AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #1 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg er drittlei av at kjæresten min sitter på mobilen hele tiden. Han spiller candy crush, fotballspill, family guy, wordfeud, ser på alle videoer på facebook, og ja vel han sitter rett og slett alt for mye på mobilen sin. Han er vel blitt en asosial type, har aldri vært særlig pratsom men i starten av forholdet hørte han iallefall på hva jeg hadde å fortelle, ettersom jeg er veldig pratsom og utadvendt. Jeg har sagt til han at jeg føler meg uinteressant når han hele tiden sitter på mobilen istedetfor å ha en samtale med meg, og jeg har prøvd så mange ganger å få han til å slutte å sitte på den forbanna mobilen men det fungerer bare i noen timer så er han på igjen. Han mener selv at han ikke sitter mye på mobilen, og sier at jeg må slutte å si det fordi han gjør jo ikke det. Men det gjør han, det første han gjør når han kommer hjem fra jobb er å sjekke facebook, deretter spiller han litt, så sjekker han litt andre greier så legger han den fra seg. Og så går det ikke lange tiden før han gjør det igjen, han kan sitte i en time å bare scrolle og se på nyhetsoppdateringen på facebook. Gud så kjedelig. Han er sånn når vi er alene, han er sånn når vi er på besøk hos folk, han er sånn når vi er hos venner, ja han er vel mobilavhengig om det går an å være det. Jeg føler det går utover forholdet ettersom jeg ikke føler meg sett, og jeg blir bare drittlei av at han alltid sitter på mobilen. Prøver å prate med han og får "hæ" tilbake fordi han ikke følger med på hva jeg sier, men er oppslukt i mobilen. HVA GJØR MAN MED MOBILAVHENGIGE KJÆRESTER!? Anonymous poster hash: e6474...ae7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #2 Skrevet 20. oktober 2014 Dumt han!Anonymous poster hash: 04841...2d5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #3 Skrevet 20. oktober 2014 Dersom det ikke nytter å si fra, så skal du snike deg ut og avgårde hver gang han bruker mobilen til mer enn normalt bruk. Bli lenge borte, og slutt å prat med han - kommunisér kun via sms eller chat på Facebook. Dersom det er noe vett i fyren vil han innse hvor landet ligger. Dersom han ikke gjør det, så er det ikke noe håp der. Mange mobilavhengige der ute. Inkludert min samboer. Vi snakket ikke sammen på et døgn for noen dager siden. Jeg kunne dratt uten at han merka det 😔 Anonymous poster hash: c5aa7...daf
RavN Skrevet 20. oktober 2014 #4 Skrevet 20. oktober 2014 Kjøp han en ny telefon fra biltema som han ikke kan bruke på apps på ;-)
Gjest stina94 Skrevet 20. oktober 2014 #5 Skrevet 20. oktober 2014 (endret) Dersom det ikke nytter å si fra, så skal du snike deg ut og avgårde hver gang han bruker mobilen til mer enn normalt bruk. Bli lenge borte, og slutt å prat med han - kommunisér kun via sms eller chat på Facebook. Dersom det er noe vett i fyren vil han innse hvor landet ligger. Dersom han ikke gjør det, så er det ikke noe håp der. Mange mobilavhengige der ute. Inkludert min samboer. Vi snakket ikke sammen på et døgn for noen dager siden. Jeg kunne dratt uten at han merka detAnonymous poster hash: c5aa7...daf Hmm, dette hørtes interessant ut, min kjæreste sitter også en del på mobilen.. Har du forsøkt det selv med din samboer? Endret 20. oktober 2014 av stina94
Gjest stina94 Skrevet 20. oktober 2014 #6 Skrevet 20. oktober 2014 (endret) Kjøp han en ny telefon fra biltema som han ikke kan bruke på apps på ;-) Haha, da tror jeg han kjæresten kommer til å holde seg til sin mobil istedet. Endret 20. oktober 2014 av stina94
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #7 Skrevet 20. oktober 2014 Dump han, jo ja jeg har tenkt på det, men han er jo en flott kjæreste, får mye kos og kyss men er luta lei av at han alltid sitter på mobilen.. Å kjøpe en telefon uten apps hadde vært genialt, bare at den neppe hadde blitt brukt. Synd at teknologi skal ødelegge forhold. Anonymous poster hash: e6474...ae7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #8 Skrevet 20. oktober 2014 Dersom det ikke nytter å si fra, så skal du snike deg ut og avgårde hver gang han bruker mobilen til mer enn normalt bruk. Bli lenge borte, og slutt å prat med han - kommunisér kun via sms eller chat på Facebook. Dersom det er noe vett i fyren vil han innse hvor landet ligger. Dersom han ikke gjør det, så er det ikke noe håp der. Mange mobilavhengige der ute. Inkludert min samboer. Vi snakket ikke sammen på et døgn for noen dager siden. Jeg kunne dratt uten at han merka det Anonymous poster hash: c5aa7...daf Har du testet dette selv? Kunne gjerne tenkt meg å testet det men tror ikke han forstår at det er problemet, fordi han selv ikke ser hvor mye tid han bruker på mobilen. Han ville vel heller begynt å mast om hva som er galt, så måtte jeg svart at han sitter for mye på mobilen og han ville benektet det som alltid.. Frusssstrert Anonymous poster hash: e6474...ae7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2014 #9 Skrevet 20. oktober 2014 Var selv den avhengige med den siste jeg datet. Han fortalte dette rett ut at han følte at han ikke ble sett og begynte å lure på om han var interessant nok. Er dessverre en av de som er på alle sosiale media og har mange bekjente og venner jeg holder kontakt med over telefon og internett. Han derimot var kun aktiv på facebook og snapchat. Tok til meg det han sa og la vekk telefonen en god del når vi var sammen. Brukte å sjekke den en gang i blant når han også sjekket facebook-feeden og svarte på meldinger. Når jeg la den bort ble det dessverre slik at han brukte mer tid på telefonen og situasjonen ble snudd på hodet - altså at jeg begynte å klage på hans mobilbruk når jeg "endelig" hadde begynt å legge bort min. Har forståelse for at dette kan være irriterende, men vi lever i en verden preget av teknologi og bruk av sosiale media, noe som dessverre ødelegger mange forhold. Kjør på med en timeout og ta fra han telefonen eller legg din og hans en plass sammen slik at begge to lar den være i fred når dere er sammen. Skal være lov å sjekke mobilen en gang i blant, men å sitte på den konstant skjønner jeg kan være slitsomt. Tror det beste er om dere finner på ting sammen slik at han glemmer telefonen og heller har det morsomt/hyggelig med deg. Så kan han heller sjekke den senere. Jeg bruker nok mest tid på telefonen når jeg våkner og rett før jeg skal sove, så dere kan lage regler og mobilfrie soner. Lykke til! Anonymous poster hash: ae656...080
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2015 #10 Skrevet 13. januar 2015 Jeg er drittlei av at kjæresten min sitter på mobilen hele tiden. Han spiller candy crush, fotballspill, family guy, wordfeud, ser på alle videoer på facebook, og ja vel han sitter rett og slett alt for mye på mobilen sin. Han er vel blitt en asosial type, har aldri vært særlig pratsom men i starten av forholdet hørte han iallefall på hva jeg hadde å fortelle, ettersom jeg er veldig pratsom og utadvendt. Jeg har sagt til han at jeg føler meg uinteressant når han hele tiden sitter på mobilen istedetfor å ha en samtale med meg, og jeg har prøvd så mange ganger å få han til å slutte å sitte på den forbanna mobilen men det fungerer bare i noen timer så er han på igjen. Han mener selv at han ikke sitter mye på mobilen, og sier at jeg må slutte å si det fordi han gjør jo ikke det. Men det gjør han, det første han gjør når han kommer hjem fra jobb er å sjekke facebook, deretter spiller han litt, så sjekker han litt andre greier så legger han den fra seg. Og så går det ikke lange tiden før han gjør det igjen, han kan sitte i en time å bare scrolle og se på nyhetsoppdateringen på facebook. Gud så kjedelig. Han er sånn når vi er alene, han er sånn når vi er på besøk hos folk, han er sånn når vi er hos venner, ja han er vel mobilavhengig om det går an å være det. Jeg føler det går utover forholdet ettersom jeg ikke føler meg sett, og jeg blir bare drittlei av at han alltid sitter på mobilen. Prøver å prate med han og får "hæ" tilbake fordi han ikke følger med på hva jeg sier, men er oppslukt i mobilen. HVA GJØR MAN MED MOBILAVHENGIGE KJÆRESTER!? Anonymous poster hash: e6474...ae7 Dette: http://sfglobe.com/2015/01/12/itv/?src=bottomxpromo&pid=143 Anonymous poster hash: 49ff5...13d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå