Gå til innhold

Ph-verdi i skjeden

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvilken ph-verdi på såper er best å vaske seg med og hvilken såpe er best? Hvilken vask er altså best mot forebygging av sopp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Enten ingen såpe eller såpe som er spesialtilpasset underlivsvask. F.eks. dr.Greve intimvask, Lactacyd ++ Mange å velge mellom! Felles er at de er milde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Bare rent vann er faktisk det beste.

Rent vann har jo faktisk høyere ph-verdi enn intimsåper.. Overdreven vasking er selvsagt ikke å anbefale. Dr Greve (og forsåvidt Asan) anbefales ikke, da disse har altfor høy ph-verdi. Lactasyd og Vivag er de beste intimsåpene jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Jo, men såpe inneholder mye annet rart. Med mindre man er ordentlig skitten, er det ingen grunn til å bruke såpe noe som helst sted, egentlig. Hos alminnelige, friske mennesker fikser kroppen det meste selv, hvis man lar den holde på i fred. Jeg vasker meg på hendene med såpe, men resten av kroppen får bare rent vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
Jo, men såpe inneholder mye annet rart. Med mindre man er ordentlig skitten, er det ingen grunn til å bruke såpe noe som helst sted, egentlig. Hos alminnelige, friske mennesker fikser kroppen det meste selv, hvis man lar den holde på i fred. Jeg vasker meg på hendene med såpe, men resten av kroppen får bare rent vann.

Overrenslighet kan være et problem ja, men mild såpe gir ingen problemer. Personlig føler meg ikke helt ren før jeg har vasket meg skikkelig med såpe, da spesielt fordi jeg bor i en by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atte, jeg tror ingen får sopp av å bruke Dr.Greve eller Asan liksom...det kommer av andre årsaker.

Jeg har brukt både lactacyd, asan og dr.greve og aldri merket noe forskjell eller hatt sopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Atte, jeg tror ingen får sopp av å bruke Dr.Greve eller Asan liksom...det kommer av andre årsaker.

Det er feil. Mange får sopp av å bruke for sterk såpe. Lissom :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, for sterk såpe som sterilan såpe og andre såper som er beregnet til resten av kroppen ja, men ikke intimsåper som asan og dr.greve. De i segselv gir ikke sopp, med mindre mann vasker for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Jaja' date=' for sterk såpe som sterilan såpe og andre såper som er beregnet til resten av kroppen ja, men ikke intimsåper som asan og dr.greve. De i segselv gir ikke sopp, med mindre mann vasker for mye.[/quote']

Hm...ville jeg sitert deg hvis jeg _ikke_ snakket om Dr Greve og Asan. Mange for sopp av nettopp disse to såpene, de har altfor høy ph-verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har begynt å bruke ACO intimvask olje.

Jeg er kjempefornøyd med den.

Den er mye mindre irriterende enn vanlig intim såpe, og den legger igjen en beskyttende hinne.

Den inneholder heller ingen konserveringsmidler ( parabener)

Kjøpes på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...