Gjest ma-ma Skrevet 16. juli 2004 #1 Del Skrevet 16. juli 2004 Kontantstøtten i seg selv er jeg i mot, for den går jo til alle uansett økonomi, bare de ikke har barnet i barnehage. Det burde vært et mye bedre opplegg istedet. Men hva mener dere, barnas oppdras jo nærmest av barnehagene! En fulltidsplass tilsvarer over to tredjedeler av hverdagendagen. Også er det transport utenom. Ønsker dere ikke egentlig,( ihvertfall en del av dere), å være hjemme og oppdra barna deres selv? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreamy Skrevet 16. juli 2004 #2 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg hadde mitt barn i barnehagen fra hun var 3 år og jeg har ikke dårlig samvittighet av den grunn. Hadde det vært nå så ville jeg ønsket å ha 1-2 dager i uken hjemme. Men hjemmeværende husmor?? tror ikke det :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 16. juli 2004 #3 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg synes det er for tidlig at barn begynner i barnehagen når de er 1 år,men her i gården er vi nødt til det når Veslemor er blitt 1 år.Egentlig kunne jeg tenkt meg og være hjemme til hun er 2 år. Men jeg skal gå ned i 80% stilling når jeg begynner og arbeide igjen.Jeg har 50 uker igjen og kose meg på sammen med datteren,hun er bare 1 uke i dag :oops: Jeg synes kontantstøtten er en bra ordning. Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 16. juli 2004 #4 Del Skrevet 16. juli 2004 Vår lille pode blir nok nødt til å gå i barnehage fra h*n er ett år ettersom både jeg og mannen jobber full tid, og litt mer enn det av og til. Har ingen betenkeligheter med barnehage, men hadde aldri kunnet tenke meg å gå hjemme hele tiden. Men først skal vi kose oss med den lille som ikke kommer før om et par mnd enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 16. juli 2004 #5 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg har to barn på 11 og 8 år og jeg har valgte og være hjemmeværende. Ikke nødvendingvis fordi jeg har noe imot barnehager, men fordi jeg selv ønsket og hadde mulighet til og være hjemme med de. Synes det er vanskelig og si hva som er riktig og hva som er feil, alle mennesker er forskjellige, og noe passer rett og slett ikke til og gå hjemme.( har mange venninner som prøvde, men som ikke orket) Jeg har tro på at hver enkelt foreldre må komme frem til hva som passer best for deres barn og de selv, og der kan jo mange ting spille inn. Alt fra økonomi til et ønske om og være utearbeidene. Til den andre siden ønske om og være hjemme og dermed ha litt mer tid til ungene. ( jeg understreker at jeg personlig ikke mener at hverken det ene eller andre er best ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Skrevet 16. juli 2004 #6 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg håper at jeg kan være hjemme med barnet mitt til hun er to år. Etter det får vi se. Jeg jobber i halv stilling, så jeg får jo mye tid med barnet mitt likevel. Jeg setter veldig pris på kontantstøtten. Hilsen Ella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smila Skrevet 16. juli 2004 #7 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg er i mot kontantstøtten på det gurnnlaget den blir gitt i dag. Det er mange ting som kan forbedres. Det burde vel heller hvert gitt en støtte til familier, slik at det ikke trengs å jobbes mer en 150% stilling i hver familie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 16. juli 2004 #8 Del Skrevet 16. juli 2004 Min ønskesituasjon ville være 6 timer barnehage daglig for min 3 1/2-åring. I de timene skulle jeg ha en stimulerende, utviklende, godt betalt jobb, med 10 uker ferie i året. Realiteten er 20 timer barnehage pr uke, og for meg en underbetalt deltidsjobb som overhodet ikke samsvarer med kvalifikasjonene mine :-? . Men jeg glad barnet mitt slipper å være borte fra hjemmet 10 timer hver dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 17. juli 2004 #9 Del Skrevet 17. juli 2004 Nå er jeg hjemme i barselpermisjon og synes det er et privillegium. Likevel kunne jeg ikke tenke meg å fortsette å være hjemmeværende når den er over. Familien vår trenger de to inntektene og jeg er så heldig å ha en interessant jobb som jeg liker. Det gjør at jeg fortsatt har overskudd til familien når jeg kommer hjem. Hvis jeg blir for lenge borte er jeg redd de interessante oppgavene også blir "borte". Tror også at barnehage er et bra tilbud for barnets del. Har faktisk veldig gode minner fra min egen tid i barnepark da jeg var liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 17. juli 2004 #10 Del Skrevet 17. juli 2004 Jeg ville helst vært hjemme til det året barnet fyller tre og deretter brukt barnehage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 18. juli 2004 #11 Del Skrevet 18. juli 2004 Barnehage fra ho var 1 år valgte vi. For oss var dette det beste ikke bare økonomisk, men på alle andre måter også. Vi har aldri angret et sekund på den avgjørelsen. Noen ganger er vi selvsagt ikke helt enig med barnehagen, men det er noe annet. Slik vi opplever det er det vi som er oppdragerene, det er vi som har hovedansvaret, og som i det hele er mest sammen med henne. De har henne riktignok 8t 5 dager i uka, men vi har henne i ferier, helger, morgener, kvelder, netter og når ho er syk. Barnehagen er mer et supplement, for det trengs som mange vet, ikke to foreldre for å oppdra et barn,- det trengs en hel landsby. For oss er barnehagen landsbyen. Så for oss er barnehagen en av mange tiltak for at vi alle skal trives som en familie og få den stimulansen vi har behov for alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå