AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #1 Skrevet 20. oktober 2014 Sønnen min har fått øyekatarr og jeg ble fortalt at man kan skylle øynene med saltvann da. Vi har kun saltvann som er beregnet på sprute inn i nesen om nesen er tett, kan den brukes på øynene eller er det for mye salt i de? Ikke nesespary jeg mener men saltvann i ampuller.Anonymous poster hash: 0613b...2e8
Gjest Allergikeren Skrevet 20. oktober 2014 #2 Skrevet 20. oktober 2014 Det er som regel samme oppløsning; 0,9%, på begge sorter. Da er det hipp som happ hva man bruker hvor. Jeg har brukt saltvannsdråper for øyne til nesa, og vice versa, uten problemer.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #3 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg fikk høre på apoteket at saltvannsdråper beregnet på øyne kunne brukes både i øyne og nese. Saltvannsdråper beregnet på nese skulle ikke brukes i øyne. Anonymous poster hash: 796bb...5ed
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #4 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg dro like godt å kjøpte øyedråper. Takk for svar! TSAnonymous poster hash: 0613b...2e8
Minya Skrevet 20. oktober 2014 #5 Skrevet 20. oktober 2014 Om det er de pakningene med små, sterile ampuller, som heter enten Øyedråper eller Nesedråper som du får kjøpt på apoteket, så spiller det ingen trille. De er helt like og inneholder nøyaktig samme saltløsning. Men du har allerede kjøpt øyedråper, så da spiller det jo ingen rolle Blir ikke øynene til knotten bedre i løpet av noen dager, maks en uke, gå tilbake til legen igjen, for det kan hende øyekatarren krever litt sterkere lut i form av reseptbelagte øyedråper med antibiotikum eller lignende.
petterm Skrevet 20. oktober 2014 #6 Skrevet 20. oktober 2014 Kald kamillete er utmerket. Kamillete er antiseptisk og fjerner øyekatarr - det er i alle fall vår erfaring. Kan brukes på barn i alle aldre, og sikkert på voksne også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå