AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #1 Skrevet 19. oktober 2014 Har et problem, det er at jeg ikke klarer og stå i mot veldedige aksjoner og innsamlinger Vet ikke hva det er men har eskalert de seneste åra, hver gang det er noe veldedige organisasjoner så blacker jeg ut og klarer ikke la være og gi store summer.. i 2012 var det verst, da ga jeg totalt over 60 000 til ulike organisasjoner og måtte ta forbrukslån for å ha råd til mat i desember. og brukte 5000 av forbrukslånet til å gi Frelsesarmeen samme jula. Slet med dette hele 2013 og har lært meg noen teknikker som å IKKE oppsøke nettsidene til organisasjoner eller se på reklamer på helligdager osv.. Men i dag gikk jeg på en smell, tok ut 7000 i minibank i et svakt øyeblikk og ga til bøssebærer, har overhode ikke råd til dette og er kvalm og dårlig nå.. Huff hva i alle dager kan jeg gjøre?? Anonymous poster hash: 819d5...356 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #2 Skrevet 19. oktober 2014 Huff. Du har store problemer altså! Stakkars deg. Anonymous poster hash: 4d0f0...f12 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #3 Skrevet 19. oktober 2014 Økonomisk verge?Anonymous poster hash: 44c3f...d49 6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #4 Skrevet 19. oktober 2014 Hvis dette stemmer vil jeg faktisk tro du trenger profesjonell hjelp, på lik linje med de som er avhengige av spilling, shopping etc. Gå til fastlegen, fortell om problemet og be om henvisning. Anonymous poster hash: 2c233...a64 48
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #5 Skrevet 19. oktober 2014 Som de over nevner, søk hjelp. Få hjelp av noen som kan ta hånd om økonomien din og som kan gi deg lommepenger, men som passer på at de store summene holder seg der de skal. Anonymous poster hash: 41017...aae 1
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2014 #6 Skrevet 19. oktober 2014 Har et problem, det er at jeg ikke klarer og stå i mot veldedige aksjoner og innsamlinger Vet ikke hva det er men har eskalert de seneste åra, hver gang det er noe veldedige organisasjoner så blacker jeg ut og klarer ikke la være og gi store summer.. i 2012 var det verst, da ga jeg totalt over 60 000 til ulike organisasjoner og måtte ta forbrukslån for å ha råd til mat i desember. og brukte 5000 av forbrukslånet til å gi Frelsesarmeen samme jula. Slet med dette hele 2013 og har lært meg noen teknikker som å IKKE oppsøke nettsidene til organisasjoner eller se på reklamer på helligdager osv.. Men i dag gikk jeg på en smell, tok ut 7000 i minibank i et svakt øyeblikk og ga til bøssebærer, har overhode ikke råd til dette og er kvalm og dårlig nå.. Huff hva i alle dager kan jeg gjøre?? Anonymous poster hash: 819d5...356 Beklager, men du kan takke deg selv. Ler og ler. 8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #7 Skrevet 19. oktober 2014 Har du prøvd å oppsøke hjelp for dette, TS? Håper du har penger til mat og regninger selv nå da, får helt vondt av deg. Huff. Du har store problemer altså! Stakkars deg. Anonymous poster hash: 4d0f0...f12 Ingen grunn til å være spydig, men du er vel en av de nepene som stadig kommer trekkende med de fattige barna i Afrika når folk forteller om sine problemer. Anonymous poster hash: 86e1c...053 7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #8 Skrevet 19. oktober 2014 Hehe er dette bare tull eller? Plis svar Fik meg en god latter vertfall, så beklager om det er sant, men tvilsomt at noen gir så mye Bare det ene året gav de 100.000, tenk alt du selv kunne ha gjort dor de pengene. Anonymous poster hash: 04b40...bcd 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #9 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg har en i familien som er på samme måte. Kaster bort penger som man sårt trenger selv. Her må du søke hjelp. Det første steget er fastlegen. Forklar kort problemet og fastlegen vil nok henvise deg videre til psykolog. Det som er bra er at du er fullstendig klar over at dette er et problem. Det er et viktig steg på veien! Ellers skal du bare la være å la enkelte av kommentarene her bety noe som helst, slik som de som velger å le av folk i krise. Anonymous poster hash: 93dda...4c9 5
absinthia Skrevet 19. oktober 2014 #10 Skrevet 19. oktober 2014 Dette trenger du å få hjelp for. Manifesterer dette seg også i andre deler av livet ditt ved at du fjør andre sprell, eller har en diagnose du sliter med? De eneste jeg kjenner som har gjort noe lignende har nemlig en eller annen diagnose og sliter litt med overdrivelser eller impulsivitet ellers i livet også.
Gjest extra Skrevet 19. oktober 2014 #11 Skrevet 19. oktober 2014 Har et problem, det er at jeg ikke klarer og stå i mot veldedige aksjoner og innsamlinger Vet ikke hva det er men har eskalert de seneste åra, hver gang det er noe veldedige organisasjoner så blacker jeg ut og klarer ikke la være og gi store summer.. i 2012 var det verst, da ga jeg totalt over 60 000 til ulike organisasjoner og måtte ta forbrukslån for å ha råd til mat i desember. og brukte 5000 av forbrukslånet til å gi Frelsesarmeen samme jula. Slet med dette hele 2013 og har lært meg noen teknikker som å IKKE oppsøke nettsidene til organisasjoner eller se på reklamer på helligdager osv.. Men i dag gikk jeg på en smell, tok ut 7000 i minibank i et svakt øyeblikk og ga til bøssebærer, har overhode ikke råd til dette og er kvalm og dårlig nå.. Huff hva i alle dager kan jeg gjøre?? Anonymous poster hash: 819d5...356 TS: om du ikke troller så vil jeg råde deg til å ta kontakt med fastlegen din i morgen og bli henvist til psykolog/psykiater. Det er tydeligvis et stort problem for deg da det får økonomiske konsekvenser. Kan hende at du finner ut av hvorfor det har blitt slik. Er det det at du har vansker med å si nei eller sette grenser? Vil du ta kontakt med fastlegen din snarest? 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #12 Skrevet 19. oktober 2014 Ja dette kjennes helt jævlig.. trengte de pengene til husleie og aner ikke hvordan jeg skal løse det nå orker ikke mer kreditt/forbrukslån pga dette jævelskapet Vanskelig å forklare men det føles som en rus, nesten som at hendene går av seg selv og bare utfører handlingen, og etterpå er jeg kvalm og sliter. Har snakket med fastlegen om dette men han virket som han ikke skjønte alvoret og ba meg bare slutte å gi bort penger. Men det er jo det jeg ikke klarer.. står på venteliste hos psykolog nå. Har gitt litt for mye penger til tiggere på gata også, men har klart å venne meg til å unngå steder det er mange av dem.. men det er vanskelig når man blir oppsøkt mer direkte av folk som vil ha penger til gode formål. (ts) Anonymous poster hash: 819d5...356
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #13 Skrevet 19. oktober 2014 Har du prøvd å oppsøke hjelp for dette, TS? Håper du har penger til mat og regninger selv nå da, får helt vondt av deg. Ingen grunn til å være spydig, men du er vel en av de nepene som stadig kommer trekkende med de fattige barna i Afrika når folk forteller om sine problemer. Anonymous poster hash: 86e1c...053 Huff, huff og huff. H*n har det sikkert veldig tungt. Anonymous poster hash: 4d0f0...f12
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #14 Skrevet 19. oktober 2014 Ta kontakt med disse sentrene som hjelper folk med avhengighetsproblemer.Anonymous poster hash: 37051...7c6 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #15 Skrevet 19. oktober 2014 Husk å få skrevet det av på skattenAnonymous poster hash: 43a00...696 9
Gjest Hummels Skrevet 19. oktober 2014 #16 Skrevet 19. oktober 2014 (endret) Skaff deg hjelp! Jeg gir aldri penger til sånt. Er ikke så rik at jeg kan gi alle pengene mine bort. Finnes fattigdom i Norge også. Men det er bare utlandet folk tenker på. Hvorfor kan ikke folk tenke mer på sine landsmenn? Tenk hvor mange barn som ikke har det så godt i Norge også. Jeg kan heller kjøpe masse kondomer og sende til de landa som yngler verre enn firbeinte! De må slutte å yngle sånn. Slutte å sette uskyldige stakkars barn til verden bare for at de skal lide pga vannmangel, krig og overbefolkning. Det hjelper ikke bare å gi penger. Det blir jo bare mer og mer folk, så da må folk gi mer og mer penger? Nei gi de kondomer og ppiller! Endret 19. oktober 2014 av Hummels 5
Gjest extra Skrevet 19. oktober 2014 #18 Skrevet 19. oktober 2014 (endret) Skaff deg hjelp! Jeg gir aldri penger til sånt. Er ikke så rik at jeg kan gi alle pengene mine bort. Finnes fattigdom i Norge også. Men det er bare utlandet folk tenker på. Hvorfor kan ikke folk tenke mer på sine landsmenn? Tenk hvor mange barn som ikke har det så godt i Norge også. Jeg kan heller kjøpe masse kondomer og sende til de landa som yngler verre enn firbeinte! De må slutte å yngle sånn. Slutte å sette uskyldige stakkars barn til verden bare for at de skal lide pga vannmangel, krig og overbefolkning. Det hjelper ikke bare å gi penger. Det blir jo bare mer og mer folk, så da må folk gi mer og mer penger? Nei gi de kondomer og ppiller! Det er ikke dette temaet dreide seg om. Dersom man gir penger til et formål så er det som oftest en bevisst handling. Man vet hvem man vil gi pengene til og hvor mye. TS virker å være styrt av helt andre prosesser som han/hun kanskje heller ikke er bevisst på. Jeg tror ikke at TS er der han/hun kan reflektere over hvorfor pengene blir gitt på en slik måte. Her virker det for meg å være tvangsmessige trekk eller noe annet problematisk som motiverer handlingene. Det som kommer klart frem er problemet med å la være å gi penger. TS bør stille seg spørsmål som: - har jeg vanskelig for å si nei? - er jeg unnvikende? - hva ville ha skjedde dersom jeg sa nei? Endret 19. oktober 2014 av extra 4
Gjest constance90 Skrevet 19. oktober 2014 #19 Skrevet 19. oktober 2014 Kan du sperre bankkortet ditt for minibank uttak og mobil abonoment for giver nr?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #20 Skrevet 19. oktober 2014 Du trenger profesjonell hjelp. Både terapi og økonomisk verge. Anonymous poster hash: 9a723...3b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå