Gå til innhold

Kjøpt tyvegods, ender opp som taperen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sukk, det straffer seg å være ærlig. Kjøpte en gjenstand via en salgsside på fb, fikk varen og overførte penger til selger. Senere legges det ut en etterlysning fra noen om de har kjøpt fra vedkommende og om de kan ta kontakt. Ærlig som jeg er så gjør jeg det, politiet kontakter meg og jeg forklarer min kontakt med vedkommende og oppgir kontonummeret. Det blir pågrepet en person og saken er forhåpentligvis løst. Jeg returnerer det jeg har kjøpt og blir sittende uten både varer og penger…. Politiet sier jeg kan rette sivilsak mot den jeg har kjøpt av, men det er ikke snakk om så mye penger at det er verdt det. Er vel neppe noe å hente her uansett…. Jada, ærlighet varer lengst du…

Anonymous poster hash: df198...0a5
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varen blir sikkert returnert den rettmessige eieren, men pengene? Hvor blir de av? Kjeltringen kan jo ikke være den som får de når rettssaken/straffesaken mot vedkommende er oppgjort. Så hvem er det som får de? Hvis staten får de burde det jo være en ordning hvor staten gir penger til de ofrene som ender opp som lurte i slike saker som denne.

Anonymous poster hash: 35e93...ecf
Skrevet

Ærlighet varer absolutt lengst, og din handling er nettopp et bevis på det: Nå har de tatt selgeren, og han vil forhåpentligvis ikke selge tyvegods på finn.no med det første igjen. Du gjorde alt riktig, og har vært med på å sørge for at tyvegods ikke florer. Du bør være stolt av hva du har bidratt med :)

Skrevet

Aner ikke, men virket som det var lite håp om å se de pengene igjen når jeg snakket med politiet i alle fall :-(

Hadde jeg gjort en "super-deal" slik at jeg burde skjønt at det var noe muffins er det en ting, men betalte ca 50% av ny-pris på en brukt gjenstand. Så ingen ting som tilsa at det var tyvegods.

Anonymous poster hash: df198...0a5
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...