Sandy Skrevet 2. mars 2002 #1 Del Skrevet 2. mars 2002 Jeg fikk vite av onkelen min i dag om muligheter for sommerjobb på Lekteren i Oslo. Noen som kjenner til det? Det er et utested for rikinger, hvor en tjener 10,- eller noe i timen, og resten er massiv driks.. Noen som vet noe om dette? Eller hvor jeg kan henvende meg? Web eller tlf.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. mars 2002 #2 Del Skrevet 2. mars 2002 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandy Skrevet 2. mars 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 2. mars 2002 Ja, jeg synes timelønnen var litt rar.. Uansett hvor bra tipsen er, er vel minstelønna på 49 eller noe? Jeg er vant med hastighet på jobb, og ettersom det kun er til sommerjobb og jeg TRENGER PENGENE, gjør jeg omtrent hva som helst..12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. mars 2002 #4 Del Skrevet 2. mars 2002 (endret) * Endret 30. april 2008 av Fakse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villen Skrevet 3. mars 2002 #5 Del Skrevet 3. mars 2002 finnes ikke minstelønn i norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elle Skrevet 3. mars 2002 #6 Del Skrevet 3. mars 2002 på lekteren er det sånn at om det regner stenger de, og da får du ikke lønn. En venninne av meg jobbet der for to år siden og den sommeren var det mye dårlig vær og hun tjente veldig lite penger!!!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 3. mars 2002 #7 Del Skrevet 3. mars 2002 Blir det en sommer med masse sol, og du orker å løpe med øl så er det muligheter for masse penger der. Lektern er ikke et sted for rikinger. (selvom det er dyrt der) Oslo's vestkant mennesker går ikke på den siden av Aker brygge. De sitter på bryggetorget. Bryggekantetn som lektern ligger på er mest besøkt av turister, norske og utenlandske hele sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandy Skrevet 3. mars 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 3. mars 2002 Ok, takk for svar! Da tror jeg kanskje jeg dropper den jobben. Blir nok noe fisking i Lofoten ja!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2002 #9 Del Skrevet 7. mars 2002 Har flere venner som har jobbet på Lektern, og erfaringene er ganske negative. De hyrer inn en haug med folk, men det er bare på godværsdager at alle får jobbe. Dermed kan det som skulle være en fulltidsjobb ende opp med å være en eller to dager i uka. Du må huske på at du da alltid må jobbe på dagene da alle (inkludert du!) helst skulle hatt fri for å dra seg på stranda, evt. ta en halvliter på Lektern;). På de dårligere dagene er det alltid noen på jobb, men det er de med lengst ansiennitet (les: jobbet der i mange år) som får jobbe alle dager. Lønna er også dårlig, riktignok mer enn 10 kroner timen da...mener den ligger på ca. 80. Tipsen KAN være god, men dette er på ingen måte riking-land, som noen lengre oppe også nevnte er det stort sett turister og tilreisende ellers som sitter på Lektern. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kris Skrevet 10. mars 2002 #10 Del Skrevet 10. mars 2002 Hei! Jeg er av den mening at grunnlønnen bør være rimelig bra før man begynner å snakke om at driksen skal være en del av lønna! Driksen får på en måte være en bonus som gir en totalt relativt god inntekt. Det er totalt forkastelig at et menneske skal være avhengig av at noen kunder kaster til deg noen ekstra kroner for at man skal få en anstendig inntekt! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 11. mars 2002 #11 Del Skrevet 11. mars 2002 Enig med sistnevnte. Og enig i at Lektern ikke er stedet hvor jeg ville valgt å ha sommerjobb. Når det er sagt, tror jeg det er gode muligheter til å tjene mye penger der. Som nevnt over, er det ikke "rikingene" som er på Lektern. Men det er heller ikke nødvendig å "slåss om kundene". Er det fint vær, er lektern stappa full, og det er mer enn nok å gjøre der. Og det er masse turister og "riking-wannabe"er der. De tipser mye. Masse drita fulle folk der også - nok en kilde til mye driks (har jobbet som sommerservitør et annet sted). Å jobbe der rikingene går er nok ikke den beste tips-kilden. Det største problemet med å jobbe på lekteren er nok at det er så sabla væravhengig. Dessuten høres det ut som om de utnytter folkene sine hardt der. Forresten har de egne "rydde-folk" der, som kun rydder bord. Kanskje de har høyere fastlønn? De får ihvertfall ikke tips...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eeh. Skrevet 22. juni 2007 #12 Del Skrevet 22. juni 2007 Veldig merkelig at dere snakker om ting dere ikke har peiling på:S Førtse året mitt på lektern. jobber som servitør/bartender, tjener 120 kr i timen, pluss tips. vi har krav på minst 4 lønningsdage ri uken.. så det varierer fra 4 til 7 dagers lønning i uken uansett vær! Fint på lektern.. typisk norge.. alt arbeid skal være helt perfekt:P man må jobbe litt for penga folkens... er så mye bortskjemte mennesker i det landet her.. bare ta turen til sverige.. bare et steinkast unna er arbeidsforholdene mye dårligere.. men de er fornøyde der!. ha en fin sommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #13 Del Skrevet 22. juni 2007 Jammen hallo, tråden er fra 2002! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå