Gå til innhold

Erstattning for Maizenna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det noe annet jeg kan bruke for å erstatte Maizenna? Tenkte å teste ut en oppskrift men de pakkene er jo så store og jeg bruker det jo ikke ellers når jeg lager mat. Kan jeg droppe det(stod 1ss, oppskriften er på en cottage pie, og maizenna skulle blandes med buljong).

Anonymous poster hash: c1a53...b5e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

potetmel?

Har ikke det heller :fnise: Vanlig mel funker kanskje ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maizenna kan byttes ut med potetmel. Det er også mulig at du kan endre litt på oppskriften og bruke hvetemel, men det er vanskeligere, og i mange tilfeller blir det ikke like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crap:\ Får bare kjøpe en sånn maizenna pakke da. Men skjønner ikke helt hva annet en bruker det til, den kommer jo til å bli stående i skapet til evig tid:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest incognita

Crap:\ Får bare kjøpe en sånn maizenna pakke da. Men skjønner ikke helt hva annet en bruker det til, den kommer jo til å bli stående i skapet til evig tid:P

Tror faktisk du kan bruke en most (kokt) grønnsak også.. i teorien trenger du bare noe med nok stivelse. Men dette blir kanskje litt vel eksperimentelt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det alltid kan erstattes med johanneskjernemel. Men jeg bruker et par tskjeer johaneskjernemel mange ganger i stedenfor maizena. Det blir en del tykkere konsistens av det. Det er nok å bruke ganske lite av det. Fåes kjøpt på små glass. Varer lenge, og skal visst være ganske næringsrikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går selvsagt fint an å droppe. Sausen nederst i paien/formen vil bare bli tynnere.

Anonymous poster hash: 2874a...9b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årevis faktisk! Bra den ikke er dyr heller:) Takk for innspill, da blir det cottage pie i løpet av uka :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er maizena veldig kjekt for å tykne sauser og gryter, istedet for hvetemel. Er det for tynt, så bare rører du ut litt maizena i kaldt vann, heller i gryta/sausen og vips. :tommelsmil:

Har alltid en boks i skapet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...