Gjest agurk Skrevet 16. juli 2004 #1 Del Skrevet 16. juli 2004 Når tidligst kan man begynne med grøt å velling? Gutten er nå 11 uker og han er sulten!! :o Han spiser ofte og mye. ingen vits i å gi han tillegg etter puppen, for han er mett. 'Men en time senere er han like sulten igjen! Det lengste han sover om natten er fire timer, så går det på en til to timer mellom hvert måltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 16. juli 2004 #2 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg tror jeg ville prøvd med litt annet enn melk i ditt sted. Det anbefales vel å vente til rundt 4 mnd (?) men det er jo individuelt da. Vet om mange som begynte så smått med andre ting før 4 mnd. (spør på helsestasjon) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreamy Skrevet 16. juli 2004 #3 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg ga småen min brød med syltetøy på når hun var 3 mnd. Bare noen små biter. Jeg begynte med grøt også da hun var 3 mnd. Tror det er veldig forskjellig fra barn til barn. Helsestasjonen er vel de som kan svare best på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Skrevet 16. juli 2004 #4 Del Skrevet 16. juli 2004 Din lille baby høres helt normal ut, synes jeg. Tror ikke det vil være lurt å starte med velling el. grøt så tidlig. Magen hans er nok ikke utstyrt til å håndtere annet en morsmelk eller morsmelkerstatning. Jeg begynte med most potet til mitt barn da hun var 4 mnd. Bare en liten tesje. Hun fikk vondt i magen av dette, og hun fikk litt blod i avføringen, antagelig fordi hennes fordøyelsessystem ikke var klar for fast føde. Nå er hun snart 5 mnd. og vi har begynt å gi henne litt maisgrøt. Dette ser ut til å gå virkelig bra. Hilsen Ella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 17. juli 2004 #5 Del Skrevet 17. juli 2004 Jeg synes ikke det er helt normalt at han skal spise hver time, uansett så har jeg to barn som jeg er alene med for tiden og trenger litt mere søvn en annenhver halvtime. Så i går fikk han to syltynne tesjeer med maisgrøt. Gikk fint det. Han sov ikke noe mer av det (ikke rart så lite som han fikk) Men ser ut som om magen tålte det fint, så da får han to tynne i dag og :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 17. juli 2004 #6 Del Skrevet 17. juli 2004 Min lille var tre og en halv mnd da jeg begynte med grøt. Da hadde jeg gitt MME i tillegg i et par uker. Jeg hadde mye melk , men den var antagelig ikke så fet, og han trengte rett og slett noe mer. Hverdagen ble mye lettere etter at vi innførte MME og litt grøt, både for oss og for lille. Det er du som kjenner ditt barn, gjør som du føler for.(Så lenge det ikke er skadelig for den lille da ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 17. juli 2004 #7 Del Skrevet 17. juli 2004 Ja klart, derfor vi begynner veldig forsiktig! Han er ganske så stor og tykk så han trenger nok mye mat. Han tømmer begge puppene og så sover han en time før han er sulten igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå