MonicaB Skrevet 20. oktober 2014 #1 Skrevet 20. oktober 2014 (endret) Hei! Jeg har nettopp laget noen smurte lefser, type vestlandslefse med smør, sukker og kanel. Disse skal jeg sende til utlandet til en venn, så lurer litt på holdbarheten. Han skal egentlig ikke få dem før om to uker - holder de seg såpass når de er pakket tett i plastfolie? Eller bør jeg fryse dem først og ta dem ut og legge dem frosne i pakken når de sendes, så de tines underveis? Blir takknemlig for svar Endret 20. oktober 2014 av MonicaB
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2014 #2 Skrevet 21. oktober 2014 Hei! Jeg har nettopp laget noen smurte lefser, type vestlandslefse med smør, sukker og kanel. Disse skal jeg sende til utlandet til en venn, så lurer litt på holdbarheten. Han skal egentlig ikke få dem før om to uker - holder de seg såpass når de er pakket tett i plastfolie? Eller bør jeg fryse dem først og ta dem ut og legge dem frosne i pakken når de sendes, så de tines underveis? Blir takknemlig for svar Hvorfor i all verden har du bløtet de og smurt de?? Send pakken med de tørre. De holder ikke to uker.Anonymous poster hash: 1f82e...109
absinthia Skrevet 21. oktober 2014 #3 Skrevet 21. oktober 2014 Siden du har bløtet dem, så blir de nok dessverre rimelig mugne. Vi,le vært bedre å sende usmurte og sendt med " oppskrift" på bløting og smøring om han ikke kan det fra før, eller forstår hva som står på pakken.
Anneline80 Skrevet 23. oktober 2014 #4 Skrevet 23. oktober 2014 Når jeg smører lefser, spiser jeg dem alltid opp i løpet av 2-3 dager, syns de blir tørre etter det (og etter hvert mugner de også).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå