Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom det er noen her som jobber innen regnskap, inkasso el.l. lurer jeg på hvordan det er med frister.

Jeg er midlertidig bosatt i utlandet og har en britisk konto jeg bruker i det daglige, samt to norske konto. Har fortsatt endel ting jeg betaler til Norge, så jeg pleier å sende penger fra min britiske til min egen norske konto og betale derfra.

Nå har jeg altså ikke rukket det og har ting å betale imorgen som jeg må betale direkte fra britisk konto. Det tar flere dager, dog banken kan ikke si meg akkurat hvor lenge.

Dersom jeg legger inn betaling og evt. tar en screencap av betalingen og sender på epost som bekreftelse på at det er betalt, pleier det å holde?

Dersom du ventet en innbetaling, hadde du da godkjent dette da du forstod at den var betalt og på vei?

Anonymous poster hash: 4df36...110
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bare ta en tlf og si det du har skrevet her? Det hadde nå jeg gjort og virker som at det er det enkleste. Eller?

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ringt dem jeg skyldte penger og fortalt at du betaler fra en utenlandsk konto så pengene er betalt - men det vil muligens ta noen ekstra dager før de er inne på mottakers konto.
Tilby deg å sende dem kopi av kvittering fra nettbanken din som viser at pengene er gått ut.

Jeg vil tro de aller aller fleste syns at det er HELT greit :)

(PS. Send kopi fra nettbanken når man ser at pengene er godkjent/gått ut. Har fått en del såkalte kvitteringer tilsendt hvor det kun er lagt inn i nettbanken og ikke godkjent ;) Med andre ord har de "liksom betalt" også lar de være å godkjenne også kommer det ikke penger :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...