AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #1 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg er veldig redd for å vente for lenge med å få barn. Jeg og kjæresten er imidlertid begge opptatt av jobb og karriære, og jeg vet at han vil vente så lenge som mulig. Hva er aldreren til dere som sliter med å bli gravide? Når er det anbefalt å begynne? Anonymous poster hash: 66e42...287
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #2 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg var 31 når vi begynte å prøve på førstemann. Brukte da nesten ett år på å bli gravid. Tror ikke det var alderen som gjorde det. Heller hormonkluss etter p-pilleslutt. Hadde forøvrig en tidlig spontanabort underveis også. Med nr 2 ble jeg gravid på første forsøk, da var jeg 34 år. Og med nr 3 ble jeg også gravid på første forsøk, da var jeg nesten 38. Dessverre endte det i MA. Om det skyldes alder eller ikke er ikke godt å si. Bare noen uker siden det skjedde og planen er å prøve igjen så fort syklusen er i rute igjen. Så gjenstår det å se hvor lett det blir å bli gravid denne gang. Anonymous poster hash: e2fa2...253
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #3 Skrevet 19. oktober 2014 24 år, slitt i to år. Anonymous poster hash: e8d41...f16
Askmeagain89 Skrevet 19. oktober 2014 #4 Skrevet 19. oktober 2014 25 år. Begynte å prøve da jeg var 22 år. Er gravid nå med prøverør. Alder har ikke alltid noe å si, men kan være greit å få startet utredning i rimelig tid fordi det tar laang tid. 2
Gjest Solstråla88 Skrevet 19. oktober 2014 #5 Skrevet 19. oktober 2014 26, prøvde i nesten 2 år før vi fikk klaff. Tror dette er veldig individuelt. Noen har eggløsning hvert mnd, andre ikke.
Fjellgeita-007 Skrevet 19. oktober 2014 #6 Skrevet 19. oktober 2014 Har inntrykk av at det er mange unge på Kvinneguiden, så dere under 35 slapp litt av. Jeg er over 35 og prøver første gang,pp4, og tror det ikke har gått denne gangen heller, men: Finger crossed! Karriere er karriere, inntekten den er der, og jeg gjør jobben min. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #7 Skrevet 19. oktober 2014 27 år. Helt frisk, ingen p-piller eller noe slikt brukt. Allikevel tok det 11 mnd. Anonymous poster hash: b823e...f48
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #8 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg er veldig redd for å vente for lenge med å få barn. Jeg og kjæresten er imidlertid begge opptatt av jobb og karriære, og jeg vet at han vil vente så lenge som mulig. Hva er aldreren til dere som sliter med å bli gravide? Når er det anbefalt å begynne? Anonymous poster hash: 66e42...287 Jo lengre dere venter, jo mindre energi vil dere ha til fremtidige barn. Men dersom jobb og karriere kommer først for dere begge to selv når barna kommer, så vil jeg ikke anbefale barn overhodet. Livet snus opp ned når barna kommer, og om det ikke skjer så blir barna lidende. Å krangle om hvem som må være hjemme når barnet er sykt, å krangle om hvem som skal levere eller hente eller legge fordi jobben kaller, det er ufattelig tragisk. Anonymous poster hash: 156c4...5be
miore Skrevet 19. oktober 2014 #9 Skrevet 19. oktober 2014 Jeg er 29, startet å prøve da jeg var 27. Er i gang med IVF nå. Mao ikke aldersrelatert. I følge ekspertene har generelt ikke alder så fryktelig mye å si for fertiliteten før man er ca 35 år gammel, men da begynner den å falle relativt fort.
Athene Skrevet 19. oktober 2014 #10 Skrevet 19. oktober 2014 Med mindre man begynner etter fylte 35 er fruktbarhetsproblemer utrolig skjeldent aldersrelatert. Noen få kvinner kunne blitt gravide tidlig i 20 årene, men vil slite rundt 30. Men fruktbarheten faller bare med noen promille i året fra tidlig i 30 årene. Jeg slet fra jeg var 28. Men problemene våre er ikke aldersrelaterte, men medfødt hos meg kombinert med dårlig spermkvalitet hos han.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2014 #11 Skrevet 19. oktober 2014 Begynte ved 35 år. Har hatt 8 pp på egenhånd, og 1 AIH (stimulert syklus med inseminasjon) og 1 ferskforsøk ivf. Mange sykluser uten prøving pga annen behandling, så vi vet ikke om vi kunne klart det selv innen 12 mnd. Blodprøver, ultralyd og egg uttak viser at jeg har gode eggreserver for alderen, men jeg har litt pco som ikke ble oppdaget da jeg var hos gyn for noen få år siden. Det skyldes ikke alder. Jeg hadde også en muskelknute i livmor, de er vanligere opp i 30-årene og 40-årene. Det tar tid å få utredning og behandling, og det er veldig stressende å vente når alderen begynner å puste en i nakken. Jeg anbefaler å starte 2-3 år før oss, helst. Anonymous poster hash: 0bf43...b22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå