Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gift, sammen har vi et felles barn og han har ett fra tidligere forhold.

Han tjener betydelig bedre enn meg og vi har for en stund siden kjøpt oss hus sammen. I kontrakten står jeg på 35 % og han på 65 %, men vi betaler likt ned på lånet hver mnd. Han eier også et hus som han har planer om å selge etterhvert og spytte inn overskuddet på huslånet vi har sammen. Han mener da det er rett at vi har en slik fordeling...

Før vi kjøpte huset bodde vi i det han hadde fra før (som han nå leier ut). Jeg betalte da leie hver mnd..

Har lite peiling på slikt.... er dette riktig fordeling?

Anonymous poster hash: 5b49a...7a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om du eier 35 % så skal du betale 35 % av lånet og rentene? Det høres ihvertfall logisk ut.

Endret av Portvinpiken
  • Liker 3
Skrevet

Om du eier 35 % så skal du betale 35 % av lånet og rentene? Det høres ihvertfall logisk ut.

Det tenkte jeg også, men ifølge han så er det rett at vi betaler likt.. Jeg føler ikke at alt stemmer, men skjønner ikke hvorfor han skulle lure meg..

Har tenkt på å prate med en rådgiver, men vil liksom ikke lage noe styr ut av det før jeg er litt mer sikker.. :vetikke:

Skrevet

Sto dere også for like mye av EK hver da dere kjøpte huset?

Anonymous poster hash: 1a4cc...f23

• Liker 2
Skrevet

Sto dere også for like mye av EK hver da dere kjøpte huset?

Anonymous poster hash: 1a4cc...f23

Dette. Når han selger den andre boligen legger han alt da inn i boligen, slik at du også profiterer på det? For hvis han "gir" deg mer eierandel ved å legge inn resten forstår jeg jo at han mener du skal betale like mye lån.

Vi trenger litt mer konkret info.

Anonymous poster hash: 101f8...08a

Skrevet

Kontakt en advokat. Der kan du legge frem hele saken, og få en skikkelig vurdering. Også en vurdering på hvordan du sikrer deg selv økonomisk mot en slik ektefelle.

Anonymous poster hash: 195b0...5f4

Skrevet

Det tenkte jeg også, men ifølge han så er det rett at vi betaler likt.. Jeg føler ikke at alt stemmer, men skjønner ikke hvorfor han skulle lure meg..

Har tenkt på å prate med en rådgiver, men vil liksom ikke lage noe styr ut av det før jeg er litt mer sikker.. :vetikke:

Det stemmer ikke, med mindre du kjøper deg inn til større andel ved ekstra nedbetaling.

Anonymous poster hash: 31bbe...dc9

Skrevet

Sett at EK var lik, så skal du betale 35% for å dekke din del av lånet. Dersom han hadde all EK så betyr det at eierbrk og lånebrøken ikke er identisk. Dersom EK var lik, så kjøper du deg stadig større andel i huset ved å betale 50% - men det bør du ha på papir.

Skrevet

Jeg eier 30% og han 70 % av boligen vår. Så nesten samme situasjon som TS. Men vi tok opp lån sammen og har 50 % av lånet hver. Resten var hans EK.

Så mao ord, TS du kan ikke bare se på eierbrøken, men også forholde av EK og lån.

Anonymous poster hash: abdfd...6ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...