! Hadde det ikke vært for at jeg koser meg med å pynte og pakke inn, hadde jeg vel droppa julegaver for lenge siden.

Anonymous poster hash: 016ba...9fc
  • Liker 3
Skrevet

Jeg bruker det også som en koselig syssel i førjulstida. Synes det er kjempedeilig å sette seg ned med julegavene og kunne være litt kreativ med innpakningen! Som nevnt: så lenge man har tida og synes det er koselig ser jeg heller ikke noe problem med å legge litt flid i det.

Synes det er rart å skulle irritere seg over noe sånt, er som å synes det er tåpelig at noen pynter kaker litt ekstra (de skal jo bare spises opp de og)..

• Liker 1
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Syns det er koselig jeg :) Har noen ganger brukt brunt papir til å pakke inn gavene med, og så pyntet med klistremerker og andre ting. Har også fått gaver som jeg ser de har gjort seg ekstra flid med, og det setter jeg pris på.

Julegavene skal jo ligge en stund under treet også, da er det jo bare bra at de ser ekstra fine ut.

• Liker 1
Skrevet

Synes det er fint med vanlig brunt bokbindspapir, grov tråd og en liten kvist fra gran. Eller gaveposer. Men jeg pynter bare gaver til de jeg vet setter pris på å pakke opp en fin gave. Gjør ikke det til svigers for de er ikke så glad i jul... Synes det er koselig og trenger ikke koste noe mer enn gavepapir, dessuten er det billige gavepapiret ganske tynt og går i stykker fort.

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Leste i et juleblad samboeren min ga til meg, og der var det bilde av hvordan du kunne PYNTE JULEGAVEAPIRET.. altså det du pakker inn gavene i. Jeg synes det er bortkastet tid og jålete. Det skal bare rives opp og kastes etterpå uansett? (Med mindre man er en gammel gnier som sparer på alt...). Det var tips til hva du kunne pynte papiret med.. Kvist, pyntefigurer osv. Skjønner greia med å pynte juletreet og pynte spisebordet, men å PYNTE GAVEPAPIRET? Uforståelig for meg. Er det virkelig noen her inne som gjør sånt?

Så lenge ingen tvinger deg til å gjøre det, så er vel ikke dette noe å bruke energien din på? :kgbaby:

Skrevet

Legger merke til det hvis jeg får gaver der de har lagt litt omhu i å pakke inn, og jeg setter stor pris på det. Derfor gjør jeg det selv.

• Liker 2
Skrevet

Haha, var et år jeg styra med dyrt pakkepapir (sånn tykt brunt), linsnor og sånn rød lakk man smelter og heller over for å så stemple det. Skikkelig gjennomført. Dritdyrt, tidkrevende, jeg brant meg tusen ganger på lakken og tror ikke noen la merke til det.

Skrevet

Begynner som regel tidlig i desember med å pakke inn på denne måten, 23. Desember er jeg glad jeg overhodet finner gavepapir igjen å pakke inn med! :-)

Skrevet

Haha, var et år jeg styra med dyrt pakkepapir (sånn tykt brunt), linsnor og sånn rød lakk man smelter og heller over for å så stemple det. Skikkelig gjennomført. Dritdyrt, tidkrevende, jeg brant meg tusen ganger på lakken og tror ikke noen la merke til det.

Ganske nøyaktig sånn jeg gjorde det i fjor. Og jeg fikk så mange koselige tilbakemeldinger når jeg ga bort gavene at jeg gleder meg til å gjøre det igjen i år. Skal være enig i at det var litt ekstra tidkrevende, og at jeg også kranglet litt med voksen :)

Skrevet

Vi pynta ett år inn alle gavene i brunt innpakningspapir, fin hyssing og smeltet lakksegl til de med matchende merkelapp.

Svigers lurte på om vi hadde dårlig råd det året..

• Liker 1
Skrevet

Vi pynta ett år inn alle gavene i brunt innpakningspapir, fin hyssing og smeltet lakksegl til de med matchende merkelapp.

Hehe... Det brune, tykke innpakningspapiret jeg kjøpte på panduro i fjor kostet mye mer enn det tynne, blanke papiret du får over alt.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

:fnise: Jeg kan forstå at de lurte på det. :fnise: Akkurat Panduro er nok ikke den billigste butikken, men generelt sett er vel slikt brunt papir det billigste med mindre man tar med seg metervis av gavepapir fra en eller annen tilfeldig butikk man har kjøpt noe lite i. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...