AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #1 Skrevet 20. oktober 2014 For et par mnd. siden kjøpte jeg denne Guerline sin duo-blush. Fargen er fin, og jeg synes det setter prikken over i-en i en fin hverdagssminke. Jeg har lagt merke til at jeg nå ofte får kviser i kinnpartiet. Kjedelig, for blush vil da heller fremheve disse kvisene. Nå er huden min riktignok i litt hormonell ubalanse etter p-pille slutt, men kan det også være at denne blushen fremkaller kviser? Her er ingredienslisten: Talc, Calcium Sodium Borosilicate, Synthetic Fluorphlogopite, Nylon-12, Magnesium Stearate, Aluminum Hydroxide, Phenyl trimethicone, Polysorbate 60, Cetearyl Ethylhexanoate, sorbitan Stearate, Ethylhexyl Palmitate, Tridecyl Trimellitate, Pentylene Glycol, Sodium Dehydroacetate, Lauroyllysine, Parfum (Fragrance), Tin Oxide, Caprylyl Glycol, Alpha-Isomethyl Ionone, Benzyl Benzoate, Linalool, Benzyl Alcohol, Limonene, BHT, Amyl Cinnamal, Butylphenyl Methylpropional, Ceraniol [+/- MICA, CI 77891 (Titanium Dioxide), CI 77491, CI 77492, CI 77499 (Iron Oxides) CI 15850 (Red 6, Red 6 Lake, Red 7, Red 7 Lake), CI 15985 (Yellow 6 Lake), CI 19140 (Yellow 5 Lake), CI 42090 (Blue 1 Lake), CI 73360 (Red 30 Lake), CI 77007 (Ultramarines), CI 77163 (Bismuth Oxychloride), CI 77288 (Chromium Oxide Greens), CI 77289 (Chromium Hydroxide Green), CI 77510 (Ferric Ferrocyanide), CI 77742 (Manganese Violet), CI 45410 (red 27). Hvis teorien min stemmer, er det noen som vet om en god blush som ikke fremkaller kviser? Anonymous poster hash: 5a659...5ca
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #2 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg har ikke vært plaget med kviser når jeg har brukt blushene fra Clinique. Men når jeg brukte en fra Dior merket jeg tydlig at jeg fikk mer hudormer på kinnene. Nå prøver jeg mer på Glo Minerals sin blush i fargen Papaya. Den er nydelig. Har ikke brukt den lenge nok til å kunne si noe om den gir kviser. Anonymous poster hash: 6d892...2c7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #3 Skrevet 20. oktober 2014 Har bruk Glo Minerals sin blush i Rosebud i flere år og er superfornøyd med den. Utrolig drøy og passer meg både vinter og sommer. Og selvfølgelig vikstigst av alt, den har ikke gitt meg kviser Anonymous poster hash: 7e6e3...ef4
Gjest BabyBlue Skrevet 20. oktober 2014 #4 Skrevet 20. oktober 2014 Guerlain sine produkter kan jeg bare glemme om jeg tenker på foundation, blush eller solpudder. Ofte har de fin pigmentering, god dekkevne og flotte fargetoner, men det inneholder så mye parfyme og fyllestoffer at huden min klikker helt. Jeg bruker solpudderet noen ganger, og om jeg bruker det for ofte får jeg urenheter på akkurat de områdene jeg påførte solpudderet. Ikke et mystisk sammentreff med andre ord... Synes det er kjipt, for liker både Dior, Chanel og Guerlain på solpudder og blush fronten. Men det er ikke verdt det når jeg får kviser av det liksom... Om du vil forholde deg kvisefri kan det beste være et løst mineralpudder uten bismuth som er så rent som mulig Om du ikke orker blush i løs form kan du selvsagt prøve en som er presset, men de inneholder ofte ingredienser som kan bryte ut huden. Spørs hvor sensitiv du er, men jeg vet at Guerlain ofte er på versting listen til folk som er akne prone. Jeg sjekket Glo Minerals sin blush i fargen "hibiscus" på cosdna.com (som analyserer ingredienser i kosmetikk), og det eneste jeg reagerer på er lauroyl lysine som er en akne triggende ingrediens for mange. Men de inneholder IKKE bismuth eller mineralolje, så om du vil ha en blush i presset form tror jeg dette er en av de bedre alternativene på markedet per nå
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #5 Skrevet 20. oktober 2014 Okei, takk for svar. Jeg brukte en blush fra clinic før og var aldri plaget med kviser da. Men det var også før jeg sluttet med p-pillen. Den knuste dessverre, og jeg kjøpte guerlain akkurat i den tiden huden begynte å vise sin hormonelle ubalanse.. Jeg har aldri prøvd blush i løsform, men er åpen for å prøve dette. Glo Minerals finnes vel bare i prese form? Jeg søkte på Bare Minerals Blush på cosdna.com og får opp da at den inneholder Bismuth Oxychloride Hvilke andre merker er bra? Jeg har gode erfaringer med Gaya Mineral Foundation, men finner den bare på nettbutikk og ikke i en fysisk butikk. Blush vil jeg helst kjøpe i butikk første gang da jeg vil ha hjelp til å finne riktig farge til min hud. TS Anonymous poster hash: 5a659...5ca
vimsefrøken Skrevet 21. oktober 2014 #6 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg reagerer veldig fort med urenheter på diverse blusher, frem til nå har jeg funnet noen få "trygge" jeg kan bruke, det er to jeg bruker som er fra Glo Minerals, sweet og papaya, samt Frat Boy fra the Balm, disse har jeg aldri reagert med urenheter på. Bare ett tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå