AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #1 Skrevet 20. oktober 2014 Har ikke Anelse om hva jenta ønsker seg - men vet at hun er litt opptatt av sminke og bh osv. Det er visstnok litt stas. Hva med å gi en liten kurv eller fylle en toalettmappe med diverse sminkeartikler, neglelakker, stæsj til håret og litt undertøy ? Hva synes dere om det? Anonymous poster hash: bf294...1f7
minister-mio Skrevet 20. oktober 2014 #2 Skrevet 20. oktober 2014 Upassende, la barn være barn. Dersom hun liker slikt får det være opp til henne og foreldrene. 7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #3 Skrevet 20. oktober 2014 Tror nok hun hadde elsket det ;-) selv om jeg ikke synes at det passer til alderen, vet jeg av egen erfaring at jenter i den alderen ønsker seg massevis av nettopp slike ting! I skjul, uten å tørre å si det :-) Anonymous poster hash: c75df...6c1 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #4 Skrevet 20. oktober 2014 Kjempefin ide :-) Jeg hadde elsket det da jeg var 12 år! Anonymous poster hash: 7e686...1c3 1
Rosa Sitron Skrevet 20. oktober 2014 #5 Skrevet 20. oktober 2014 Slike gaver var de beste da jeg var 12. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #6 Skrevet 20. oktober 2014 Hun vil sikkert elske det, men hør med foreldrene først om det er greit. Anonymous poster hash: 7cd7f...0ae 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #7 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg synes det er en god ide. Du bør ikke ha med noe foundation eller concealer eller noe slikt, det er hun for ung til. Husk å legge ved sminkefjerner og fuktighetskrem for ung hud, og det er sikkert lurt å legge ved en boks q-tips og en pakke bommulspads. Ellers kan pakken inneholde noen øyeskygger, leppestifter, lipglosser, neglelakker, rouge, og diverse hårpynt. Hvis foreldrene synes det er greit kan hun også få maskara og eyeliner. Du kan også legge ved en lapp der det står at du kan gi henne litt opplæring i å sminke seg, for det er godt å få litt opplæring fra noen med erfaring. Anonymous poster hash: 1dc32...14b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #8 Skrevet 20. oktober 2014 Tror jeg ville kuttet undertøyet, men ser ikke noe galt i å fylle en toalettpapir med lipgloss, neglelakk, øyenskygge osv av god kvalitet. Velg litt pene, duse farger (selv hadde jeg et skrin med type blått, grønt, rødt, kort sagt uegnet for å lære seg sminke).Anonymous poster hash: a561c...e0b 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #9 Skrevet 20. oktober 2014 Hun vil sikkert elske det, men hør med foreldrene først om det er greit. Flott reflektert! Noen foreldre er ikke helt enig i at det passer at barnet bruker sminke i en alder av tolv år. Om barnet bruekr sminke, kan det også være noen andre som ga det uten å spørre foreldrene Anonymous poster hash: 017f8...743 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #10 Skrevet 20. oktober 2014 Ikke kjøp undertøy til en 12 åring, jeg hadde ihvertfall "dødd" av flaut og blitt sint i den alderen.Anonymous poster hash: 6c948...c8f 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #11 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg synes det er en god ide. Du bør ikke ha med noe foundation eller concealer eller noe slikt, det er hun for ung til. Husk å legge ved sminkefjerner og fuktighetskrem for ung hud, og det er sikkert lurt å legge ved en boks q-tips og en pakke bommulspads. Ellers kan pakken inneholde noen øyeskygger, leppestifter, lipglosser, neglelakker, rouge, og diverse hårpynt. Hvis foreldrene synes det er greit kan hun også få maskara og eyeliner. Du kan også legge ved en lapp der det står at du kan gi henne litt opplæring i å sminke seg, for det er godt å få litt opplæring fra noen med erfaring. Mm, jo tidligere de begynner å ødelegge huden jo bedre er det.... Kjøp sminke som går av med vann! De trenger faen meg ikke fuktighetskrem som tolvåringer?? Anonymous poster hash: 017f8...743 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #12 Skrevet 20. oktober 2014 Har ikke Anelse om hva jenta ønsker seg - men vet at hun er litt opptatt av sminke og bh osv. Det er visstnok litt stas. Hva med å gi en liten kurv eller fylle en toalettmappe med diverse sminkeartikler, neglelakker, stæsj til håret og litt undertøy ? Hva synes dere om det? Anonymous poster hash: bf294...1f7 Flott ide. Stusser litt over at flere i tråden mener bh/undertøy er upassende til en 12-åring. Et stort antall av jentene er jo såpass utviklet som 12 at de må/bør bruke bh av rene praktiske hensyn, så å få en litt finere en er sikkert topp (men sjekk størrelsen med henne selv eller mor!) og mange på 12 har også såpass til problemer med uten hud at foundation e.l er en reel og ikke dum utvei. 12 åringer er fortsatt barn, ja. Men de er barn som ofte har både menstruasjon, er utforskende, og det er langt fra ukjent at en del av dem har sex (også med andre enn seg selv). Litt neglelakk er liksom ikke å trå over noen barrierer, her...Anonymous poster hash: babab...7ef
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #13 Skrevet 20. oktober 2014 Mm, jo tidligere de begynner å ødelegge huden jo bedre er det.... Kjøp sminke som går av med vann! De trenger faen meg ikke fuktighetskrem som tolvåringer?? Anonymous poster hash: 017f8...743 Det må selvfølgelig være en veldig mild sminkefjerner som egner seg for ung hud, og sminke og sminkefjerner tørker ut huden selv om den er ung, derfor må hun ha på fuktighetskrem etterpå. Det må selvfølgelig være produkter beregnet for ung hud. Det er veldig viktig å lære gode sminkefjernerutiner tidlig. Det betyr å alltid fjerne sminken og ha på fuktighetskrem. Anonymous poster hash: 1dc32...14b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #14 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg tror heller jeg ville gitt et gavekort på cubus/h&m ellernoe. Også et fint kort der du skriver at du kan være med på shopping, om hun ønsker det. Om du absolutt vil kjøpe gave, så velg ting som er passende. Det er faktisk ikke alle som ønsker seg bh og sminkesaker. Kan du ikke heller kjøpe et skjerf, smykker, neglelakk, body lotion og sånne ting da? Anonymous poster hash: 712fd...c72
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #15 Skrevet 20. oktober 2014 Upassende, la barn være barn. Dersom hun liker slikt får det være opp til henne og foreldrene. Ehh, da jeg var 12, og det er jo 20 år siden, så jeg ikke på meg selv som et barn som måtte skjermes fra sminke, hårfjerning, og alt som var "fælt". Vel, pappa, som hadde eneomsorgen for meg, syntes at "små" jenter burde bli forskånet fra å fjerne kroppshår, fordi han hadde denne lyse ideen om at jo mer hårfri en dame var, jo mer klar for sex var hun. Jeg kan garantere deg at det siste jeg tenkte på som 13-åring var sex. Og, så må vi ikke glemme sminke da. "En jente sminker seg jo ikke med mindre hun gjør seg pen for en mann." Som vi skjønner, voksne kan ta feil. Jævlig feil. Anonymous poster hash: ecfe9...308
Millimani Skrevet 20. oktober 2014 #16 Skrevet 20. oktober 2014 Det er to måneder til jul. Spør helst jenta selv hva hun ønsker seg, så kanskje du kan få andre idéer også. Får du ikke noe mer "fornuftug" svar, så hør med foreldrene hennes eller kjøp et gavekort. Du kan kjøpe elektronisk gavekort på et kjøpesenter der hun bor, så kan hun gå i en hvilken som helst butikk på det senteret og finne seg det hun har lyst på. Noen er fortsatt barn når de er 12 år gamle, andre er "små voksne". Selv var jeg mer et barn enn en liten voksen som 12 åring, - når det kom til sånne ting som frisyrer, moter og sminke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå