Gå til innhold

Ferdig på tiltak i utlandet under NAV, ingen plass og bo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Sitter i en ganske vanskelig situasjon for tiden.

Jeg og min kjæreste er i utlandet på kurs-tiltak via NAV.

Jeg falt selv ut fra arbeidslivet for et par år siden grunnet syke, og har dermed fått en ny utdannelse.

Nå er det bare en uke til jeg er ferdig, hun var ferdig for en uke siden.

Problemet som opptar meg er at neste fredag, så er tiltaket over, da må jeg/vi ut av leiligheten vi har her i forbindelse med skolen.

Hun skal reise hjem og bo hos sin mor, jeg kan nok desverre ikke følge etter av div årsaker, eller jeg kan ikke bo sammen med henne hos hennes mor.

Så hun er berget, hun har tak over hodet, men det har ikke jeg..

Jeg eier eller har ingenting i Norge, ønsker ikke egentlig og reise tilbake dit heller..

NAV er ikke spesielt behjelpelige og sier for det meste 'det må du løse selv'.

Jeg har ingen familie, er vokst opp i fosterhjem, så der er det ingenting og hente såklart..

Jeg er i gang med jobbsøking her i Sverige, da jeg tenker og bo her, det har også min kjæreste, men hun må hjem og være hjemme en stund, noe NAV greier..

Hva i alle dager skal jeg gjøre?

Veldig mange venner har jeg nok heller ikke, så har faktisk sånn smått begynt og se meg etter et telt og bo i inntil videre..

Blir vel heller ikke og motta noe mer stønad fra NAV, nå som tiltaket er over, så jeg vil komme til og stå uten penger og uten boplass fra og med fredagen som kommer...

Vil selvfølgelig være sammen med min kjæreste, er redd dette kan komme til og skade forholdet vårt, da vi blir separert frahverandre under 'tvang'..

NAV er flink og hjelpe henne, hun skal bo hos sin mor, usikkert hvor lenge før de skal finne henne en boplass..

Hva kan jeg ha krav på, noen som har vært i en 'husløs' situasjon før?

Takker for tilbakemeldinger... :(

Anonymous poster hash: 810e7...b80
Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAV sosial må skaffe deg tak over hodet. Regn med hospits eller en dårlig isolert hytte på campingplass. Du har jo visst lenge når du skulle tilbake til Norge og har hatt god tid på å finne deg jobb og bolig.

Anonymous poster hash: 6421c...112

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...