Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fuktfattig, litt sensitiv og acne-prone hud som holder seg kvisefri og ganske fin på sommeren. Men nå som det blir kaldere blir den nuppete, mer fuktfattig og blank utover dagen. Regner med at det skyldes at jeg må tilføre mer fukt?

Per i dag bruker jeg:

MD Facial Cleanser

Dag: Matis Delicate Moisturising cream

Kveld: Matis Fundemental beautifying cream

Bruker Mineral Hygenics foundation som jeg merker at egentlig er litt for tørr.

Noen som har tips til en enda mer fuktgivende dagkrem for dehydrert hud?

Eller et bra fuktserum?

Burde jeg også evt. bytte rens til en som er mer skånsom?

Huden min er veldig glad i Matis, og Decleor ga meg underjordiske kviser (trist siden det ga esktremt mye fukt).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du skulle testet jeunesse skumrensen til Matis, eller deres kremrens og toner for sensitiv hud? Sistnevnte er min store favoritt!

Har til gode å finne et godt fuktserum, men har heller ikke testet Matis sitt. Men jeg tenker du mangler et serum og fuktmaske. Matis sin fuktmaske er knallgod på min sensitive, jeg får kviser hvis for lite fukt-hud, mens andre igjen ikke liker den. Som du kanskje skjønner er jeg stort Matis-fan selv :)

Anonymous poster hash: dcf24...17b

Skrevet

Jeg sverger til serumet fra Skinfood. Watery Berry Emulsion heter det. :hjerte:

Skrevet

Kanskje du skulle testet jeunesse skumrensen til Matis, eller deres kremrens og toner for sensitiv hud? Sistnevnte er min store favoritt!

Har til gode å finne et godt fuktserum, men har heller ikke testet Matis sitt. Men jeg tenker du mangler et serum og fuktmaske. Matis sin fuktmaske er knallgod på min sensitive, jeg får kviser hvis for lite fukt-hud, mens andre igjen ikke liker den. Som du kanskje skjønner er jeg stort Matis-fan selv :)

Ja, har tenkt på den rensen + toner, da skal det testes!

Testet Matis sitt fuktserum for endel år siden og husker at jeg ikke var så imponert.

Glemte å nevne at jeg allerede har den fuktmasken, og jeg veldig fornøyd :)

Men må bruke den nesten hver dag nå om huden skal få nok fukt per i dag.

Har vurdert Matis climatis protection balm, vil den bli feil for en hud som ikke mangler fett?

Skrevet

Jeg sverger til serumet fra Skinfood. Watery Berry Emulsion heter det. :hjerte:

Hvor kjøper du det hen ? :)

Skrevet

Min erfaring er at fuktighetskremer og rens har mye mindre å si en hva man får i seg av mat og drikke på vinterstid. Det kan til og med gjøre problemet værre, da huden blir avhengig av å få tilført fukt og produserer mindre oljer selv.

Drikk mye vann. Spis sunne fettsyrer, som avocado, fet fisk, nøtter, oljer og så videre. Jeg ser stor forskjell på huden i perioder der jeg er flink med kostholdet.

Skrevet

Hvor kjøper du det hen ? :)

Ebay. Koster under hundrelappen. :nigo:

Skrevet

Spør på apoteket etter passende produkt for din spesielle hud fra serien La Roche Posay. Utviklet av Franske hudleger, mange gode produkter.

Anonymous poster hash: 19906...52e

Skrevet

I tillegg kan du jo ta tran.

Anonymous poster hash: 1c404...5dd
Skrevet

Jeg bruker Avene kuldekrem og er veldig fornøyd med den. :)

Skrevet

Climatis blir rett for meg i de kaldeste periodene, trekker rett inn, men tør ikke si noe om hvordan andre vil reagere. Jeg mangler ikke fett, men huden min blir omtrent mindre rød bare ved å lukte på climatisen. Dog er den fet i konsistens, og er det ikke minusgrader ute blir den litt for mye for meg.

En negativ erfaring om fuktserumet deres, da står jeg klar fra det jeg også. Har hørt mye godt om emerginC, men ikke testet deres fuktserum heller. Hos meg er nøkkelordet serum for sensitiv hud, og jeg har Matis sitt og carita sitt på hyllen. Sistnevnte gir egentlig bra med fukt også.

Ja, har tenkt på den rensen + toner, da skal det testes!

Testet Matis sitt fuktserum for endel år siden og husker at jeg ikke var så imponert.

Glemte å nevne at jeg allerede har den fuktmasken, og jeg veldig fornøyd :)

Men må bruke den nesten hver dag nå om huden skal få nok fukt per i dag.

Har vurdert Matis climatis protection balm, vil den bli feil for en hud som ikke mangler fett?

Skrevet

Tusen takk for tips, da har jeg mange alternativer å sjekke ut:)

Climatis kremen virker genial når det blir kaldere.

Jeg mener å huske at problemet med Matis sitt serum var at jeg ikke følte at det ga nok fukt.

Har testet emerginC sitt photocell (?) serum, men det gjorde virkelig ingenting for huden min. Eneste pluss var at det ikke ga meg kviser.

Har også testet trilogy rosehip oil, det ga masse fukt, men dessverre også nupper. Tåler tydeligvis ikke ting som er "naturlig" sært nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...