AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #1 Del Skrevet 20. oktober 2014 Finnes det noe annet jeg kan bruke for å erstatte Maizenna? Tenkte å teste ut en oppskrift men de pakkene er jo så store og jeg bruker det jo ikke ellers når jeg lager mat. Kan jeg droppe det(stod 1ss, oppskriften er på en cottage pie, og maizenna skulle blandes med buljong). Anonymous poster hash: c1a53...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 20. oktober 2014 #2 Del Skrevet 20. oktober 2014 potetmel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #3 Del Skrevet 20. oktober 2014 potetmel? Har ikke det heller Vanlig mel funker kanskje ikke? Anonymous poster hash: c1a53...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 20. oktober 2014 #4 Del Skrevet 20. oktober 2014 Har ikke det heller Vanlig mel funker kanskje ikke? Anonymous poster hash: c1a53...b5e Nei det tror jeg neppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sølvrosen Skrevet 20. oktober 2014 #5 Del Skrevet 20. oktober 2014 Maizenna kan byttes ut med potetmel. Det er også mulig at du kan endre litt på oppskriften og bruke hvetemel, men det er vanskeligere, og i mange tilfeller blir det ikke like bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #6 Del Skrevet 20. oktober 2014 Crap:\ Får bare kjøpe en sånn maizenna pakke da. Men skjønner ikke helt hva annet en bruker det til, den kommer jo til å bli stående i skapet til evig tid:P Anonymous poster hash: c1a53...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 20. oktober 2014 #7 Del Skrevet 20. oktober 2014 Crap:\ Får bare kjøpe en sånn maizenna pakke da. Men skjønner ikke helt hva annet en bruker det til, den kommer jo til å bli stående i skapet til evig tid:P Anonymous poster hash: c1a53...b5e Tror faktisk du kan bruke en most (kokt) grønnsak også.. i teorien trenger du bare noe med nok stivelse. Men dette blir kanskje litt vel eksperimentelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 20. oktober 2014 #8 Del Skrevet 20. oktober 2014 Vet ikke om det alltid kan erstattes med johanneskjernemel. Men jeg bruker et par tskjeer johaneskjernemel mange ganger i stedenfor maizena. Det blir en del tykkere konsistens av det. Det er nok å bruke ganske lite av det. Fåes kjøpt på små glass. Varer lenge, og skal visst være ganske næringsrikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #9 Del Skrevet 20. oktober 2014 Det går selvsagt fint an å droppe. Sausen nederst i paien/formen vil bare bli tynnere. Anonymous poster hash: 2874a...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 20. oktober 2014 #10 Del Skrevet 20. oktober 2014 En pakke maizena koster ikke mange kronene og holder seg i årevis. Skjønner ikke problemet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #11 Del Skrevet 20. oktober 2014 Årevis faktisk! Bra den ikke er dyr heller:) Takk for innspill, da blir det cottage pie i løpet av uka Anonymous poster hash: c1a53...b5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 20. oktober 2014 #12 Del Skrevet 20. oktober 2014 Dessuten er maizena veldig kjekt for å tykne sauser og gryter, istedet for hvetemel. Er det for tynt, så bare rører du ut litt maizena i kaldt vann, heller i gryta/sausen og vips. Har alltid en boks i skapet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå