Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2004 #1 Skrevet 16. juli 2004 hva er egentlig forskjellen mellom alminnelig kjøttdeig og svinekjøtt deig? kjøpte det sistnevnte da det var det rimeligste på coop idag og det ser jo helt likt ut, men er litt lysere i fargen og var billigere... det står på pakken at det kan brukes til taco gryteretter ol
Gjest Starya Skrevet 16. juli 2004 #2 Skrevet 16. juli 2004 Hmm, mener å huske at jeg prøvde den en gang. Den tørreste, tristeste tacoen noensinne.
Gjest 1111 Skrevet 16. juli 2004 #3 Skrevet 16. juli 2004 Den er sunnere og har mindre fett i alle fall.
monja Skrevet 16. juli 2004 #4 Skrevet 16. juli 2004 Finnes det svinekjøttdeig? Trodde det var en blanding av svin og storfekjøtt i all kjøttdeig jeg?!? Hva heter den?
Gjest 1111 Skrevet 16. juli 2004 #5 Skrevet 16. juli 2004 Tror ikke den heter noe spesielt, men de selger den på mega i alle fall. den er laget av bare svinekjøtt, er sunnere og mye blekere enn vanlig kjøttdeig. den er akkurat som kyllingkjøttdeig; man må krydre litt mer fordi den er litt tam.
Gjest gjest1 Skrevet 16. juli 2004 #6 Skrevet 16. juli 2004 Trodde det het medister jeg Ellers vet jeg at familiedeigen er blandet av storfe og gris.... helt grei i gryteretter og lignende, men smaker litt mer medister enn den vanlige..
Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2004 #7 Skrevet 16. juli 2004 neinei ikke medister.. det heter svine kjøttdeig er å få kjøpt på obs hvertfall de fører obs varer. ja den smakte litt mindre og annerledes.. men..
Gjest Starya Skrevet 16. juli 2004 #8 Skrevet 16. juli 2004 Takke meg til karbonadedeig, som vel holder omtrent den samme fettprosenten.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 16. juli 2004 #9 Skrevet 16. juli 2004 Kjøttdeig: storfekjøtt+fett (maks 14% mener jeg det er)+salt og vann Karbonadedeig: Storfekjøtt+fett(maks 5%) Familiedeig: Blanding av svin og storfekjøtt. Maks fettprosent husker jeg ikke. Medisterdeig: Svinekjøtt + fett, omtrent samme blandingsforhold som vanlig kjøttdeig. Kjøttdeig og svinekjøttdeig er omtrent så likt som vanlig biff og skinkebiff. Du merker forskjell, for å si det sånn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå